PamiÄtnik-M
jaka jest prendkość maksymalna 1.4 na LPG
zalezy:) U mnie wyszło 165 ostatnio:P Na benzynie do 180. Ale to takie tam:)
Prendkosc to nie wiem ale jesli chodzi o predkosc, to kumplowi ZX 1.4 na LPG chodzil ponad 160. Ale umowmy sie, ze v max to nie jest najwazniejsze kryterium w ocenianiu osiagow.
zalezy:) U mnie wyszło 165 ostatnio:P Na benzynie do 180. Ale to takie tam:)
jaką masz skrzynie 4czy 5
Hm no to ja wtrące swoje 3 grosze.Ibizą 1.8 monowtrysk do tej pory to 190,Omegą A 3.0 automat 220 , asconą 2.0 pełny wtrysk 210,kadetem monowtrysk 1.4 175 kadetem 1.8 monowtyrysk 185 citroen bx 1.9 d 170 ,bmw 735 91rok 225 moim obecnym peugeotem 405 2.0 sri z lichym silnikiem 180 a najwięcej do tej pory to Peugeotem 605 sv3.0 230.
jaką masz skrzynie 4czy 5
A wychodziły 4?? Ja mam 5.
ja mam 4 auto jest 1991lublin
ja mam 4 auto jest 1991lublin
Zaraz zaraz, 405tki w lublinie montowali od 93 do 95 roku, to raczej masz francuska.
Moim 405 1,4 litra 1990, 4 biegi pojechałem 160 km/cias...
Zaraz zaraz, 405tki w lublinie montowali od 93 do 95 roku, to raczej masz francuska.
nie porawda wychodziły od 91 r do 95 i przez to mozna spotkac 405 przed FL z 92 r bo
polacy jak zawsze sie opier...li i nie zdazyli całosci materiału wyrobic na czas
[ Dodano: Wto Sty 16, 2007 8:25 pm ]
Kolego SLEPY ja tam nienazwałbym CITROENA jak i 2 sztuk PEUGEOTA niemieckim szmelcem.Może twoja MAZDA jest z korei ??
orginalny japan pozatym pługa tez mam kolego pozatym odsyłam do do pierwszego postu
[ Dodano: Wto Sty 16, 2007 9:53 pm ]
ehh no ja musze zmierzyc bo dopiero kupielm kilka godz temu z 94r peugeota 405 1.4 na benz i spalanie widze ma małe bo przy 120km/h 103km wzial mi niecale 30zl benzyny!! bo za tlye wlalem i swieci sie teraz rezerwa....malo co pali!!! a ciekwe ile pojdzie...dowiem sie kiedys:)
nie porawda wychodziły od 91 r do 95 i przez to mozna spotkac 405 przed FL z 92 r bo
polacy jak zawsze sie opier...li i nie zdazyli całosci materiału wyrobic na czas
Jeszcze nigdy sie nie spotkalem z polska 405tka przed FL. Poszukalem po necie i wszedzie pisza ze od 93. Ale skoro tak piszesz, to pewnie skads to wiesz
no moj chrzsny ma gl z 91 roku robiona w lublinie miech temu progi mu wspawywałem co potwierdza wersje ze auto było w polsce robione
uważasz ze twoj post był odpowiedzia na konkretne pytanie założyciela tego tematu ??
a ty "kolego" uwazasz, ze Twoje posty były odpowiedzia na konkretne pytanie zalozyciela tego tematu???
sorki za ot ale nie moglem sie powstrzymac
sorki za ot ale nie moglem sie powstrzymac
wiemy czemu
sorki za ot ale nie moglem sie powstrzymac
wiemy czemu
kazdy posiada to co mu sie podoba na szczescie nie posiadam wszystkich aut, ktore mi sie podobaja, bo musialbym chyba wykupic caly plac parkingowy na ich zmieszczenie:)
I oczywiscie, ze nie jest wazne kto czym jezdzi. Wazne jak.
Ja się pochwaliłem ile czym mi się udało,oczywiście niemam już tych aut ale miałem.Miałem więcej ,a gdyby było mnie stać na koszty jeżdżenia to kupiłbym zpowrotem Peugeota 605 sv 3.0, moim zaniem 405 z silnikiem 1.4 jeżeli jedzie 160 to jest dobrze jak więcej to rewelacyjnie ,bo autko dosć spore jak na ten silnik i ma on troszkę pracy do wykonania.
no i ?? dla mnie jest wazne kto czym jezdzi!! kazdy posiada to co mu sie podoba-o gustaw sie nie dyskusuje. Widze, ze na tym forum sa ludzie
(oczywiscie nie wszyscy), dla ktorych tylko jest to dobre co maja- reszta to szmelc itd.
Widze że nie zrozumiałeś szpassu
nie chodzilo o to aby krytykować kogokolwoiek za to jakim samochodem jeżdzi , dla mnie nie ma to najmniejszego znaczenia .
[ Dodano: Wto Sty 16, 2007 8:25 pm ]
ja ostatnio sprawdzalem troszke moja mi16 otorz 200 km/h ale nie mialem gdzie wiecej pojechac no i warunki nie sa dobre takze wiecej nie ryzykowalem mam tez sierke 1.8 td jej v - max = 175 km/h a mi16 sprawdze latem ale mysle ze okolo 220 pojdzie wersja po liftingu
ty "kolego" uwazasz, ze Twoje posty były odpowiedzia na konkretne pytanie zalozyciela tego tematu???
sorki za ot ale nie moglem sie powstrzymac
mój 1.4 na skrzyni V biegowej: na 1 biegu v-max 50-60km/h !!!, na 2 biegu v-max 105-110 km/h !!! na 3 nie wiem ile max ale mialem 140 !!! drogi braklo to nie wiem ile by poszedl... na 4 mialem 160 -i dalej tez nie wiem ile na 4 biegu max bo znowu mam opony z indexem do 160 wiec....sami wiecie. A jeszcze nie zamykalem licznika na V biegu-jak kupie opony z indexem do 210 to robujam go i spr ile ma v-max jedno jest pewne! ma zajebiscie dluga skrzynie jak na 1.4!! i na te predkosci 1,2,3 sa swiadkowie!! co mowili aa no napewno na 2 biegu 100osiagniesz-buch ponad 100 i gul
tak ale zato jest bardzo ekonomiczny pali mi na 200km niecałe 30zł
No jakos w to nie wierze:) 7,5l gazu pali:) Na powietrze raczej nie chodzi. Nie rozumiem dlaczego ze w ogłoszeniach pisze ze 1,4 pali 6,5l benzyny w miescie. Oszczerstwo i smiech na sali. Jezdze 5 lat i nigdy takiego wyniku nie osiagnalem min 7,5l musi wziac w miescie a gazu ok 9-10l. Tymbardziej ja mam taka sama bude i silnik Mateusz wiec jakos w to watpie. Chyba ze macie W te 405 powsadzane jakies magnetyzery A co do 140 na 3 to tez mi ciezko uwierzyc no chyba ze jechales z 30km rozpedzajac sie. Ale bynajmniej mowie o sobie i nie koniecznie mowie ze tak jest we wszystkich
ehh musze kumpla widze zmolestowac....i skombinowac kamere to nagram film!! ale kiedy to nastapi to nie wiem. Nie zajelo mi to 30km (mam tylko na benzynie silnik:P gazu nigdy nie widzial )
mój idzie spokojnie 140 na III ale to automat 4 biegowy
Niech sie wypowiedza inni np Ci co maja 1,6 i bedzie wiadomo bo nie wierze w to by silnik 1,6 byl gorszy od 1,4:)
no ja tez nic nie mowie wiem ze tym jezdzil cycek mlody moze cos kombinowal to mnie dziwi i kierownika mojego jak przewiozlem raz to mowil ze mam bardzo dluga skrzynie (ciekawe czy jest jakas co pasuje do 1.4 a wlasnie co ma dlugie przelozenia nie wiem np od jakiegos innego silnika czy od citroena czy jak...) dziwne to wiem ale prawdziwe!! kur przekonam was tylko skad wezme kamere zeby to nagrac
[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 8:55 pm ]
1.9 gaźnik na 3 biegu 160
sebring na 3 na pewno 180, a może być i jakieś 185... z tym, że to automat 4biegowy...
