ďťż

Pamiętnik-M

Witam wszystkich.

Mam taki oto problem :
Jadąc około 40 km/h coś zaczyna mi dosyc mocno wyc ( z przodu samochodu , chyba po prawej stronie ) , przy szybszej jeżdzie mam wrażenie jakby samochód wpadał w jakieś wibracje .
Czy jest możliwe aby to było spowodowane uszkodzonym łożyskiem ? Proszę o pomoc .
W pewnym momencie myślałem , że to coś ze skrzynią ale raczej nie .


to może być łożyśko podtrzymujące prawą (łączoną) półoś lub jak u mnie przegub łączący tą półoś
jeżeli samochód wpada w wibracje to bym stawiał na łożysko koła-lepiej szybko wymień
raczej lozysko kola- mozesz podjechac na stacje diagnostyczna i oni maja takie urzadzenie do krecenia kolem i wtedy powiedza Ci na bank czy to lozysko czy nie..koszt albo bardzo maly takiego sprawdzenie albo w wiekszosci przypadkow gratis -najlepiej tam gdzie przeglady robia


zobacz ten temat:

link

bedziesz mogl sobie wykluczyc lozyska kol ewentualnie.
Uszkodzenie poloski wskazuje co innego, jak sie jedzie na zakrecie, to caly samochod wpada w wibracje.

eżeli samochód wpada w wibracje to bym stawiał na łożysko koła-lepiej szybko wymień

No to ja pytam teraz

jak w lewo skrecam nic sie nie dzieje, jak w prawo auto całe wibruje, na bank jest to w lewym kole, tylko czy jest to łożysko czy tarcza sie skrzywiła? i czym sie takie wibracje skonczyc moga?
niematotamto,

Sprawdź luz na wewnętrznym przegubie, jeśli jest to do wymiany bo długo nie pojeździsz..

jak mam wymieniac przeguby wewnetrzne to chyba taniej bedzie pchnac to auto do wisły

jak w lewo skrecam nic sie nie dzieje, jak w prawo auto całe wibruje, na bank jest to w lewym kole, tylko czy jest to łożysko czy tarcza sie skrzywiła? i czym sie takie wibracje skonczyc moga? -- bo jak jedziesz w lewo to łożysko jest mniej obciążone (samochód się z tej storny wtedy unosi lekko), a jak jedziesz w prawo to łożysko z tej strony jest dociskane i przenosi większe obciązenie.
czyli wymienić to łożysko? w sumie koszt nie duży

jak mam wymieniac przeguby wewnetrzne to chyba taniej bedzie pchnac to auto do wisły góra 300zł jak się postarasz to za 150zł to zrobisz

jak w lewo skrecam nic sie nie dzieje, jak w prawo auto całe wibruje, na bank jest to w lewym kole, tylko czy jest to łożysko czy tarcza sie skrzywiła? mnie by to wyglądało na sworzeń wahacza dolny
Panowie spokojnie. Ja mialem juz ze 2 razy wymieniane lozyska kol. Ani razu nie bylo problemu drzenia samochodu. Jedyne co bylo to tylko i wylacznie "buczenie". Drgawki to tak jak powiedzialem, wina polosiek.
ile ten wewnetrzny przegub moze kosztowac?
Albo jestem za głupi albo nie wiem o czym piszecie

Chodzi o co o drgawki czy wibrację
Nie wierze w to żeby przegub wewnętrzny powodował wibracje tym bardziej że jest w miarę luźny
Wibrację może powodować
1 wybita gałka kierownicza
2 wybity sworzeń dolny
3 wybity tzw.konik wahacza
4.uszkodzona belka nośna silnika
i kolumna kierownicza

Nie od dzisiaj mam walniety przegub wewnętrzny a dokładniej sypie sie powoli

Auto czasami wpadało w wibrację ale po serii wymian poczynając od punktu 1 objawy ustały a przegub nie wymieniony
Uwierz mi, ze poloska moze powodowac wibracje.
Przeguby zewnetrzne mozna sprawdzic na maksymalnym skrecie. Jak zaczna strzelac, to do wymiany.

Uwierz mi, ze poloska moze powodowac wibracje.
Owszem że może ale jest to układ środkowy napedzajacy i prawdopodobieństwo wibracji koła czyli wpływ na zachowanie obwodu jest trochę bajkowy

Gdyby było inaczej to kształt wahacza byłby prosty a nie w kształcie trójkąta
Powtarzam jeszcze raz

Zakładając iż felgi są OK to głównie te czynniki które wymieniłem wczesniej mają wpływ na powstawanie wibracji i tam trzeba szukać rozwiązania

U mnie pozostało tylko wymienic belkę nośną silnika i problem zniknie całkowicie
w wakacje wymieniłem cały zawias przedni na nowy i wibracje nie ustają ;> dla porównania jak mam auto pełne ludzi przy przyspeszaniu też wibruje, jak jade sam tak jest cisza przy przyspieszaniu tylko na zakretach napiernicza

jak jade sam tak jest cisza przy przyspieszaniu tylko na zakretach napiernicza - to by mi raczej wyglądało na przegub zewnętrzny

to by mi raczej wyglądało na przegub zewnętrzny

Mylisz się i to bardzo. Przegub zewnętrzny nie powoduje wibracji tylko stuka - nic więcej.

