PamiÄtnik-M
Jako że kupiłem (prawie, ale kupiłem) silniczek mi16, planuję zbudować coś nietypowego, czyli sedana po FL z silnikiem przed FL + automatyczna skrzynia biegów. Na zlocie levis i MaciekSTI ostro debatowali na ten temat. Chciałbym poznać też zdanie innych:
1. czy jest to możliwe
2. jak to się zgra
3. czy przypadkiem nie będzie wolniej jeździło to mi16 niż 2.0
Proszę też powstrzymać się od komentarzy typu:
"Co za debil łączy automat z mi16"
normalnie i bez problemu mozna zalozyc, mig kreci sie wyzej wiec raczej bedzie szybszy niz 8v, a skoro automat z 405 spokojnie wytrzymuje moment obrotowy turbodiesla to tymbardziej wytrzyma motor z miga, pozatym byly takie wersje.....usa twin cam, w automacie
usa twin cam, w automacie szok, pierwsze słyszę Chciałbym to zobaczyć, z moich obserwacji problemem może być przepustnica, a raczej ta część która trzyma linkę gazu, bo do niej odchodzi w automacie linka do automatu, trzeba by przerabiać..
saqul, jak znajdziesz skrzynię to z tego samego auta weź przepustnicę i po problemie, po za tym musisz jak mówiłem mieć lewarek i linki, więc najlepiej szukaj automata z anglii i będziesz miał komplet
I jeszcze jeden szczegół o którym zapomniałem szukaj skrzyni po FL, bo ktoś na forum mówił że ta przed zamula, bo nie ma chyba tej linki do przepustnicy ale może być że miał przekładaną skrzynkę, i tego nie założył, trzeba by to sprawdzić
A i taką skrzynie też od Citroena możesz szukać, ja mam np. od Xantii, jest to samo
o czym pierwsze slyszysz?.... migi usa nie nazywaly sie nigdy mi16 i dlatego minn tez nie mialy pakietu migowego, na listwie blotnika byl napis twin cam, co w wolnym tlumaczeniu oznacza dwa walki rozrzadu czi 16v .....usa migi miewaly automatyczna skrzynie biegow
Proszę, oto Twin Cam

Heh, a zna ktoś osiągi twin cam?? i co z przednią zawiechą? Wiadomo silnik mi16 i automat to dość spore obciążenie...
saqul, zastanawiałem sie nad takim połaczeniem bo wszystko miałemale...
mig kreci sie do 7 tys bez problemu a skrzynia aut.przerzucała mi juz przy 4.5 tys wiec nie wykorzystasz całego potencjału 16 zaworów i dlatego zaniechałem taza planu
a jakbys szukał to mam lewarek z linka i obudowa na tunel do automata
a co do linki przy przepustnicy to mozna cos dorobic zeby działał ''kickdown''
saqul, a jakie Mi16 chcesz wkładać przed czy po FL, bo jest różnica w wadze samego silnika, 2.0 8V też jest ciężki, a mam taką zawiechę jak w migu
Zresztą lepszej zawiechy ci nie trzeba, no i od czego weźmiesz
orel11 przeżuci ci przy 2 tys. jak będziesz normalnie jechał, ja mam skrzynię ustawioną tak że na każdym biegu pokręcę do 6 tys. to jest kwestia tylko ustawienia myślisz że w jaki sposób na dwójce mam 120 na blacie to samo ustawi w Migu, tylko w przy 7 tys. będzie miał 140-150 na dwójce
mig kreci sie do 7 tys bez problemu a skrzynia aut.przerzucała mi juz przy 4.5 tys wiec nie wykorzystasz całego potencjału 16 zaworów czy jesteś pewny że nie da rady wyregulować tak skrzyni by przełączała biegi później? Jak to było rozwiązane w twin cam?