ja natomiast wczoraj zaliczyłem lekcje pokory.. polecam wszystkim... otóż rozpedziłem moje rebło do 165(z górki )na pieknej obwododnicy Piask (6 warstwowy asfalt 2 pasy ruchu w obie strony , droga expresowa) no i dorga mi sie piekna równa skonczyła ..zaczeły sie doły a pug.... zaczął fruwac... wiec noga z gazu... do 120 i grzeczna jazda.... ale strachu sie najadłem jak mi auto zaczęło samo pasy na wybojach zmieniac
(ciekawe czy jest jakas co pasuje do 1.4 a wlasnie co ma dlugie przelozenia nie wiem np od jakiegos innego silnika czy od citroena czy jak...)
Citroen ZX 1,4 ma baaardzo długie przełożenia i co za tym idzie brak osiagów
Młody, a uwierzysz, ze swoim 1,2 mialem na 3 125km/h ? zreszta filmik na forum był Jak długa skrzynia to wszystko możliwe
1.9 gaźnik na 3 biegu 160
strasznie dłuuuuuuuga skrzynia
ja w swoim na 4 biegu mam odcięcie przy 170 albo 175 juz nie pamiętam
Bart, nie dziwowuj się sam widziałem te 160km/h chociaż cięzko było się skupić, bo musiałem patrzeć jeszcze na drogę
Tak jeszcze dodam, że pomimo wieku 405ki dobrze się prowadzilo w koleinach przy 160km/h, pełen lajcik zero stresu
nie żebym nie wierzył...ale skrzynia jak w dieslu
odcięcie przy 170 bart kitek nie ma odciecia ma gaznik to jest własnie ta wyższość gaznika nad wtryskami krecisz go do czasu az mieszanka poprostu bedzie zbyt uboga by sie dalej krecił
krecisz go do czasu az mieszanka poprostu bedzie zbyt uboga by sie dalej krecił
Albo korba wyjdzie bokiem
ale wy katujecie ye fury
nie no, spoko było 6 tysiecy obrotów i to chyba nie całe... podoba mi się ta trójka, bo fajnie się zbiera na niej i można szybko, łatwo i przyjemnie wyprzedzać.... oczywiście jak działa
no i gaźnik oczywiście... jak mi ostatnio moduł odciął tak stoi już dwa miesiace...
a jakie macie obroty przy tych waszych osiagach...
a jakie macie obroty przy tych waszych osiagach...
jakies 13 tys, jak w japonskich przecinakach
moje 1.9 książkowo 192 km/h, ja ostatnio pojechałem 190 na gazie, obroty były bardzo duże więc od razy stwierdzam że moje 1.9 nigdy nie pojedzie 160 na trzecim biegu, nie ma takich szans
Młody, a uwierzysz, ze swoim 1,2 mialem na 3 125km/h
ja wierzę bo kumpel citroenem AX jechał na 1-szym biegu 90km/h - było nas 5ciu w samochodzie, silniczek 1,0 - wył jak by go ktoś zarzynał (i tak było )
[ Dodano: Czw 03 Maj, 07 00:20 ]
moje 1.9 książkowo 192 km/h, ja ostatnio pojechałem 190 na gazie, obroty były bardzo duże więc od razy stwierdzam że moje 1.9 nigdy nie pojedzie 160 na trzecim biegu, nie ma takich szans
może inną skrzynie masz... HGW jak to było w historii naszych konkretnych pugów... ja jechałem tyle na pewno.... a przy 180 na piątym biegu było 4000 z haczykiem, oczywiście wszystko wg wskazań licznika.
ja nie twierdzę że nie jechałeś tyle, tylko mówię że moim nie ma szans, ja 4000 tys obrotów z haczykiem to mam na piątce i jakieś 160 km/h albo mniej, nie pamietam dokładnie... 100 km/h mam na piątce przy 2600 obrotów
wiem, zrozumiałem przekaz to też napisałem "może inną skrzynię masz"
100 km/h mam na piątce przy 2600 obrotów
no to na pewno masz inną, ja przy 100 mam równe 2000
Ja chyba mam podobną skrzynke co GIK, bo przy 3000obr. mam troszke przeszło 110km/h, mam blokade do 6700~6800 obrotów.
w zasadzie nie jestem w stanie stwierdzic ilości obrotów :p bo mimo ze mam najbogatszą wersję to zginal im obrotomierz jak go składali mam juz nowke sprzeglo hihi znow bedzie grzmot do oporu moze go w koncu zamkne na 3
[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 8:40 pm ]
Dziwne te osiągi w pugach,mój książkowo leci niby 173 km/h,gdzie max powinien osiągać przy 6 tys obr,a ja leciałem nim 170 i obroty byly ok 4,700 i bylo jeszcze pedału,jestem ciekaw ile naprawde da sie z niego wycisnąć
Może te liczniki tak oszukują
ja wierzę bo kumpel citroenem AX jechał na 1-szym biegu 90km/h - było nas 5ciu w samochodzie, silniczek 1,0
to nie ścigacz, żeby na 1 podchodził pod 100km/h Takie bajki to możesz babci opowiadać, albo dzieciakom w piaskownicy
żeby na 1 podchodził pod 100km/h
moze w automacie byl
Wogóle zadziwiacie mnie z tymi wynikami przy silnikach 1,4. Wy tam macie jakies turba powsadzane?? Niech ja tylko odbiore swoja 405 to sie dowiemy. Ale w to nie wierze by na 3 jechac 150.
Młody, 1,4 1,4 nie równy zależy jaka skrzynia
to nie ścigacz, żeby na 1 podchodził pod 100km/h Takie bajki to możesz babci opowiadać, albo dzieciakom w piaskownicy
i sam temu zaprzeczasz
Aż jutro,a raczej dzisiaj zobacze jak to w moim jest.Jak na 2.0 to coś słabe chyba te moje osiągi w porównaniu z waszymi.Chyba mam coś ze sprzęgłem.
zalezy jakie auto 90 na jedynce niemozliwosc nawet audi s4 mialo by problem podejrzewam ja osobiscie w mi 16 swojej mam 1 - 60 km h , 2 -95 km h , 3 -140 km h , 4 -185 km h i 5 225 km h i to jest max co dam rade wykrzesac z migacza a odciecie mam przy 7 200 obr ale kumpel np ma 1.6 primere z 91 roku i na 3 170 kmh wyciagnie a maxa ma 200 km h i 5 skrzynie ale on nie ma blokady konczy sie na 8 tys i ciagnie dalej .160 na 3 biegu mozliwe ale 90 na jedynce nie uwierze poki nie zobacze chyba ze kolka ma mniejsze i sie sztybciej obracaja i licznik przeklamuja albo linka na wazelinie chodzi
jak tak czytam te posty co ciesze sie ze mam turbo diesela
przy 100km/h wciskam gaz na piatce i nie musze sie martwic ze nie zdarze wyprzedzic, ewentualnie czasem wrzuce 4 jak jest naprawde malo miejsca
osiagi mam takie:
1 - 45
2 - 80
3 - 120
4 - 145
5 - nie wiem, ze 180 ? nawet nie ma gdzie sprawdzic;]
Ja dzisiaj sprawdzałem.
1-55km/h
2-95km/h
3-140km/h
4-185km/h
5-nie zdązyłem wrzucic bo dojechałem.
Nawet jestem zadowolony
[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 12:59 pm ]
Ale w to nie wierze by na 3 jechac 150.
Jak nie wierzysz wpadaj do mnie Cie przewioze.
Niech tylko dostane kur jakas kamere to se to nagram i kopara co poniektorym opadnie. Tylko niech dopadne kamere....
A propos....jak wymiaenialem sprzeglo mechanik mowil ze ladne sa kombinacje u mnie-prawa polos przyspawana do przegubu np.... cos tam jeszcze przyspawane do czegos
[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 4:29 pm ]
Dzis auto wpadło w moje rece:) Wiec zwracam honor, choc 405 mozliwosci nie sprawdzilem do konca. Podciagnalem go dzis na 2 do 85 ale na gazie, a dalej to korki lub swiatla mnie lapaly:) Ale faktycznie tak jest. Tylko powiem ze szkoda go katowac tak bo naprawde trzeba go troche "pociagnac" zeby to zbadac. Wg mnie szkoda auta. Pzdr....
pablo-wwr, a ja nadal mam rogala na twarzy z takich fantastycznych opowieści
ja nadal mam rogala na twarzy z takich fantastycznych opowieści
mów co chcesz, wiem co widziałem
w takim razie przekłamania licznika ma zajebiste
Kogucik napisał/a:
to nie ścigacz, żeby na 1 podchodził pod 100km/h Takie bajki to możesz babci opowiadać, albo dzieciakom w piaskownicy
i sam temu zaprzeczasz
jeszcze tak dla ścisłości napisz mi o co Ci tutaj chodziło
1,4 1,4 nie równy zależy jaka skrzynia
przecież jest jeszcze drugi cytat - trrzeba czytać wszystko... ale dajmy juz temu spokój. Dobra?
Moj więcej jak 205km/h nie poleci bo sprawdzałem tak przykładowo passat TDI 130 koni leci 210 km/h. Kiedyś kumpel miał volvo s40 z 97roku 1.9 td to silnik renówki 95 koni
Jak sie sprobowaliśmy to sie okazało ze jego volvo nie daje rady. do 3 sie trzymał ale potem już tylko zostawal a i startowaliśmy od 0,probowaliśmy tez od 3 w gore i tez zostawał tak ze wiec różnie to bywa.
Kochani Koledzy jaką szybkościa można pojechać na pierwszym biegu danym samochodem ? Przeciez to można łatwo obliczyc , trzeba znac przełożenia skrzynki i maxymalne obroty silnika , Ponieważ średni silnik tego typu można rozgonic do prędkości obrotowej rzędu 7500 a przełozenie srednie 1 biegu to 3,2-3,4 wiec twierdzenie, ze jazda na 1 biegu z szybkościa 100 k/h jest nie prawdziwe. Ponad to nie mozliwe z uwagi na prawa fizyki oraz matematyke . Cudów nie ma.
ja swoim kombi 1,6 na gazie niecałe 170 na benzynie koło 180 ale więcej tego nie powtórzę
mój LPG poleciał 185km/h ale skrzynie mam krótszą bo z
Moje 1.6 na gazie (w probie zaraz po kupnie) poszlo 165 - nie wiem czy szlo by dalej bo musialem hamowac. Zreszta i tak mialo to miejsce tylko raz - nie dla mnie takie predkosci na naszych drogach - kierowcy rajdowego/wyscigowego we mnie za grosz
Moj więcej jak 205km/h nie poleci bo sprawdzałem tak przykładowo passat TDI 130 koni leci 210 km/h. Kiedyś kumpel miał volvo s40 z 97roku 1.9 td to silnik renówki 95 koni
Jak sie sprobowaliśmy to sie okazało ze jego volvo nie daje rady. do 3 sie trzymał ale potem już tylko zostawal a i startowaliśmy od 0,probowaliśmy tez od 3 w gore i tez zostawał tak ze wiec różnie to bywa.
musiala byc ostra gorka i wiatr w dupe alboi twoj silnik musi byc wysoce zmodyfikowany
moj na starym silniku poszedl 160 km/h mowa o 1, z gazem...po wymianie silnika (wiekszosc czesci nowa) teraz 140 km/h lecialem ale strach zagladal mi w oczy
teraz 140 km/h lecialem ale strach zagladal mi w oczy
czego tu się bać..? ja wczoraj z kumplem jego A6 leciałem 200km/h w deszczu - to już troche ciarki miałem
Ja swoim migiem leciałem narazie 190km/h ale na odcinku 1km
poza tym szkoda mi silnika i nie moge sluchac jak wyje straszliwie z obrotami pewnie 6000 obr/min bo cos czuje ze tyle by mial jakbym lecial 160...przy 140km/h mam jakies 4000obr/min
W minioną niedziele, wczesnym rankiem polecialem 170 km/h. Ale juz teraz wiem ze pojdzie wiecej - o 180 km/h jestem spokojny. Musze go sprawdzic ale to juz po wymianie oleju, opon... no i droge trzeba znalezc odpowiednia
Przykładzik golf 2 założone fele RSL 13' na nich opony toyo profil 45x195 wskazania licznika 200 prędkość prawdziwa 130. No zaraz zaraz - ja mam 195/55 R15 zamiast 165/70 R13, a powinienem miec jesli juz to 195/45 R 15. Czyli roznica 10 na profilu. I licznik pokazuje mi dokladnie o 6,1% za malo.
Takie przekłamanie kolega miał a prędkość była mierzona z 2 samochodu który jechał zanim mógł coś mieć zwalony licznik tez do tego kij wie, ale miał założony licznik od golfa 3 to tez jakoś mogło kolidować.
na 1 biegu jade do 55km/h smaaakowo wczoraj sprawdziłem
tak tak ..zajeżdzam silniczek
tak tak ..zajeżdzam silniczek a co, rozpedzasz sie na jedynce do 55kmh i tak jedziesz przez 10km? Zeby tylko dotrwal do wymiany...
teraz 140 km/h lecialem ale strach zagladal mi w oczy
No nie przesadzaj Ja taką prędkość na trasie mam często Dzisiaj na odcinku 10km leciałem sobie ciągle 130km/h-140km/h i bez stresu, co jechało to wyprzedziłem.
Dla mnie prędkość na trasie 100km/h to jest taka nudaaaaa No nie wiem czy ze mną coś nie tak czy coś... ale to dla mnie stanowczo za mało jak na trasię... jak jadę sam to na trasie jadę sobie tak 120-140km/h i wydaje mi się to odpowiednie... ale chola, chola... bez przesady, że tak ciągle... Jak coś widze przed sobą to zwalniam Wiadomka
Lubię jak jadę sam zapuścić sobie dobrą muzykę, jak gorąco to otworzyć okno i jechać sobie na luzaku 140km/h - no poprostu lubię szybko jeździć i tyle
Zeby tylko dotrwal do wymiany...
dotrwa dotrwa i od razu mówie z ejesli dorwe nowy to ten z całyyym osprzetem za 400zł puszczam ;] jakby ktos był chetny to zapisy na priv:)
zeby nie było ot
to V max w 2 osoby to 155km/h bez piłownia na maxa ale na maxa to tak 160 nie wiecej...
godzinę temu z lekkij góreczki wskazówka prawie 200 dotknęła w moim pugu - przed wierzchołkiem górki miałem 180
i od razu mówie z ejesli dorwe nowy
Miałbym cos dla CIebie:) W przystepnej cenie:)
nie no nie ze ja 140 chwilwo mialem chwilowo to mialem 145...a na trasie lece zazwyczaj 120-130 i to taka normalna predkosc stykajaca na trase zwlaszcza na polskie drogi
o V max w 2 osoby to 155km/h bez piłownia na maxa ale na maxa to tak 160 nie wiecej... Ojoj, to niedobrze. U mnie ten sam silnik na oponach 195/55 R15 idzie jakies 170 (+6,1% bledu licznika) czyli jakies 180 na gazie, a na benzynie jeszcze wiecej. Wniosek: zmieniaj
Ojoj, to niedobrze.
dobrze dobrze jak jade sam to jade ok 165.. jak na silnik gdzie trzeba zmienic pierscienie i uszczelniacdze to chyba zajebiaszczo no i nie zapominaj ze silnik ten sam ale masy aut zasadniczo rózne
mozesz opisac co
1,9 na gaźniku ze skrzynią i z osprzętem. Zapłacisz tyle że ze sprzedazy starego silnika CI zostanie na paliwo na 100km:) Czyli kpl za grosze:)
arsen..a pochwal sie nam ile ci pali oleju na 100?? moj rekord ..kilkanascie lat temu 1l na 100 km dolewalem(SPECIAL mineralny bo szkoda było kasy.. jak zaczeła palic miała złotego LOTOSA) do silnika (DACIA 1300) miała 2,5 Litra pojemnosci michy..wiec jak ubyło 1 litr to byla prawie polowa stanu...potem zrobilem kapitalke na czesciach od kashla i chodziła lepiej niz niejedna BMKa....wchodziła na wyzsze obroty i szybciej sie wkrecała.. piszczała jescze na 2 biegu..to był wóz...bmki 1.6i i wszystkie gazniki 1.6 audi WV spod swiateł wymiekały dopiero na 3 biegu powoli dochodziły...a tu bylo tylko 1.3L pojemnosci...
1l na 100 km dolewalem
mało... miałem kiedyś w użytkowaniu mercedesa W123 (beczka) który brał 5-6l/100km, ciągle trzeba było dolewać, a dostawałem za darmo olej zużyty z ciężarówek bo innego się nie opłacało. Mesio miał ponad 1 000 000 przebiegu bez remontu
arsen..a pochwal sie nam ile ci pali oleju na 100?? moj rekord ..kilkanascie lat temu 1l na 100 km dolewalem(SPECIAL mineralny bo szkoda było kasy.. jak zaczeła palic miała złotego LOTOSA) do silnika (DACIA 1300) miała 2,5 Litra pojemnosci michy..wiec jak ubyło 1 litr to byla prawie polowa stanu...potem zrobilem kapitalke na czesciach od kashla i chodziła lepiej niz niejedna BMKa....wchodziła na wyzsze obroty i szybciej sie wkrecała.. piszczała jescze na 2 biegu..to był wóz...bmki 1.6i i wszystkie gazniki 1.6 audi WV spod swiateł wymiekały dopiero na 3 biegu powoli dochodziły...a tu bylo tylko 1.3L pojemnosci...
Przypominam Ci jak mam to ostatnio w zwyczaju - to nie była TWOJA DACIA. Ty nią tylko czasem jeździłeś. Grzeczność wymaga napisać, że to była Dacia OJCA, braciszku.
Tak sobie czytam i chyba wam opowiem pewna historie.
Kolega twierdzil ze na dystansie 1200m rozbuja 205 1.4 75km do 180km/h. I faktycznie tyle mu pokazalo. Wzialem samochod i u mnie nie pokazalo wiecej niz 155.
Chcecie wiedziec ile jedziecie?
http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
Wystarczy znac dane skrzyni, a wiekszosc juz jest tam zamieszczona (w xs/rallye sa bledywiec na to nie patrzec) i uzyc wbudowanego kalkulatora.
Dobre Szczególnie dane słabszych silników . Czysto teoretycznie wynikające z przełożeń to tak . Ale taki np. 1.8 D , mocy mu nie wystarczy na takie osiągi . Czyli w skrócie Skrzynia szybsza niż samochód
Moze dlatego, ze to sa dane skrzyn a nie silnikow
Moze dlatego, ze to sa dane skrzyn a nie silnikow
To rozumiem ze można na takiej skrzyni 260 polecieć łacząć ją z odpowiednio mocnym silnikiem .................. przecięż wiadomo że się rozleci ..........
Dobra -poddaje sie
Ale dane mocych wersji sa akurat prawidłowe ( to zn mi-16 bo resztą nie jezdziłem więc nie wiem )
Ponieważ w weekend miałem okazję (A4 W-w Krk i na zat) przetestować swojego puga (1,6 gaźnik) to się pochwalę wskazaniami licznika.
Więc na gazie trochę ponad 140, a na pb 180 i na więcej sobie nie pozwoliłem, bo syn z żoną siedzieli za mną. Trochę ta różnica mnie intryguje, bo chyba aż takiej dużej nie powinno być... na bank potrzebny przegląd, bo z bany na gaz nie chciał silnik załapać, dopiero na drugi dzień
[ Dodano: Pon Lip 30, 2007 11:56 am ]
Droga expresowa Lublin Piaski, na Pb 180 i czuc było ze by jescze poleciał bo jechałem wtedy na VPower ale droga mi sie konczyła i musiałem odbijac na Zamość... a na LPG nie probowałem gdyz miałem wtedy zwalony gaz... ale ostatnio jak jechałem do Tomaszowa Lubelskiego to 150 leciał na Lpg
2 tygodnie temu : droga z Grojca do wa-wy, krotki odcinek niby autostrady :
na LPG -shell powergas - 155/H mialem jeszcze troszke mocy ale koniec drogi i zwezenie, na PB jeszcze nie testowalem, nastepnym razem fotke fonem zrobie, jesli silnik wytrzyma
droga ekspresowa lublin piaski - na gazie licznikowe 190:)
na 98 bp ultimate 185 km/h, bo sie pozniej zaczalem rozpedzac:)
Wiec bestia jeszcze idzie niezle....
No to i ja dożuce swoje pare groszy
Autostrada A4 Niemcy , jako że mam problemy z łożyskiem przednim prawym i cos z osią, to poleciałem tylko 200km/h.
Było to w granicach nicałych 6000obr/min, a teraz po remoncie bez trudu kręci się do 6700.
No i co najlepsze temperatura nie przekroczyła 92st.C (naprawiłem wiatraki), bo podczas pierwszych testów (dość dawno, na A4 w okolicach Gliwic) jak wskazówka przekroczyła juz 200km/h przegrzałem silnik i poszła mi uszczelka pod głowicą, swoją drogą ostrzeżenie o wzroście temperatury, powinno być wpierw dźwiękowe, np, przy 100st.C, bo zanim zajarzyłem co to za światełko STOP i o co tutaj chodzi miałem już koło 120st.C chyba i było juz za późno na jakieś kombinacje
Ja moją 405 1,8 jechałem 200km/h i jeszcze by poszedł trochę więcej.
405 1,9 D 170km/h i koniec.
Golf 2 1,6b 165km/h i koniec
mój po remonciku dalej swoje 185km/h leci na LPG
arsen..a pochwal sie nam ile ci pali oleju na 100? róznie jak wjade na tor to 5L na 10 okrążeń ale od 1,5 L na 100 do 3L na 100
O co ci chodzi arsen ,napisałem tylko i pójdą te samochody.
Wszystkie prędkości sprawdzałem na atostradach np. odcinek obwodnicy Krakowa lub A4 okolice Gliwic.
arsen.. a moge wiedziec co biega z tym podpisem???"cinek58 myśl troszeczke!!!""??
arsen.. a moge wiedziec co biega z tym podpisem???"cinek58 myśl troszeczke!!!""??
to jest taka opcja że tam sie pojawia nazwa użytkownika (każdy swoją widzi) i jakiś dowolny tekst
Dzis przetestowałem autko na 2 biegu (na trzeci już nie było miejsca), no i okazało sie, że mechanik, który robił silnik przestawił odcięcie gazu z 6000 na 7000 obrotów, więc na 7000 obr/min licznik pokazał 105km/h, to juz mój max nie do przekroczenia na tym biegu
Jak bede miał okazje to na trzecim przetestuje co i jak
hej
Beda..nie kręć go tak wysoko...6500 to max dla tego silnika...nie żeby nie mógł...ale dostaje w dupe,nie jest przystosowany do takich obrotów...szkoda silnika
pozdro
Wiem wiem
6700 to max obroty dla mojego, ale jak testowałem to mnie zdziwiło, że ponad 6000 nie odcięło gazu i pociągłem do końca, żeby sprawdzić co i jak.
Przedtem miałem odcięcie LPG na 6000, później przełaczał sie na benzyne i na 6700 komp blokował wtryski.
Normalnie jeżdże granicach 2500-3500 to na miasto wystarczy, tylko czasem na trasie potrzymam na 5000-5500 non stop, chyba że jest potrzeba to wyżej przez chwilke
Jeszcze na trójce i czwórce go kiedy sprawdze do 7000 i raczej już takich obrotów więcej nie uwidzi
hej
Beda..nie kręć go tak wysoko...6500 to max dla tego silnika...nie żeby nie mógł...ale dostaje w dupe,nie jest przystosowany do takich obrotów...szkoda silnika
pozdro
Przesadzasz - 6750 to odcinka, do ktorej mozna spokojnie krecic.
6500 to max do 6.5 to ja łade 1,3 wykrecałem... 7000 to nie za wiele dla silnika z dobrym cisnieniem oleju...
a tym bardziej ze moc max osiaga przy 6000.
Tu nie chodzi o cisnienie oleju -ono nie zabezpieczy silnika. Diabel tkwi w wytrzymalosci materialu na przeciazenia i wywazeniu.
to ze silnik ten ma odciecie przy 6750 nie znaczy ze spokojnie mozna sobie go wkrecać a raczej jeździć często przy dzwięku odcinania...owszem od czasu do czasu nie zaszkodzi...mialem na myśli przestrzec Bede aby nie za czesto wkręcał go do 7000,gdyż seryjny silnik jaki posiada nie jest przystosowany do wkręcania go zbyt czescto na takie obroty...chyba ze ma silnik po modyfikacjach o czym mi nie wiedomo
Masz racje, ze 7k jest juz wartoscia graniczna i lepiej tego unikac na seryjnym silniku, ale 6750 jest bezpieczne, chyba ze pod maska mamy juz kupe zlomu.
przeciazenia i wywazeniu.
kolega nie wspominał by jakimis ciekawostkami w stylu odciązanie koła zamachowego czy scinanie przeciw wag wąłu mógłby seryjne wyważenie zniszczyc... a 7000 to naprawde nie jest wiele .... co innego gdybys na takich obrotach chciał przejechac z lublina do wawy.... w połowie drogi zbierał bys panewki z asfaltu
arsen co to znaczy że masz mnie na oku.
A coś Ty za jeden dzielisz i rządzisz na tym forum czy co
W fabryce silniki sa wywazane tasmowo i dokladnosc tej operacji pozostawia sporo do zyczenia.
W fabryce silniki sa wywazane tasmowo i dokladnosc tej operacji pozostawia sporo do zyczenia. jednak to duzo lepsze wyważenie niż wyważenie dynamiczne po "obróbce"
Dlaczego tak uwazasz?
ponieważ mało który zakład wyważa elektronicznie całosci a z tego co mi sie wydaje cały zespół korobowodo-wałowy jest wyważany na koniec po zamontowaniu (na zasadie jakis tam prawidłowosci,czyli pewna skala błedu jest dopuszczana) mało kto tez zwraca uwage na to iz na rotacje wąłu maja wpływ nawet montowane sruby i ich ewentualne pomieszanie
To, ze niewiele warsztatow wywaza uklady korbowo-tlokowe nie jest argumentem na to, ze fabryczne wywazanie jest lepsze. Nikt tez nie napisal, ze po obrobce wywaza sie tylko obrabiane elementy.
a obrabiałes wał i koło zamachowe?
Nie i nie mam zamiaru zamachu obrabiac.
Nie i nie mam zamiaru zamachu obrabiac.
no to po co ta dyskusja na zasadzie "munir to arabskie imie" ??
pisz bardziej konstruktywnie i bardziej w temacie...
Analogicznie :pracowales w PSA lub warsztacie wywazajacym uklady korbowo-tlokowe? No to na jakiej podstawie twierdzisz, ze fabryczne wywazenie jest lepsze? Naprawde uwazasz, ze trzeba samemu zrobic jajecznice, zeby wiedziec jak smakuje? Jezeli juz naprawde tak cie cisnie, to:
1. Zamachu nie obrobie, bo juz seryjne mialem popekane, a chcialbym jeszcze nacieszyc sie stopami.
2. Nie mam zamiaru wykrecac silnika powyzej 6500 i bawic sie w N/A
Najciekawsze w tym wszystkim sa argumenty. Np: Fabryka wywaza lepiej bo...? Bo jest malo warsztatow, ktore sie tym zajmuja.
Nie chcialbym zasmiecac tego watku klotniami z arsenem, ale wiele osob to czyta i moim zdaniem nie mozna pozwolic na takie bzdury.
Panowie to jest temat " predkość maksymalna "
Rob... oni się przecież rozpędzają
Ja mam taka prosbe -poniewaz wskazania predkosciomierzy sa dosc niedokladne, fajnei by bylo, gdyby poza predkoscia podawac tez obroty, przy jakich dana predkosc byla osiagnieta.
Jak na razie 218km/h przy 6400rpm, ale jeszcze ze 100rpm da sie dokrecic (wybity sworzen mi nie pozwolil)
No to dziś następny teścik
To juz chyba przedostatni z mojej serii, bo jeszcze czwórka mi została, a na piątce, to wątpie, że do 7000 bym go wykręcił.
No więc na trzecim biegu przy obrotach około 6950 prędkośćomierz wskazał 152-153km/h.
Musiałem niestety już hamować i nie dało sie testu dokończyć, ale myśle, że przy tych 7000 pokazałby koło 155km/h
U mnie jest tak: na II do odcięcia jest jakieś 98km/h, na III analogicznie niecałe 140km/h, na IV zdaje się coś koło 180km/h, a na V na razie bez problemu przekroczyłem 210km/h i pójdzie więcej (na LPG).
Jak kiedyś sprawdzę to się pochwalę
Kurcze tak czytam to te 16V jakies extra nie sa. Nie chodzi o to ze sie smieje czy cos takiego. ALe np 2,0 w 405 ma odciecie na 2 przy 120 a to juz duzo. A co do predkosci max to w T moze byc lepsza. Ja osobiscie swoja 405 lecialem 200 ale juz nie pamietam czy z zapasem czy bez...
