Pamiętnik-M
Nazwa "Trabant" pochodzi od niemieckiej nazwy Sputnika, który ZSRR wys³a³ w kosmos w 1957 roku. W roku 1958 zorganizowano konkurs na nazwê dla samochodu zwanego dotychczas po prostu P50. Na fali "kosmicznych" wydarzeñ nazwa ta zwyciê¿y³a w konkursie.
P50 w roku 1960 przeszed³ modernizacjê silnika, która doda³a mu 2KM, i od tego momentu nazywa³ siê P500. Kolejnym krokiem by³o w roku 1963 powstanie modelu P600, czyli gruntownie przerobionego P500. By³ on produkowany do 1965r. Trabant P601 ujrza³ ?wiat³o dzienne w 1963 roku. By³ to ju¿ nowy model, jednak wykorzystywa³ wiele rozwi?zañ z poprzednich modeli.
W latach '60 pokrycie karoserii z Duroplastu by³o rozwi?zaniem bardzo nowoczesnym. Seryjna produkcja rozpoczê³a siê 30 czerwca 1963 roku. Przez ca³y okres produkcji samochód przechodzi³ drobne modernizacje, takie jak dodanie pasów bezpieczeñstwa czy wycieraczek.
W tym czasie stworzono tak¿e prototyp Trabanta 601 z trzycylindrowym silnikiem Diesla. Model próbowano wprowadziæ do produkcji, ale nie dosz³o to do skutku z powodu braku pieniêdzy.
Jesieni? 1965 roku zaprezentowano model kombi, nazywany od tego czasu Universal. W 1967 roku by³y ju¿ dostêpne trzy wersje wyposa¿enia: P601, P601 S, P601 De Luxe. Powsta³ równie¿ kabriolet "Kuebel". W 1985 roku wprowadzono elektroniczny zap³on, w 1988 szyberdach dla wersji P601 S i P601 De Luxe.
W 1989 roku powsta³ Trabant 1.1, z czterosuwowym silnikem na licencji Volkswagena, pochodz?cy od VW Polo. Jego seryjna produkcja rozpoczê³a siê pod koniec 1989 roku. Produkcjê modelu P601 zakoñczono w 1990 roku, gdy¿ samochód by³ technologicznie przestarza³y.
W kwietniu 1991 roku zakoñczono produkcjê ostatniego z Trabantów - Trabanta 1.1
Kalendarium
1958 Konkurs na nazwê dla P50
1960 P500
1963 P600
1963.06.30 Rozpoczêcie produkcji Trabanta 601
1965 wersja kombi - 601 Universal
1967 601 S i 601 de Luxe
1985 elektroniczny zap³on
1988 szyberdach dla 601 S i 601 de Luxe
1989 Trabant 1.1
1990 Zakoñczenie produkcji Trabanta 601
1991 Zakoñczenie produkcji Trabanta 1.1


A tera lekki tuning::







ten ostatni najfajniejszy:D ciekawe co by yb³o jakby taki wyjechal na ulice piotrkowa:D
Posród tych wszystkich zabrak³o trabancika z klubu Cartoon Trabant co niektórzy naprawde postarali sie zmieniæ to auto.
Przypad³ mi do gustu ze wzglêdu na stylizacje ten model :

Reszta równie¿ ma co? w sobie, ale jednak nie s? w stanie dorównac starem orginalnemu trabancikowi
Mi te¿ sie podoba ten z³oty.
Swojego czasu ojciec mia³ trabiego... qrna powiem szczerze ze to jest o 10000|% wygodniejsze szybsze i mniej awaryjne auto od maluszka:D i kopa ma solidnegi... jedyn? wad? jest mieszanka ale autka smigaj? zajefajnie
Gdyby karoseria nie by³a z tworzywa ten samochód nie wytrzyma³ by tyle lat. tylko po 5 latach by siê rozlecia³ Zaskakuj?ce jest to,¿e zim? wiele samochodów ma problem z odpaleniem a trabancik za pierwszy razem odpala
Neo, nie przypominaj mi odpalania trabiego ... mia³em kiuedy? to autko.... sta³o 1,5 roku w ogrodzie, trafi³ sie kupiec... za 200z³ :o do moszczenicy trzeba by³o jechac wiec odpalamy, wrrr, wrrr, wrrr bambalabamba i nic .,... pchamy po ulicy mojej w t? i spowrotem, ci?gamy innym autem ... i nic po 40-50 minutach wpad³em na pomys³ ze to ma kranik taki jak w komarku odpali³ za 1 razem po 1,5 roku postoju !!
kochane autko!!!
O kurcze hehe ^^ mojemu kumplowi zawsze odpala³ bez wzgedu na pogoe. A ,¿e tam jaki? kranik jest to ja nie wiedzia³em Na tyle nie znam tego samochodu