Przed FL będzie lżejszy od mojego albo taka sama waga
Jeśli chodzi o to kółko do przepustnicy to dorobisz, bo do miga i tak nie dostaniesz, wspornik do zamocowania linki to pikuś, a linkę do kick downa kupisz w komplecie ze skrzynią, w razie czego mam starą
czy jesteś pewny że nie da rady wyregulować tak skrzyni by przełączała biegi później
nie wiem moze idzie skoro kolega Maciek STI twierdzi ,ze idzie w kioncu to on ma automat
orel11, dawałem nawet filmik gdzieś
no wiem ze inny dlatego pisałem
sprzegło powinien ze skrzynia kupic a wieniec to zalezy od sprzedawcy
ja sprzedałem autaoam za 300 zł jakies pół roku temu a reszta została
Niestety wg mnie, to nie bedzie w ogole jechalo.
Prawdopodobnie wersja Twin Cam miala automatyczna skrzynie ale o krotszych przelozeniach...
150km/h na 2 biegu, 0-100 bedzie 13-14 sekund :>
Chcecie przyklad, wlozcie skrzynie od TD do Mi16 i zobaczcie jak to jedzie.
Wysokie predkosci koncowe na poszczegolnych biegach nie odwzorowuja przyspieszenia
levis, automat ma dłuższe przełożenia i 4 biegi i nie porównuj tego ze skrzynią z diesla
No to jeszcze gorzej, zeby do silnika wysokoobrotowego wsadzac 4 biegowa skrzynie o dlugich przelozeniach...
levis, nie przesadzasz ja na takiej skrzyni z silnikiem 2.0 mam 11s do setki
Bardzo optymistyczne te 11 sekund na letnim sprawdzimy G-techem. Dodam, ze Saqul mial swoim 10.44... Ja 205 10.24
Maciek STI, też nie wierzę w te 11s, sprawdzimy w lato, ale według filmiku to minimum 13s masz do 100km/h
bardziej wierze wlasnie w te 13 sekund, bo fabryka podaje 12.5, a wiadomo, ze auto ma juz troche przejechane :>
wysokoobrotowe, hmmm, w koncu raptem 500obr/min wiecej od 8v..., skoro ta sama skrzynia chodzi w dieslach i benie, to raczej roznic nie ma...w/g mnie bedzie jezdzilo normalnie nie wierze ze inne przelozenia robili w migach usa...skrzynia 4hp jest we wszystkich pugach i cytrynach ta sama bez wzgledu na silnik
Jak dla mnie to sakul jak zawsze popier działy.. automat do mi16?? to nie tuning to REGRES...
jak chcesz sobie obniżyc obroty to szukaj skrzyni BE3/6 wydłużysz przełożenia ale nie na tyle znacznie aby zamulić..
szukaj skrzyni BE3/6 nie wiedziałem że to automaty
ANDRIUBIKER - nie czujesz aluzji ?
Ile Mi16 ma na 1 biegu ? 50km/h
Na skrzyni aut. bedzie mial z 80km/h
a wiesz, ze wydluzajac dlugosc biegu zmniejszamy przyspieszenie ?
Moj motor tracil na tym ok 3 sekund... Tylko dlatego, ze zamiast 60km/h na 1 biegu mial 85km/h. - do 10 tys obrotow mial takiego mula, ze ledwo dalo sie jechac i tutaj bedzie to samo...
do 10 tys obrotow mial takiego mula, ze ledwo dalo sie jechac
kutfa... moj jakby sie dokręcił do 10 tys to wiertarka.. chyba bym asfalt w kostke brukowa przerobił
z tymi 10 tys mowa oczywiscie o Kawasaki ZZR400
jesli ktos chce automat to raczej dla wygody a nie na wyscigi, pytanie bylo czy sie da, oczywiscie brzmi odpowiedz....a automat dziala nieco inaczej...mozna wyregulowac na jakich obrotach ma przerzucac biegi...spokojnie to bedzie jezdzilo, a jak straci 1sek do 100km/h to tragedii nie bedzie he he
kolejny optymista :> zakladam, ze bedzie mialo 11-12 sek do setki i ani sek mniej :>
ANDRIUBIKER, i to bardzo sensowna odpowiedź, aż dziwne
mi16 i automat? Ale po co? Róznicy nie ma miedzy 2,0 8V a 1,9 16V nie odczujesz, a jak chce sie pobawic to nie w tym zestawie.