A gdzie tu widzisz 16V ? Gwarantuje Ci, ze Twoje 120km/h na II biegu jest bardzo zle dobrane, w sensie dobrane bardziej pod ekonomicznosc niz osiagi. 100km/h na 2 biegu przy silniku 2.0 120 konnym to akurat...
bo sprawdzałem tak przykładowo passat TDI 130 koni leci 210 km/h.
to cienki ten passat
Ojca Peugeotem 2,0 HDI ( 110km )
Leciałem 200 i miałem jeszcze troche pod nogą
szybciej sie bałem...
hehe a ja moim 1.6 max leciałem 190km\h myślę,że jak dłużej trzymał bym nogę na gazie to te 200 by złapał Na autostradzie prędkość przelotowa to między 140-160 i nie ma żadnego problemu I ile już woltztaczek zostało z tyłu
Migiem pocinałem 220km/h :D
Niedawno moim 1,8 td xud7te pojechałem 185 km/h (wskazanie gps) a na liczniku było 190. Niestety długo tak nie jechałem ponieważ temperatura skoczyła do 100 stopni i odpuściłem
Ja swoim 405 1.9 TD (270tys km) jechalem max 185km/h a AX 1.4D 170km/h
Lanos 1,5 190km/h
bartek405, jaką miałeś temperaturę przy 185 ?
1.6 MAX 170 LCI NO KOZE 175 WIEC PODAWAJCIE TE PREDKOSCI Z GPS BO TE LICZNIKI TO COS BARDZO WAS KLAMIA A NAS PRZY OKAZJI
A123, to sie nazywa siła woli:) BTW nie musisz krzyczec wiec CAPSA wyłącz
celowo pokrzyczalem bo skoro 90km jezdzi 200km/h to po co montowali mocniejsze silniki tozto T16 jezdzi 230...
1.6 MAX 170 LCI NO KOZE 175 WIEC PODAWAJCIE TE PREDKOSCI Z GPS BO TE LICZNIKI TO COS BARDZO WAS KLAMIA A NAS PRZY OKAZJI
No to Ci powiem że moim 1,6 leciałem max 196(wskaźnik na desce) 186(wskaźnik GPS)
no bo np 2,0 nie potrzebowało stromej górki i żagla z wielkim wentylatorem który dmuchał w plecy No i silnej woli
Duży czy mały silnik bez problemu wkręci się na podobne obroty ale tu chodzi o moc przy tych obrotach.
Na pewno 1,6 nie osiągnie takiej samej prędkości przy obrotach powiedzmy 2.0
1.6 dostaje po przy takiej prędkości a 2.0 daje rade
bo skoro 90km jezdzi 200km/h to po co montowali mocniejsze silniki tozto T16 jezdzi 230...
To zobacz jeszcze ile czasu potrzebuje to 90KM a ile T16 żeby się do rospędzić do tych 200 Większa pojemność i moc w KM wcale nie oznacza większej prędkości max
spoko jak dla mnie to mogles i 300 jechac tylko ze to bzdury...jezdilem takim 1.6 w idealnym, stanie i najmocniejszym 1.6 w 405 czyli na gazniku i zaden do 180 nie dojechal mimo szczerych staran... z oczywistych przyczyn....za malo koni, a jak wiadomo konie mech odpowiadaja za predkosc maxymalna, ale niech bedzie ze wszystkie sa takie szybkie
ludziska prosze was.... za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy i dlatego turbodiesle mimo mniejszej mocy porownywalnie przyspieszaja jak mocne benzyniaki...a v max odpowiadaja wlasnie konie mechaniczne. im wiecej kobylek tym auto szybsze i wyzszy moment obrotowy tym lepsze przyspieszenie i elastycznosc silnika przy okazji
poko jak dla mnie to mogles i 300 jechac tylko ze to bzdury
miałem nie mówić ale czasami przekraczam barierę dźwięku
KM/kg robi
star 200 ma raptem 150 km przy 7 litrach pojkemnosci i sprawdz jakie ma przelozenia to dowiesz sie dlaczego ma taka predkosc i sprawdz jeszcze jaki ma moment obrotowy, to sie dowiesz czemu z 6tonami na pace wjezdza pod kapelle...trzeba sobie jeszcze poczytac i podszkolic sie nieco i sprawdzic sobie charakterystyke i wykresy m0ocy swojego 1.6 w 405 i bedzie wiadomo ze jezdzi tyle ile moze a nie tyle ile by sie chcialo...
idealnym, stanie i najmocniejszym 1.6 w 405 czyli na gazniku i zaden do 180 nie dojechal mimo szczerych staran
mój gl 180 spokojnie dotykał... jak jechał to nawet krzycho był w szoku ze 1,6 i tak jedzie...
A123 poczytaj o skrzyniach i przełożeniach w 1,6...
tak na liczniku moze i mial tyle, jakbym nie jezdzil to nie wypowiadalbym sie o 1.6...
A123, ja 1,6 jeżdżę codziennie choć z mniejszymi prędkościami Jeśli będę miał okazję to nagram Ci film ze wskazaniem z GPS
http://www.zamosc.mm.pl/~p405/informacje2.html
http://www.wroom.pl/dane,...eugeot,405.html
gdzieś na forum wklejałem przełożenia w skrzyniach jakie występowały w pugach.. nie chce mi się szukać.
Oj i po co ta kłótnia,przcież 1,6 ma nawet w instrukcji 180km/h,a zwykle to sa zanizone predkości,wiec mozna sie spodziewać ich przekroczenia,a 5-tka jest nadbiegiem wiec tu gdyby tylko moc pozwoliła mozna by spokojnie przekroczyc 200km/h,a i zawsze,można podrasować silnik,tanim kosztem,wiec dowolnośc jest duza.
ja miałem honde concerto 1.6 16V - na bezynce poszła tyle co na osi czyli 230 km/h
bardzo dobre autko tylko częsci bardzo drogie teraz zamierzam kupić 405 w tańsze niż reflektor do hondy
Im wieksza prędkość tym licznik bardziej przekłamuje...230 na budziku mogło być, ale broń Boże nie była to v/max rzeczywista.
jakby kogos to interesowalo to swoim 405 na autostradzie a niemczech kilka dni temu jechalem na prostej 170 i bez roznicy czy benzyna czy gaz to taka sama V max. Sprawdzalem z ciekawosci... jak ktos nie wierzy to mam filmik (niestety tu na forum nie da sie zamiescic pliku 3gp
1.6 monowtrysk , na oponach 175/70R14 (na 165/70/R14 duzo licznik oszukiwal)
Wg GPS na predkosciach pow 100km predkosc mi licznik zawyza ok 2-4km
Zrobilem przez ostatnie 2 tyg. prawie 5000km (2 wyjazdy do Holandii
SPALANIE gazu:
1) spokojna jazda przez 400km przy V 90-110km - 7.8-8.2l/100km (w Polsce niemozliwe )
2) przy V 100-120km/h - 9l/100km
2) przy V 130-140km/h - ok. 10-11l/100km
honda concerto ma 1.5 16v i dostala baty z moja 205 1.4 0-100 z miejsca, z rolki... wiec te 230 pewnie bylo na duzo za malych oponach, z gorki z wiatrem, za ferrari
100 km/h mam na piątce przy 2600 obrotów ja na V biegu przy 2750 mam stówke
No więc dziś postanowiłem zrobić fotki niedowierzającym... Jeśli ktoś wątpi w autentyczność fotek mogę zamieścić filmik jeszcze.
Nie wiedziałem że aż o tyle, często jeżdżę sobie 150km/h czyli 170km/h tak naprawdę
Im szybciej jadę tym bardziej mi licznik przekłamuje, jak to naprawić?
Swoją drogą 180 już leciałem więc przy tym przekłamaniu musiało być ponad 200



Ja mam wrażenie ,że mój też przekłamuje musze to sprawdzić.
saqul, ma rację. Garmin prawdę Ci powie. Mam to samo, a mój rekord przy zrobionej focie:

Więc ile było na serio?
1.9 kolo 120KM ma to i 180 i jeszcze pare poleciec powinien , ale 1.6 to na pelnej szprycy 175 to max....po to konie zeby szybko bylo:-)
Szkoda że nie ma takiego przyśpieszeniam jak prędkości max
prawda taka ze nigdy nawet nie wykorzystujemy mozliwosci na max, zrob sobie kiedys cos takiego, wystartuj z 1-ki z 3000rpm, na pierwszym biegu zmien na 2ke przy 4000rpm, a potem na kazdym biegu do odciecia albo 6000rpm i zobaczysz jak szybko sie zbiera:-) oczywiscie ten test na benzynie najlepiej 98
A123, u mnie nie ma odcięcia...
na benzynie kazdy ma! a jesli nie to cos z kompem nie tak, jakby nie mial to krecilby sie silnik az by mu tloki wyszly bokiem
Jeżeli mówisz o takim odcięciu jak jest w audi 80 czyli dochodzi do pewnego momentu i wskazówka skacze bo dalej nie puszcza to się mylisz. u mnie tego nie ma i bez problemu wejde obrotami na czerwone pole
ale 1.6 to na pelnej szprycy 175 to max
no nie zgodzę się bo swoim leciałem 180 a mam 1,6
dojdziesz na czerwone pole i co dalej? wkreca sie do 10tys rpm? czy do ilu? a ze jechales 180, niektorzy twierdza ze jechali 200 ,chyba w przepasc, z gory sw.anny na a4 to kazdy poleci nieco wiecej, ale bez przesady, trzeba troche podejsc do tematu logicznie, najmocniejszy 1.6 ma 94 KM na gazniku, na pelnym wtrysku 91, na monopunkcie od 78-88, wiec w jaki magiczny sposon, ?zaraz mi tu powiedza ze przelozeniaskrzyni czy tam inne, to 1.9,albo 2.0 przy mocu 120-130 KM jezdzilyby po 250km/h no prosze was to po ci migi, t16??? zaraz znowu ktos napisze ze przyspieszenia i takie tam...bzdury, zeby miec jakies wiarygodne pomiary, to trzebaby zamontowac jedna nawigacje i to dokladna i przejechac sie wszystkimi tymi autami i to sprawdzic ,to bylyby w miare wiarygodne pomiary, a tak to kazdemu licznik cos tam pokazuje i wszyscy bez wzgledu na silnik, jego moc i stan twierdza ze jezdza po 200km/h....podobna dyskusja byla na forum mercedesa w210 i tez wyszlo na to ze 2.0 diesel jezdzil tak samo szybko jak 3.2 benzyna v6 w aucie ktore ponad 2tony wazy.....troche obiektywizmu
Godzę się z A123 wszystkie te dyskusje na temat prędkości są mocno przesadzone, a już porównywanie tego z Garminem czy innym mnie śmieszy
Żeby dokładnie to zmierzyć trzeba mierzyć jednym urządzeniem różne auta i to najlepiej do tego służącym, czyli G-techem
a już porównywanie tego z Garminem czy innym mnie śmieszy to zajrzyj do fachowej literatury i zobacz jaką GPS ma dokładność przy pomiarze stałej prędkości - nie mówię tu o przyśpieszeniach... bo do tego się nie nadaje.
Może przestanie cię to śmieszyć
saqul 4-12 metrów bez różnicowego systemu to dużo przy prędkości około 170. Najbardziej wiarygodnym systemem jest pomiar na urządzeniach stałych w stosunku do samochodu, może być policjant albo fotoradar
najdokładniejsze pomiary robi straż gminna z mykanowa
saqul 4-12 metrów bez różnicowego systemu to dużo przy prędkości około 170 4 do 12 metrów przy utrzymywaniu stałej prędkości przez około 3 minuty daje dokładność prawie 100%
saqul 4-12m przy idealnej pogodzie idealnie teren plaski itp, musi być niski współczynnikiem DOP i tak dalej. Często nie jest tak pięknie jak nawigacja pokazuje, a pozycja jest aproxymowana do mapy która jest wgrana. 170km/h = około 47m/s czyli juz te 12 m różnicy może coś dać Jedz na jakiś fotoradar i sprawdź będziesz miał wiarygodny pomiar
Ile trzeba powtarzać, że miarodajne pomiary da G-tech albo hamownia, fotoradar to raczej radykalny sposób sprawdzania, choć też skuteczny
panoeie,ktos tu sie niezdrowo podnieca, nie chodzi o 5km/h w jedna czy druga tylko o nieco racjonalne podejscie do tematu, oczywistym jest ze nigdy 1.4 nie bedzie mial takich osiagow w tym i v max jak 2.0 (mowa o 405bo hondy z 1.4 i po 160KM miewaly;-) ) i nie sa to roznice rzedu 10km/h bo inacz4j w ogole nie byloby sensu montowac wiekszych i mocniejszych silnikow, kazdy kupilby silnik mniejszy i ekonomiczniejszy a z prawie takimi samymi osiagami jak te najeieksze...przeciez yo logiczne....
Pokaż mi Hondę z fabrycznym silnikiem 1.4 która ma 160 KM bo jak żyję nie widziałem, CRXy z 1.6 VTEC miały 136KM chyba napisz konkretnie o jakiej Hondzie mówisz, Prelude dopiero przekraczały 150KM bez turbo z silnikami 2.0 i 2.2 VTEC
CRXy z 1.6 VTEC miały 136KM chyba
zgadza sie ale wychodziły równiez 150 i 160 konne z ta pojemnoscia
Tak, ale tylko na Japonię i były z turbo po za tym mowa była o 1.4, CRXa podałem tylko jako przykład przełożenia pojemności na moc w Hondzie
przykladowo i z lekkim zartem podalem , a nie zeby tu jakichs skosnokokich pudeleczkach gadac, 160 czy 140 co za roznica skoro w pugu 1.4 ma 75 koni, to bylo tylko dla porownania....mowa o v-max 405 ktore przez niektorych posiadaczy sa- delikatnie mowiac-bardzo optymistyczne;-)
jeśli piszemy o v-max, to warto napisać też o przekłamaniach.
Jeśli chcemy sprawdzić v-max to najlepiej właśnie posłużyć się GPS który da realny wynik (przyjmiemy 5km/h błędu)
Sądzę że w 405 nie montowali 10 różnych liczników a skoro porównujemy te same auta, to każdy ma ten sam wynik błędu
Uważam że posługiwanie się danymi z licznika jest jak najbardziej na miejscu jeśli ktoś próbuje kombinować to już jego sprawa
Ciekaw jestem saqul jak się będziesz tłumaczył jak cię policja na kamerkę nagra co powiesz że ci Garmin tak prędkość wskazywał współczuję pomysłu, ale mandacik i tak zapłacisz
Maciek STI, szkoda że nie jesteśmy razem na zlocie, bo byśmy porównali prędkości... przekonał byś się jak jest naprawdę...
jeśli przekroczy 54km/h to zawsze idzie się dogadać... No chyba że w terenie zabudowanym jechał by sete i mówił policji że garmin pokazywał 50, to już by była gorsza wymówka
Maciek STI, szkoda że nie jesteśmy razem na zlocie, bo byśmy porównali prędkości...
Przecież nie masz już lotniska
Qwa ale za rok,choć byśmy mieli się zesrać ma być jeden zlot !!!! W tym roku jadę tam gdzie jadę bo znam tam ludzi... A spotkać się razem to jest dopiero frajda
zgadza sie ale wychodziły równiez 150 i 160 konne z ta pojemnoscia te tylko na japoński rynek
tak smao civic coupe v-tec w europie 162 w japoni 180 z groszem...
(mowa o 405bo hondy z 1.4 i po 160KM miewaly
A ja powrócę do tematu - ostatnio się najeździłem TDI koncernu VAG (105KM i 130KM na pompowtryskach).
