ďťż

Pamiętnik-M

Po dłuższym postoju przy dokonywaniu pierwszych paru skrętów w lewo i tylko w lewo czuję opór tak jakby nie działało przez krótki moment wspomaganie. Przy dłuższej jeździe jest ok. Czy te objawy wskazują początek jakiejś poważnej usterki. Co z tym problemem zrobić


nic nie robic ,az nie bedzie ewidentnie skokow pracy kierownicy lub zanikow pracy wspomagania, profilaktycznie mozna zmienic plyn w ukladnie, zaleca sie co dwa lata wymiane,....sprawdz naciag paska wielorowkowego , ktory pompe wspomagania napedza i narazie tyle
Pasek wymieniłem w pierwszej kolejności, olej w wspomaganiu wymieniam raz w roku. usterka ta występuje już pod kilku miesięcy i nie pogłębia się. W czasie dużych mrozów jest trochę gorzej ale też tylko po nocy ( samochód garażowany pod chmurką ) stuków i luzów brak.
odpowietrz uklad, czyli kilka razy krec kierownica na zapalonym silniku az do oporu i przytrzymaj chwile i w druga i tak pare razy, potem juz tylko jezdzij, jak zacznie w obie strony pracowac skokami, to bedzie do wymiany walek krzyzak , objawy wskazuja ze juz sie lekko czasem przycina, wiec nie przejmuj sie narazie, jak bedzie juz calkiem padniety to wymienisz


Dziękuję. Pozdrawiam.
U mnie jest podobnie, jak odpale silnik i jest zimny to kierownica w lewo krece normalnie, w prawo z duzym oporem, ale jak sie rozgrzeje to ok, mi sie wydaje ze to wina plynu hydraulicznego, kupilem tanszy z uszczelniaczem i takie sa objawy, jak wlewalem elf-a to mi ubywal z rozdzielacza ale kierwnica sie krecilo bardzo lekko

kupilem tanszy z uszczelniaczem
No to kupuj wynalazki to będziesz miał jak cieknie to się uszczelnienia zmienia, a nie uszczelniacze wlewa
Sorki, że się podpinam, ale dotknął mnie problem, który opisujecie.

W moim dieslu stało się tak, że mam luz na sterze i jak skręcam, to kiera pracuje skokami.

Czy to właśnie wina krzyżaka??

Ja tak podejrzewam. Wyprostujcie mnie, jeśli się mylę.
To prawdopodobnie krzyżak, dość łatwo to sprawdzić, niech ktoś ci porusza kierownicą a ty patrz na krzyżak, ewentualnie ręką wyczujesz jak będzie luz
nie koniecznie, moga rowniez byc to wyrobione przeguby jak byl byl to krzyżak to blokowala by sie kiera przy polowie obrotu
ale tez nie mozna wykluczyc...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl