PamiÄtnik-M
Panowie zrobiłem sobie wielką krzywdę mianowicie wymieniłem przewody i zapomniałem jak były i teraz ani rusz
Rozdzielacz to Valeo BAE04 tak mi sie wydaje bo tak jest na nim napisane.
Który przewód gdzie ma iść ??
To masz problem. Ustaw silnik na znakach / można uzyć srub 10 mm / czyli koło rozrządu i koło zebate wału , po zdjęciu kopułki aparatu zapłonowego palec rozdzielacz ma stać w pozycji zapłonu 1 cylindra i tak założyć trzeba kabel 1 cylindra nastepny kabel trzeciego cylindra należy włozyć w kopułke w sasiednie miejscve w lewo patrząc od akumulatora i nastepnie kabel czwartego cylindra w następne miejsce patrzac od strony akumulatora w lewo i zostaje w wolne miejsce włożyc kabel 2 cylindra.
moze sie myle, ale w wiekszosci to bedzie podobnie wygladalo:
Powinno pasować .
aha cylinder nr 1 - od strony rozrzadu. 4 od kola zamachowego.
Tak wygląda mój rozdzielacz.
Widać ze mam opisane jak powinno być. Ale kupa. Cos czuje zie sie chyba zapłon przestawił
jakie masz objawy?
nie ma takiej opcji... to jest cewka a nie rozdzielacz:P masz opis 1 - 4 i 4 - 1 tu podpinasz przewody w-n z pierwszego i ostatniego cylindra a przy 2 - 3 i 3 - 2 podpinasz przewody idace z 2 i 3 cylindra... innej opcji nie ma:)
Oznaczenia z cewki bo to cewka Ryni ma rację nalezy odczytywac tak :
1,4 to 1 cylinder
4,1 to 4 cylinder
2,3 to 2 cylinder
3,2 to 3 cylinder
a połączenie do cylindrów w tym silniku to schemat 1342 czyli 1 cylinder , 3 cylinder, 4 cylinder i 2 jako ostatni .
Co do objawów to ma takie ze jak próbuje zapalić to kreci kreci już ma prawie zapalić i strzał. Jednym słowem kupa.
Jak mam prawidłowo podpięte przewody. A jak odwrotnie to kreci a za chwile cofa.
Przewody podłączyłem teraz prawidłowo jak znalazłem ta rozpiskę.
Na szczęście w książce mam opisane cylindry.
po kolei 1 3 4 2
a wez podepnij stare kable i sprawdz czy dziala... bo moze byc cos nie halo z nowymi kablami:/ i wez wyciagnij cujnik polozenia walu.. on moze juz zaczac swirowac.. ja tak mialem... palil tylko na pych
Ale to trochę dziwne.
Wczoraj wyjąłem jeden kabel żeby pójść do sklepu i sprawdzić czy to te co trzeba facet mi zamówił.
Ale okazało się ze jednak nie te i zamówiłem NGK i są ok pasują.
Więc wczoraj założyłem z powrotem ten przewód co brałem na przymiarkę podpiąłem przewody tyle ze nie wiem czy w dobrej kolejności.
Zapaliłem bez mniejszych problemów.
A dzisiaj rano zaczął tylko jenczec stękać i nic.
to chyba masz koncowke czujnika polozenia walu... sprobowac mozesz na pych czy zapali.. jak zapali to oznacza ze masz owy czujniczek popsuty... nowy kosztuje okolo 160 zl:/
Sprawdz tak : podepnij przewody liczać pierwszy nie od rozrzadu a od koła zamachowego tak ze czwarty to ten od strony rozrzadu. I napisz co sie dzieje.
Już rożne kombinacje stosowałem ale nic. Kreci silnikiem ale to nic nie daje
Cewka iskrę daje więc powinna być dobra.
Nie wiem tylko czy na wszystkich kablach ale na 1 cylindrze daje.
Ciężko pewne rzeczy robić w pojedynkę
Chyba ze świece szlak trafił.
Mam stare więc spróbuje je wkręcić i zobaczymy co z tego wyjdzie.