Generalnie te silniki (szczególnie pierwszy) nie wykazują się specjalną dynamiką przy wysokich prędkościach.
Wyszło mi (licznikowo):
Octavia II 1.9 TDI 105KM - dobija do 200 ale strasznie się męczy
A4 '04 130KM - byłem w szoku, bo z góry przekroczył 220, sądzę że na prostej spokojnie przekracza licznikowe 210. Może to zasługa VI biegu?
Inna rzecz, że hałas jaki panuje w TDI przy większych prędkościach jest uciążliwy.
I pod tym względem HDI są dwie dekady do przodu

Sądzę że w 405 nie montowali 10 różnych liczników a skoro porównujemy te same auta, to każdy ma ten sam wynik błędu
Uważam że posługiwanie się danymi z licznika jest jak najbardziej na miejscu jeśli ktoś próbuje kombinować to już jego sprawa
To, że mają takie same liczniki nie ma nic do rzeczy. Wszystkie przekłamania o których tu piszecie biorą się z tego, że każdy jeździ na kołach o innym obwodze. Logiczne chyba jest to, że na felgach 14" będzie inne wskazanie licznika niż np na 17" - w tym przypadku bardzo duże ale nawet jeśli felgi są takie same to nawet profil opony odgrywa tu rolę i wtedy zawsze będzie te kilka km/h różnicy. Im większy obwód koła tym bardziej licznik zaniża prędkość. Dało by się bez problemu przeliczyć te przekłamania z odpowiednich wzorów tylko trzeba by wiedzieć jaki jest właściwy rozmiar kół i opon do których wyskalowane są liczniki w Peugeotach 405. Tyle w tym temacie odemnie ;] Wydaje mi się, że mam rację..
Podam jeszcze moje wyniki:
Peugeot - 160km/h
BMW E34 2.0 24V 150KM - 200km/h i brakło drogi
SUZUKI GSX-R 600 SRAD - 250km/h i jak wyżej brakło prostej
Kolego tylko na 17-stki zakładasz odpowiednio niższy profil, jest w internecie taka tabela zamienników to sobie porównaj na jakie felgi jakie opony można założyć w 405-tkach i jakie są różnice w tzw. przekłamaniach, oraz jaki jest dopuszczalny błąd licznika
Wiadomo że jak ktoś sobie założy balony na 15-stki czy 16-stki to będzie przekłamanie dlatego też co niektórzy podawali na jakich oponach osiągnęli swoje wyniki
Jak będziemy tak do tego podchodzić to niedługo będziemy się licytować kto ma wyższy bierznik a kto na łysych oponach jeździ
tylko ze tabele biorą pod uwage srednice koła by była taka sama bez wzgleu na cale felgi ... czyli mniejszy cal wyzszy profil opony i proporcjonalnie idzie do wiekszego cala felgi a nizszego profilu ... a ZADNA TABELA nie uwzglednia szerokosci opony i powstalych przy tym oporow toczenia.... i tak dla opony 165 / 70 / R13 zamienikiem jest opona 225 / 35 / R16 roznica we wskazaniu predkosciomierza(czytaj srednicy zewnetrzej kołą) zaledwie 0,4 % i nikt mi nie wmowi ze oby dwie mają identyczne opory i ze na tych oponach auto pojedzie tyle samo Vmax... a jesli ktos tak mowi to polecam fizyke w szkole podstawowej .... jesli silnik ma okresloną moc to wezsze kolo pojedzie szybciej ze wzgledu na mniejsze opory toczenia a szersze wiadomo..
a szersze wiadomo.. lepiej sie kleji do asfaltu...
ma duuzo wieksze opory toczenia .. a co za tym idzie silnik sie musi napocic by je pokrecic czyli temu ze z 175/60 R14 wlazłem na 195/60 R15 i temu pali mi więcej ?
Gumis01, a co by sie tobie turlało lzej? beczke 20 litrową ? czy 100 litrową?? 100 litorwa jest szersza (w sensie walca) stąd auto bedzie ci wiecej palilo... szersza opona=> wieksze opory toczenia=> wieksze spalanie, wieksze R wiecej auto musi wlozyc sily by je rozbujać (roszkrecic, ruszyć- wiekszy moment bezwladnoci koła)= wieksze spalanie... ale za to masz lepsze trzymanie bo szersza opona aaa no i masz roznice w Srednicy koła az 8,7% miedzy starymi a nowymi kolami, a w stosunku do katalowego (185/65/r14) 3,2 % co daje ci to ze gdy na tamtych oponach miales 100km/h na liczniku to faktycznie miales koło 90km/h a teraz gdy masz 100km/h to faktycznie lecisz 103km/h ale to tez teoretycznie bo liczniki zanizaja niby o okolo 5% wiec na starych oponach gdy miales na budziku 100 to faktycznie miales kolo 84km/h a teraz na 195/60r15 to gdy masz na budziku 100 to faktycznie lecisz kolo 99 czyli przekłąmanie praktycznie sie wyzerowalo bo zanizanie licznika koło 5% i zawyzanie opon o ~ 3,17% wiec zostaje 1,8% zanizenia co daje fakt ze przy licznikowej 100km/h faktycznie lecisz 98,2km/h .... mam nadzieje ze nie zamotalem zbytnio i jest to w miare zrozumiale....
cinek58, luzik
wiem ze mam przekłamanie....
ale przy tej mocy silnika to nie mam co sie martwić o te przeklamania
zdjecia napewno nie dostanę... ahhaha
podaje link do programu obliczającego średnicę koła szerokość opony względem oryginalnej i program podaje jeszcze przekłamania względem nowej opony
http://www.cuoresportivo....saurus_ikar.exe
Gumis01, ja poprostu wyjasnilem sprawe bo czasem drazni mnie jak sie mowi a bo 15 to a 17 tamto... a nikt nie uwzglednia faktu ze wraz ze wzrostem srednicy teoretycznie opona musi miec szerszy profil a to znacznie pogarsza osiagi zwlaszcza gdy ktos przeskoczy o 2-3 cale .... a wszystkie mądre tabele pokazuja tylko roznice pod względem srednicy w % czyli w stosunku do przeklamania licznika a zadko kto zdaje sobie sprawe ze wraz z tym wzrasta dosc mocno opor toczenia a co za tym idzie spalanie
a ja przepedziłem miga po A2,rozpedziłem sie do 215km/h według NAVI i pewnie do 220 by poszedł jakbym dusił ,ale co mnie zdziwiło to obroty silnika bo przy tej predkosci miał 6800 wiec bardzo duzo,w porównaniu do mojej 205 gti ,gdzie przy ok205 ma 5500obrotów
jak tam u Was z tym bywa posiadacze migów??
zmienie skrzynie na be3 i zobaczymy pózniej
16v i 8v maja momenty obtotowe w innym zakresie obrotow, to dlatego w 205 przy tej samej predkosci sa nizsze obroty.
W sensie dlatego, ze przez to sa inne skrzynie biegow...
to to ja tez wiem i skrzynie maja inne bo gti ciagnie od dołu a mi16 od 4,5tys
wiem to wszystko tylko zdziwiłem sie ze prawie 7 tys miałem ,to na dłuzsza mete tak jadąc po prostu silnik spuchnie i kopyta wywali
zalozyc wiekszy profil na opony
zmienić skrzynie biegów na dłuższa,zaden problem,nic wtedy kopyt nie wywali:)heheh
orel11, a ile waży 205 a 405?
No,ale jak zmieni skrzynke na dłuższa,to i na paliwie zaoszczedzi,a skoro ma jeszcze zapas mocy,to bedzie dobrze.