To z tego co widać przyczyn jest dosyć sporo
miałem taki problem z wibracją auta i przyczyną była półośka prawa od kierowcy, w tym jabku co łączy dwa elementy półosi wywaliły te trzy łożyska, właź pod auto i próbuj ruszać przy skrzyni półośką, jak są luzy to wymiana

w tym jabku co łączy dwa elementy półosi wywaliły te trzy łożyska,

To "jabku" to inaczej przegub wewnętrzny

To "jabku" to inaczej przegub wewnętrzny
ups tego nie wiedziałem że tak to sie nazywa
wlasnie wracalem z roboty,slucham radia i cos mi jakby trzeszczy.wylaczam radio i odziwo jak skrecam do oporu kierownica w lewo i prawo to cos stuka i trze,podjechalem pod dom zerkam pod kola (myslalem ,ze opona ociera sie o oslonki plastykowe ale to nie to)guma nad wahaczem jest rozerwana i cala zalana
co tam sie stalo?
Przemek odpowiedź jest prosta, pękła ci guma osłonowa przegubu zewnętrznego półosi i szlag trafił ten przegub, musiałeś już trochę na uszkodzonej jeździć
Teraz cię czeka wymiana przegubu, powodzenia
dzieki.
tak tylko przypuszczalem,ze albo to albo lozysko.wiem,ze zadaje oczywiste pytania ale ja sie dopiero ucze.
jaki zwiazek ma przegub z abs?
A taki, że na przegubie zewnętrznym jest wieniec do ABS.
Bez ABS: http://www.allegro.pl/ite...06_309_405.html
Z ABS: http://www.allegro.pl/ite...z_abs_nowy.html
Widać takie zębatki z których czujnik zczytuje czy kło się kręci czy jest zablokowane.
a moze byc tak,ze te zabki sa pozatykane jakims syfem albo starte i dlatego nie mam abs-u i ta kontrolka sie caly czas pali?

a moze byc tak,ze te zabki sa pozatykane jakims syfem albo starte i dlatego nie mam abs-u i ta kontrolka sie caly czas pali?
To jest chyba najczęstsza przyczyna wraz z zasyfionymi czujnikami,wyczyść to i powinno być Jeśli masz wersję po Fl to masz też ABS na tylnych kołach, a tam zębatka znajduje się na piastach a dostać się dotego niestety ciężko:/
Mogą być pozatykane syfem, zetrzeć się nie mają o co, ale najczęstszą usterką jest uszkodzenie czujnika ABS

sa pozatykane jakims syfem
To by było najszybciej zwłaszcza jak ci poszła osłona przegubu to smar poleciał na czujnik i zapchał zębatkę
Możesz zacząć od wyczyszczenia tego jak nie pomoże to pokolei wszystkie
Możliwe ze jakieś przewody są przetarte
Robota przy tym bez kanału to przykra sprawa
A wszystkie masz z abs może już ktoś wymienił na tansze bez-abs
pojechalem do takiego spoko mechanika,dzwignal auto i okazalo sie ,ze faktycznie guma z zez.przegubu jest peknieta ale to nie przegub a tuleje i cos tam jeszce ale najciekawsze jest to,ze na tym kole nie ma czujnika abs-u zostsl wypiety a przegub pewnie jest bez zebatki
czy jak taki czujnik w ogole dostsne?
masakra co poprzedni wlasciciel robil z tym autem
Wymienił McPersona na taki bez Abs
co teraz trzeba zrobic zeby miec ten abs.sama wymiana przegubu nie wystarczy chyba?

sama wymiana przegubu nie wystarczy chyba?
No napewno
Jak masz na drugim kole to sobie porównaj jak ma to wyglądać
I chyba sie domyślisz co masz nie tak
Ja wiem jak to ma wyglądać ale nie wiem jak wygląda u ciebie
i w sumie to nie wiem po co go ktoś wyjmował skoro inny podchodzi normalnie
Co ci więcej pomoge trzeba by zobaczyć jaką fotę albo co
wątpie ale może tak być... przed wybraniem się do sklepu po przegub radze zapoznać sie z tym jaki masz, bo sa dwa różne wieńce do ABSu, do Bendixa i Bosha, czyli 90 i 29 zębów. ja mam spory problem z przegubem bo na wielowpuście wewnętrznym mam 23 zęby a wszystkie w sklepach mają trzydzieści pare... i chyba całą półośke będe musiał wymienić
to ile ma zabkow to male piwo ale najgorszy jest ten brak czujnika na allegro jest za 80 zeta.zamowie albo skocze na szrot bo widzialem tam 405 z 94 roku wiec chyba podejdzie.

przegub jest bez zebatki czyli tez trzeba kupic tylko slyszalem ,ze piasta tez musi pasowac.
Musisz w piaście mieć mocowanie tego czujnika
zawieszenie zrobine.wymienione zostal blok przedniego wahaczaz tulejami,tylny wahacz, sworzen wahacza.od razu sie inaczej jezdzi.
jeszcze tylko musze gdzies dorwac piaste z abs-em tak jak mowil Maciek i abs wroci.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl