PamiÄtnik-M
Siemka. Niewiem jak jest w wersjach poliftowych, ale u mnie czyli pug przed liftem klapa tylna po otwarciu jest ciągnięta na tych dwóch sprężynach, rozwiązanie takie jak w kancie 125p. I z pewnych względów troche nie praktyczne jak dla mnie.Mam pytanko czy ktoś próbował przerobić to tak żeby zamiast tych sprężyn zastosować jakiś siłownik, lub siłowniki, jak w autach kombi lub hatchback? Zastanawiam się czy jest to wykonalne, i ewentualnie od czego pasowałby siłownik?
Piszcie jak macie jakieś pomysły.
Dlaczego uwazasz, ze jest to niepraktyczne ? Ja osobiscie bardzo to lubie, ze nie musze sie szarpac z bagaznikiem Wciskam guzik i samo sie otwiera. Chcialbym dorobic silnik, ktory bedzie ciagnal ciegno i sam sie na z alarmu bedzie otwieral
Staffu musisz wziąć pod uwagę że klapa w kombi czy hatchbacku jest o wiele cięższa więc zastosowanie od nich siłowników będzie ci klapę wyrywać
Jedynie co pamiętam to polonez miał bardzo słabe te siłowniki więc możesz poszukać w sklepie z częściami od poldka
Ps.: Ja też uważam że oryginalne rozwiązanie jest w porządku, tą sprężynę można regulować, więc bagażnik może się sam otwierać tak jak na siłownikach i to bez żadnych przeróbek.
levis, też mam właśnie "automat" na guzik, bo mam zepsutą wkładke od zamka, ale zminiłem ostatnio mocowanie anteny CB mam ją teraz na uchwycie do klapy , i jak pstrykne guziora to nie nadążam łapać anteny efektem czego bat napierdziela mi po dachu. Niestety musze bagażnik otwierać za każdym razem jak wyjeżdżam z pracy no i jest problem właśnie. Oczywiście można uważać i wogóle ale jest to uciążliwe.
Maciek STI, a jak mają np. sedany innych marek?. Wiem że są auta które mają właśnie klapy na siłownikach.
Mój ojciec założył sobie w 505siłownik z poloneza właśnie z takich względów o których pisał Maciek STI, w dodatku wysypany żeby z byt mocno nie podnosił.
a u mnie ani na przycisk nie dziala ani centralny na zamek nie dziala i za kazdym razem musze otwierac kluczykiem a bagaznik tylko sie otwiera, klape musze sam do gory podniesc o
Staffu podaj przykład bo nie znam
Noger tam są trzy ząbki zamocowania sprężyny, pewnie musisz naciągnąć, ja mam na środkowy i jest tak że muszę popchnąć klapę delikatnie i się otwiera do końca, jak miałem na ostatni ząbek to mi się sama otwierała po naciśnięciu zamka
Maciek STI, Właśnie mam naciągnięte na maksa bo mi opadała na łeb jak otwarłem, ale chyba popuszcze zpowrotem i już. A co do przykładu to choćby BMW chyba ma siłowniki, i gdzieś jeszcze widziałem tylko nie pamiętam teraz.
Antene mam teraz tak:

[ Dodano: Wto 03 Cze, 2008 18:23 ]
A może ci brakuje takiego plastyczku który trzyma klapę jak jest otwarta
Spróbuj taki patent: jedną sprężynę na ostatni ząbek a drugą na przedostatni, zobaczysz co się będzie działo, Myślę że wypośrodkujesz między waleniem anteny w dach a samozamykaniem się klapy
No musze spróbować tak jak mówisz, martwie się tylko czy mi wkońcu nie pourywa palców przy tej zabawie ze sprężynami
A o jakim to plasticzku mówisz? Jak to działa i jak wygląda? Moze faktycznie tam czegoś brakuje
Staffu, na siłowniki chyba ci ciężko będzie przerobić, oglądałem ostatnio u sowa77 przednią klapę na siłownikach i powiem ci że muszą być specjalne zawiasy 2 lub 3 przegubowe...
Hmm to faktycznie kiszka , no cóż niech zostanie tak jak jest i już
Staffu, ten plastik to nic prostszego jak cos takiego U. Jest przykrecony do półki i łapie ramie.
jutro zrobię fotkę
Maciek STI, jakbyś mógł to spox bo oglądałem dzisiaj całe "zawieszenie" klapy i żadnego plastikowego U nie znalazłem
u mnie to jest takie plastikowe jakby "ucho" w ktore wchodzi zawias klapy i to ja trzyma zeby nie spadla...
Noger, ło tym mowie:)
No i właśnie dlatego klapa mi spada na dyńke jak się schylam po coś do bagażnika U mnie tego niema, ma ktoś może na zbyciu
Pomyśleć ,że gdyby nie antena to nawet bym nie wiedział, że takie coś istnieje
Tu masz zdjęcia tego elementu:


Zapytaj o to w ASO, kiedyś kupowałem to nie było drogo
To już wiem o co biega Zapytam w peugeocie
To jest jeden uchwyt z jednej strony czy dwa po obu stronach
Jeden po prawej stronie bagażnika