PamiÄtnik-M
Myśle że sie nikt nie obraz jak opisze swoją 205??
Krótka historia mojego Peugeocika:
A wiec tak 205-tke kupiłem od pierwszej włascicielki z orginalnym przebiegiem 130 tys.km która niestety ale zatarła silnik 1.1,dziurawa miska olejowa,i doszedłem do wniosku,że nie warto robić już tego silnika wiec postanowiłem kupić dawce 1.4 na 2 gardzielowym solexie całe 85 km lecz niestety z głowicą do remontu,ale mocy wciąz brak juz czeka następny daca 309 z silnikiem 1.9 monotrysk solex po za silnikiem będe też zmieniał tylną belke na szerszą i piękny przedni zderzak od gti
Rocznik 1993 a wic jak by nie było ma już 16 lat a wygląda jak by wczoraj wyjechał z fabryki.Środek wybebeszony jest tylko kierownica od GTi i fotele przednie w pól skórze




a teraz samochód wygląda tak niestety ale musi zapasc w zimowy sen

a jak ja go złoże
kolego, a co masz nie tak z ta glowica do remontu ? Jak wyglada taki silniczek z 2 gardzielowym gaznikiem solex ?
Fajny pomysł na auto, 1,4 ma 75km na solexie kolego to raz, a dwa zderzak od gti jak sie nie myle miał 4 halogeny
hm, 75 koni ma wersja na mono wtrysku. Ja slyszlaem ze wersje 85km jest na podwojnym webbera, ale moze sie myle...

Prosze to jest na solexie 2 gardzielowe:) Miałem to w 405 Dokładnie 76KM. Jak bedziesz chciał to zapodam Ci fotke z instrukcji 405.
już wszystko wyjaśniam początkowo gościł w nim silnik 1.1 na gazniku zaostapiłem go 1.4 gaznikowym na 1 solexie ale za to ma 2 gardziele i przy ok 3tys.otwiera sie drugi gardziel a już czeka 1.9 na monowtrysku zgadzia sie mono 1.4 miały 75km a znasz może oznaczenie tego gaznika??może i 76 a co do zderzaka to będe wstawiał od 309 Gti który ma 4 chalogeniki orginalnie w 205 były 2 a głowicy juz nie będerobił poniewarz jak napisałem będe wstawiał 1.9 generalnie splanować powymieniać uszczelki,uszczelniacze i tyle
No Mlody, ta fotka, ktora dales to jest monowtrysk czy gaznik czy co ? Ja mam zdaje sie taki sam silnik w 205.
Moze ktos zarzucic fotke silnika 85 km z 205 ?
za chwile zapodam tylko poszukam


http://www.motofakty.pl/t...l=531&typ=17244
Może mało wiarygodne zrudło poszukam jeszcze z opisem gaznika
levis, gaźnik solex 2 gardzielowy a zaraz wrzuce fotke z ksiazke ze ma 75KM!!


Wiem, ze ma 75 koni, ale mnie interesuje jak wyglada wersja 85 konna na 2 gardzielowym WEBERZE z wersji Rolland Garros.
Słuchaj jak kojarze to róznica była w jednopunkcie ta pokrywka plastikową w gaźniku wygląda właśnie jak pokazałem, w jednopunkcie jest jakby taka obła(okrągła). A co do webera to wiesz ze nie widziałem
gazniki gaznikowi nie równy ale nie bede sie spierał o 10km chociaż powiem że czuc różnice kosmiczną miedzy tym silnikiem a 1.4 na mono a i może mi ktos powiedzieć czemu w 309 1.9 na monowtrysku niema odcinki??czy tam jest komputer tak jak w 1.4 dodam że samochód nie posiada gazowni na luzie kręciłem do 7tys.ale sercemi nie pozwoliło dalej
Ja mam dokladnie taka jaka wkleil Mlody. To co to w koncu jest ?
Ja mam dokladnie taka jaka wkleil Mlody. To co to w koncu jest ?
miałem taki silnik w poprzedniej 405 z Lublina,był to gaźnik
levis a masz w srodku pod schowkiem komputer ewentualnie w komorze silnika??
czy tam jest komputer tak jak w 1.4
A gdzie w 1,4 tym co ja pokazałem jest komputer skoro nawet sam piszesz ze to gaźnik?? Szczerze mowiac gratuluje Ci odwagi by go na ory gratach do 7tys krecic:)
levis, na 200% to gaźnik bo wymieniałem go, tzn z dwóch składali mi jeden:) Ten motorek ma potencjał nie powiem ale w 205 bardziej niz w 405. Wiem co mowie i wiem co pisze bo nawet instalacje LPG mam pod gaźnik no nie wmawiajcie mi
No i bardzo fajne rozwiazanie gaźnika bo pamietam jak pobierał z jednej gardzieli to palił śmieszne ilości paliwka, na 5 biegu i do 90km/h brał z pierwszej gardzieli, a potem z drugiej i szalał:) Dlatego wierze zezapitalaja Wam te 205:)
Wrzućcie fotki swoich motorów mateo i levis to Wam powiem. AHa zauwazylem mateo zdjecia to jest to samo co moj motorek i masz racje ze to solex:) i jest to 75KM:)
w swojm posiadaniu miałem 2 205 jedna gaznikowa a druga własnie na mono i to co ty zapodałes to jest na 1200% gaznik ale w 205 większosci była własnie na mono,gazniki żadko kiedy sie zdarzały nie wiem jak w 405
A co do tego kręcenia to chciałem sprawdzic przy ilu go odcina i sie strasznie rozczarowałem odcinki brak czy to jest możliwe (oczywiscie mowa o 1.9 na mono )
mateo, w 405 było to po połowie, i jak mowisz ze w 205 byly czesciej mono bardzo podobne do 1,1:) Co do krecenia to bardzo mozliwe ze nie ma odcinki przy 7tys, ale jesli nie jestes pewny motoru to nie radze takich zabaw, bo jak Ci korba bokiem wyjdzie to bedziesz płakał...
Młody dzięki za dobre rady ale muszę pierw przetestować dace :)silniczek ten wraz z całym zawieszeniem i tylną belką zagosci w mojej 205 i wolę żeby wyszło wszystko to teraz niż puzniej jak włoże go do 205 ale za podstawowe czynności pzy silniku trzeba sie wziąsci filtry,oleje,rozrząd.Tylko cos mi własnie nie pokoj jak silnik ma poniżej 900 to cos w nim puka może byc to zamach?? a powyrzej 1000 chodzi pięknie
A to 7000 to było tylko jedno razowo na rozgrzanym silniku i teraz coś na usprawiedliwienie żebyscie nie mysleli ze jakiś kat jestem
A tu dawca w całej okazałosci



Nauczyłem sie wsawiać fotki
Młody dzięki za dobre rady
no problima
oczywiscie i ja sie odwdziecze a powracając do tych gazników to masz może jaki to był model bo nie ukrywam że strasznie podejrzane 10 km jest spora róznica
mateo, pewno gaźnik dwuprzelotowy stopniowy, opadowy, reczne ssanie SOLEX 32/34 Z2/528
Dane wzialem z tej strony:
http://www.205rolandgarros.co.uk/
Ja mam wlasnie wersje Rolland Garros, dlatego sie zastanawiam czy ja przypadkiem nie mam tej wersji
wszystko wsazuje że mówimy o tym samym,levis te gaznikowce własnie były montowane w R.G. GT i paru innych wersjach
Nie mam co krecic bo miałem 405 ponad 5 lat wiec wiedzialem co sie toczy...
No ja niestety mam wersje z monowtryskiem, bo posiadam sonde lambda ;/
Samochod powinien byc oszczedniejszy, a potrafi 11 w miescie wciagnac... Co prawda wtedy przewaznie go cisne do 6.5-7 tys ale i przy spokojniejszej jezdzie nie mozna zejsc ponizej 10L...
levis to powiem tobie że spalanie troche duże jak na mono przy mojej jezdzie były xs na monotrysku spalał 9 ale nie oszczędziałem go a jak ojciec nim jezdził po mieście to 6 może 7 jak masz to zapodaj jego fotki
Fotek nie mam chwilowo, bo samochod stoi w moim rodzinnym miescie... Jak nim przyjade to zrobie
levis i jak wrzucisz tą belke u siebie od 309 to bedziesz poszerzał nadkola??bo mi własnie cos po główce chodzi że wystarczy zastosować felgi o wiekszym ET bo nie ukrytwam że w moim przypadku była by staszna lipa bo z 5d. nie zrobie samochodu o sportowym wyglądzie i nawet nie zamierzam
Wymien sie z kims z forum205 na belke od 1.9 GTI Chetni powinni byc.
Jak bedzie u mnie to nie wiem. Zobaczymy jakie felgi i opony bede mial
85KM (w reczywistosci 83, ale 85 ladniej brzmi ) w 205 bylo na takim gazniku: Solex 32-34 Z2/409
"Nazwa kodowa" tego silnika to TU3S.
W 405 byly glownie montowane TU3A (ktore teoretycznie miewaly moce:65 (64), 70(69) i 75(73)KM z czego najczesciej (a chyba nawet jedynie) wystepujaca wersja w 405 byla wersja 75KM, a w 205 najczesciej zdarzala sie wersja 65KM tego silnika. Napewno wersje 65 i 70 mialy jednogardzielowy gaźnik, bodajrze Weber 34 TLP 3/101 lub Weber 34 TLP 3/201, wersja 75KM miala jakiegos dwugardzielowego Solexa (o ile dobrze wiem, to dokladnie takiego samego jak wersja TU3S, ale silniki roznily sie walkiem, stad ta roznica mocy)
TU3M (TU3M/Z nie wiedziec czemu tak nazywane czesto ) to silnik na monowtrysku i legitymujacy sie moca 75KM.
TU3S o ktorym napisalem na poczatku, o ile wiem nie pojawil sie nigdy w 405, a w 205 bywal jedynie w XSach poczatkowo (po przejsciu z lezakow na rodzine TU), GT i w pierwszej serii RG Cabrio.
DjPrezes a ile Ci ta 205 pali ? Moja chleje jak smok obojetnie od stylu jazdy....
Na pewno były garosiki na gazniku, wydaje mi się ze wszystkie szły orginalnie na monowtrysku 75km, a co do spalania to istotnie dużo troche mi potrafił w trasie zejsc przy spokojnej jezdzie ponizej 7 l Pb, teraz mam gaz i pali troche wiecej ale 10 nie przekracza, wadą na pewno jest krótka skrzynia przy 150 ma juz 5 tys obr, przy 120 4 tys wiec w trasie nie ma dużych oczszędności.
mateo, masy oryginalne Francuzkie kołpaki z tyłu w tej 309 ^^
są one przepiękne kiedys tato takie miał w SRDTurbo 1,8
Gumis01 jak chcesz to tanio moge sie ich pozbyc bo osobiście nie zabardzo mi podchodza fotki robione zraz po zakupie teraz kołpaczki leża w bagażniku 3 sztuki
Mi Indianka pali teraz zima kolo 7,5 w trasie, w miescie podobnie. Latem w trasie schodzi na jakies 6,5, a miasto na 7-7,5 bez wariactw. Z ostrym wariowaniem nigdy 10 nie przekroczylem.
mateo, jakby kolega miał 4sztuki to bym sie pokusił...