Róznicy nie ma miedzy 2,0 8V a 1,9 16V nie odczujesz nie odczuję - to pewnie prawda, ale odczuję różnicę między 2.0 i 1.9 automatem
Jak pisałem wcześniej, jak będzie pomykał mi16 w automacie jak moje aktualne 1.9 manual, to będzie super
sakul.... dam ci 400zł za silnik tylko nie wpier.. go w automat...
saqul, załóż i zobaczysz, zawsze można przecież zmienić na manual, a jak się okaże że to będzie jeździć to pozamykasz gęby niedowiarkom sam myślałem o włożeniu silnika Mi16 do swojego, tyle że po FL, ale nic sensownego w normalnych pieniądzach się nie kupi
dam ci 400zł za silnik chyba od wycieraczek....
chyba od wycieraczek.. lepiej to przemyśl tym automatem i jazda na niskich obrotach i penwie LPG zajebiesz ten silnik w pół roku.,. ja zrobię z niego coś sensownego...
nie wiem czy kolega założył tego automata czy nie, ale jak coś, to mam BX-a z tym silnikiem (DFW, ale bez kata) i 4HP14, to mogę opowiedzieć jak to działa i czy warto.
opowiadaj
no dobra, na początek przyjmijmy poprawkę na stan silnika, bo w obecnej chwili ma nalatane ze 200kkm, ma odciętą lambdę i jakieś problemy z zalewaniem na mój gust, więc to może rzutowac na "testy wydajności".
Generalnie tych skrzyń było multum wersji, z różnymi przełożeniami, różnymi przełożeniami końcowymi i punktami zmiany biegów. Ponieważ moja jest przekładką z 1.6 OIDP, to chce przerzucać na 4 przy jakichś 130, ale można przeciągnąć na trójce. I prawdę mówiąc jeśli mamy moment taki że trzeba się spiąć przy wyprzedzaniu, to lepiej na tą 3 zredukować. Nie muszę Wam mówić jaka jest charakterystyka DFW...
Wersja skrzyni jest na takiej srebrnej plakietce u góry, zaczyna się od "2GZ" a dalej różnie, zdaje się że w 1.9 (ale nie 16v) były montowane 2GZ10, ale głowy nie dam. Inna sprawa że przy jeszcze dłuższych przełożeniach rozpędzanie będzie jeszcze gorsze, chociaż Vmax większy.
Właśnie - rozpędzanie. Z jakichś 7 do setki zrobiło się jakieś 9. Mam momenty że jestem trochę zawiedziony ślamazarnością tego zestawienia, ale innym razem wydaje mi się że samochód idzie "jak szatan". Może to też kwestia chochlików w silniku, muszę mu solidny remoncik zaaplikować. Jak się depnie do podłogi to redukuje i na dwójkę przy prędkościach jakoś tak < 90 km/h, więc samochód wyrywa do przodu. Przy zablokowanej 3 można dociągnąć do 180 i nawet jako tako to idzie, po przełączeniu na 4 jeszcze nie udało mi się go rozpędzić > 200km/h, zresztą nie bardzo miałem gdzie. Zasadniczo osiągi są lepsze niż jakieś cirka 75% aut, jak sądzę, ale nie jest to zestaw do streetracingu raczej, chociaż przedwczoraj jakąś tam beemkę skillowałem ;]
Nie wiem jaki u mnie jest myk z przepustnicą, bo przekładkę robił poprzedni właściciel, ale linka kickdown jest normalnie umocowana i nie ma żadnych problemów, a przepustnica wygląda na tą od 16v.
Przy przekładce trzeba wrzucić flexi plate, nie wiem czy rozrusznik też.
Komfort jazdy, zwłaszcza w mieście jest bardzo sympatyczny. Gdyby nie to, to dawno bym zapodał BE3, zwłaszcza że skrzynkę na próbę to można za przysłowiowe piwo wyrwać. W połączeniu z hydropneumatyką komfort jest naprawdę fajny. Po prostu trudno wrócić do manuala, jak się trochę pojeździ automatem (chociaż mam drugie auto, w manualu).
