PamiÄtnik-M
Witam mam problem z regulacja swiatel przednich posiadam je ale cos jest nie tak poruszaja sie tylko bardzo minimalnie gdzie szukac problemu wydaje mi sie ze sa napedzane powietrzem ale nie jestem pewny dochodza do nich przewody wygladajace na powietrzne to moj pierwszy francuz wiec nic na ten temat nie wiem pozdrawiam ps peugeot 405 GRI 1.9 mono 1992 r XU9M
To sa przewody olejowe.
Mozliwe ze sie uklad rozszczelnil i zapowietrzyl, sprawdz tez czy cos nie blokuje samych odblysnikow, Mozesz wyjac silowniczek z obudowy reflektora i sprawdzic o ile sie wysuwa przy obracaniu galki regulacji.
Jak się rozszczelniły to po robocie .
okey zobacze co je boli ale po co tam przewody olejowe
jeszcze raz ja napewno mam walniety potencjometr od regulacji bardzo ciezko chodzi i kreci sie wkolo
To nie jest potencjometr a najprostsze urządzenie czyli mechaniczna pompka hydrauliczna której działanie polega na wkręcaniu i odkręcaniu tłoka celem zwiększenia lub zmniejszenia ciśnienia.
No dobra, ale jak się rozszczelni ten układ to już jest do wyrzucenia? Nie da się naprawić?
Hmm, dziwne macie te jakies regulacje U mnie jest to rozwiazane inaczej. Po prostu kreci sie srubka, ktora obraca slimakiem a ten ciagnie albo pcha reflektor...
oni pisza o tej z kabiny pasażerów.. ja tez ja odłączyłem.. w sumie to chyba nawet nie działała.. mam na ręczna regulacje zrobione:)
Ja tez mowie o tej "recznej " z kabiny. Mam 0 1 2 i 3. Jak przekrecam, to tak jak mowilem, kreci mi sie taki slimak i lampy pochylaja sie...
Naprawiał to ktoś, czy do wyrzucenia się nadaje?
ten hydrauliczny po rozszczelnieniu chyba do wywalenia, z tego co wiem, to napelniany jest tak, zeby sladu powietrza nie bylo, inaczej "sprezynuje", a w warunkach domowych to juz sie tak nie da, tym bardziej, ze raz rozpiete zlacze juz nie bedzie szczelne, fabrycznie zagrzewane.
bierz od Magica eleganckie H4/H1 ręczna regulacja
wojtekjankowski, ręczna to znaczy hydrauliczna i nie trzeba zmieniać całych lamp... tylko sam mechanizm
no z tego co ja wiem, jest regulacja ręczna działająca na hydraulice i regulacja el. na silniczkach
Dokładnie tak, starsze modela mają regulację na siłowniki hydrauliczne a nowsze , silniczki elektryczne sterowane z kabiny , po uszkodzeniu sterowania hydraulicznego można smiało wymienić na elektryczne silniczki ponieważ mocowanie do reflektorów jest takie same.
Jakkow, a okablowanie i przełączniki?
no z tego co ja wiem, jest regulacja ręczna działająca na hydraulice i regulacja el. na silniczkach to widać mało wiesz..
ręczna regulacja to taka gdzie masz pokrętła przy lampie i nie ma żadnej innej z wnętrza samochodu, w większości 405 występuje
[quote="saqul"]Jakkow, a okablowanie i przełączniki?[/quote
Przełacznik tylko jeden jest montowany po lewej stronie kierownicy pod włącznikiem tylnych świateł przeciwmgielnych a instalacja prosta od aku do włacznika i do silniczków. Regulacja hydrauliczna i elektryczna występowała w GR i SR.
arsen, dzięki za uświadomienie.
arsen, dzięki za uświadomienie. 5zł
Ale czasami elektrycze czyli kable może już mieć wyprowadzony tylko kwestia włącznika. u mnie tak jest z Halogenami z przodu. nie ma a instalacja jest i to cała chuba tylko nie ma przekaźnika i włącznika. w tym wypadku też może tak czasami być. trzeba by zerknąć.
No mam jakąś wolną wtyczkę obok przeciwmgielnych pod zaślepką, ale nie wiem czy to to
to może być to. tylko pytanie co z drugiej strony gdzieś pod maską pewnie koło świateł czy tam jaka kostka jest