Miałem plan taki żeby przywrócić silnik do stanu fabrycznego i dłubnąć na jakieś 180KM n/a, bez szczególnego spinania się, ot - żeby skompensować straty na hydrokinetyku. Problem jest taki że 4HP14 jest obliczona na 182 Nm. A ile ma seryjnie D6C? 180Nm? No właśnie... A 4HP18 nie wlezie, bo i sterowanie, i za duża... Nie wiem czy da się jakiś "uprated torque converter" tam zainstalować, pewnie nie, albo będzie to drogie jak diabli. W tej sytuacji jeśli dłubnę silnik to po prostu poczekam aż padnie mi automat i zapodam BE3. A nuż jednak nie padnie...
Gdyby jednak chciało mi się dłubać w tym konkretniej i dorzucać np. jakiegoś rotrexa to z automatem niestety pożegnać się trzeba na dzień dobry.
Aha, na jutubie jest filmik, bo chłopaki z UK nie wierzyli że to zestawienie podziała dłużej niż parę minut. Nakręcony parę dni po zakupie, więc jeszcze nie ogarniałem auta:
http://www.youtube.com/watch?v=Ou8W39IyZOw
Jak mi się coś jeszcze przypomni to skrobnę.
Całkiem przyjemnie to zapier..la
Całkiem przyjemnie to zapier..la
jak by silniczek byl całkiem zdrowy, to używając czasem lewarka da się z tego samochodu wyraźnie więcej wycisnąć... Znaczy już teraz się da, ale po przywróceniu do serii to powinno jeździć gorzej od manuala o jakieś 5 - 15% jak sądzę. Zwłaszcza że na 3 jest częściowy a na 4 pełny lockup, z tego co wiem.
No ja mam automat, ale z silnikiem 2.0 i daje to radę, więc mogę sobie wyobrazić, jak to chodzi z silnikiem 16V linka kickdowna powinna mieć regulację i nią wyregulujesz moment przełożenia i charakterystykę pracy skrzyni
linka kickdowna powinna mieć regulację i nią wyregulujesz moment przełożenia i charakterystykę pracy skrzyni
ta... poprzedni wlasciciel regulował. Tak wyregulował że przepustnica się nie otwierała do końca Ustawiłem jak ma być w serii i nie ruszam...
No właśnie w serii masz regulację, jeśli jest przeróbka to trzeba zrobić tak żeby ta regulacja była przy pełnym otwarciu przepustnicy, jak chcesz to ci dam zdjęcie jak u mnie to wygląda
Z jakichś 7 do setki zrobiło się jakieś 9
W automacie ma lepszą pyde niż w manualu W dodatku prawie jak T16
nie no, z 7 sie zrobiło 9, nie odwrotnie ;]
Wybacz ale nigdzie w danych statystycznych nie spotkałem sie by d6c miał 7s do setki. Zreszta i tak nie wierze w to bo T16, czyli 200KM jednostka dysponująca 300Nm i uturbionym silnikiem odpychajaca sie 4 butami ma 6s! W przypadku d6c jest to mozliwe ale w budzie 205. Tutaj jak cos jest podane pierwsze z brzegu: http://www.wroom.pl/dane,...1987;11029.html
W przypadku d6c jest to mozliwe ale w budzie 205. Tutaj jak cos jest podane pierwsze z brzegu: http://www.wroom.pl/dane,...1987;11029.html
nie będę się kłócił
Nie chodzi o kłótnie, kwestia dowiedzenia prawdy
akarso, ty mieszkasz w Bełchatowie? Bo widzę że gnałeś na Kleszczów Daj znać to się spykniemy jakoś
nie spotykaj się z tą pizdeczką Saqulowską
akarso, ty mieszkasz w Bełchatowie? Bo widzę że gnałeś na Kleszczów Daj znać to się spykniemy jakoś
ta, teraz już tak, od paru lat ;]
Ogarne jakoś temat tego krztuszenia się silnika od czasu do czasu, to dam znać i się wybierzemy na górkę, czy gdzieś