Pamiętnik-M

Czy kto¶ z was polerowa³ ju¿ swoje autko polerk± elektryczn±?mam w³a¶nie tak± a nie chcia³ bym uszkodziæ lakieru. Jakiej u¿yæ pasty na jakich obrotach polerowaæ?


pod³aczam sie do tematu.Mam polerka jakiejs watpliwej firmy i ma ona obroty 3000/min

3000/min
Z tego co siê wiem to polerowanie powinno siê robiæ przy obrotach 600/min
W zasadzie jest to trudne ale tak: pasta G3 i polerka z nasad± z g±bki/nie wolno inna/ obroty 500 do 700 ostro¿nie nie dociskac bo spali lakier, oczywiscie na mokro, potem G10 Farecla,polerka tak do 900 obr.


No i mycie super dok³adne przed polerowaniem bo gdy w g±bkê dostanie siê choæby odrobina piasku to mo¿ecie mieæ fajne pêtelki na lakierze. Prosi w tej dziedzinie u¿ywaj± specjalnych p³ynów do czyszczenia lakieru. Usuwaj± one zanieczyszczenia które w³a¶ciwie nie s± widoczne go³ym okiem, a po przetarciu owym p³ynem ircha jest czarna. Usuwa tak¿e resztki wosków które mog± zbiæ siê podczas polerowania w ostre grudki.
Pozwolê sobie zacytowaæ:


Pasta G2, G3 to gradacyjne okreslenia Farecli - popularnej pasty polerskiej,
ale niestety nie dla amatorów ani poczatkujacych "polerników". Wymaga pracy
na mokro i przy okazji robi w warsztacie sporo ba³laganu. jezeli chcesz sam
poprawiaæ po polerce to odradzam jej stosowanie. Zreszt± jezeli tego nie
robi³e¶ sam (a tak wnioskujê) to oodradzam jakiekollwiek samodzielne próby,
bo mo¿esz byc z³y na efekt. (Domy¶lam siê ¿e lakier ciemny). Prawdoopodobnie
"s³oneczka:" to efekt szlifowania samochodu za szybko niewymyta g±bk± - tak±
w której zosta³a zaschnieta pasta. Je¿eli jeste¶ z Warszawy lub okolic to
zapraszam do mnie, pod moim okiem poka¿ê Ci jak to samodzielnie zrobiæ bez
efektów ubocznych. (Kwestie techniczno organizacyjne zapraszam na prv lub GG
2926750).
Jezeli jednak chcesz zrobic to samodzielnie to proponujê dobr± pastê
polersk± o gradacji usuwania rys 2000 lub jeszcze delikatniejsz±. Poniewa¿
tym handlujê nie polecê konkretnej ale na przyk³ad bardzo dobre sa wyroby
mojej konkurencji - 3M - niestetey niebotycznie drogie. Zreszt± w dobrym
skllepie lakierniczym powinni Ci doradziæ (tylko omijaj farecle G3, G2, G
ile¶tam).
Wypolerowaæ to nalezy twarda g±bk± polersk± (zwykle w kolorze bia³ym lub
zó³tym) maszynowo. Futrem nie - bo ma w³a¶ciwosci najbardziej scieralne. Po
takim dok³adnym wypolerowaniu nale¿y na³ozyæ wosk zabezpieczaj±cy, lub
jezeli tego bedzie wymaga³a pow³oka przed woskiem wypolerowac jeszcze raz
past± o jeszcze mniejszej gradacji. Ostatnie dwie czynnosci miekk± g±bk±
polersk± (zwykle czarna). Po na³ozeniu dobrego wosku zabezpieczajacego i po
takich operacjach nie powinno byæ ¶ladów tak zwanych pawich oczek.
Maszyn± polersk± trzeba pracowaæ najpierw wolno (600 - 700 obrotów) a w
miarê scierania sie pasty coraz szybciej do 1000. Wieksze obroty nie beda
potrzebne.
S³ysza³em opowiesci kilku "magików" którzy robili to szlifierka katoow±, ale
po pierwsze nie wiem jak mozna tym narzedziem pracowaæ na p³askiej
powierzchni, a poza tym obawia³bym sie efektóow. Takze ewentualna g³upotê
odradzam (to by³o bardziej w kwestii zartu)

pozdrawiam

Maciach


Tekst pochodzi z grups.google.pl
To co ja za gówno kupilem ze ma 3000 obrotów???; fuck;/

To co ja za gówno kupilem ze ma 3000 obrotów???; fuck;/

Mo¿e posiada regujacje obrotów od 0 do 3000?
Albo nie jest to polerka, tylko szlifierka.
Natomiast jesli chodzi o paste G3, kazdy ma jakies swoje preferencje - ja uzywalem i 3M i G3 i Tempo i jak dla mnie G3 i 3M sa w pelni porownywalne, tempo to co innego , bo uzywa sie jej na sucho i jest jednoczesnie woskujaca. W kazdym razie przy polerowaniu nie wolno sie spieszyc, ruchy musza byc plynne i ciagle, nie zatrzymywac polerki w zadnym miejscu. I nie przesadzac - mozna zrobic przecierki. i duzo wody . Generalnie do polerowania na mokro powinno sie uzywac albo polerek na sprezone powietrze, albo specjalnych - czytaj DROGICH - polerek elektrycznych, ktore sa specjalnie zabezpieczone przed woda.
A.. i jeszcze jedno - polerki sie NIE DOCISKA, jesli wieksza to tylko wlasnym jej ciezarem, jesli mala to delikatnie, tylko przytrzymac, zeby nie latala sama
Ja nie mia³em tej wiedzy wcze¶niej i da³em go go¶cia który zrobi³ mi polerkê w godzinê, w sumie nie by³a potrzebna, ale my¶lê - od¶wie¿ê trochê lakier. To co ujrza³em przy odbiorze ma³o nie wpêdzi³o mnie do grobu I tak pozby³em siê piêknego lakieru...
to ja tez nie bede tym szitem robi³, bo regulacji nie ma ;/ jak sie troche pieni±dza uzbiera to dam do jakiegos lakiernika co juz polerowa³ autka....wyrazy glebokiego wspó³czucia Saqul....
Dobra , musze odnowic temat.

Maska w mojej 205 jest juz calkiem zmatowiala, wydaje mi sie, ze ktos spapral robote przy lakierowaniu.

No dobra ale do rzeczy, od czego zaczac? papier 1800 na mokro ? Potem papier 2000, 2500 i pasta 3m ?
levis, na pocz±tku to spróbuj sam± past±.
Zawsze to mo¿na robiæ rêcznie, ale to ju¿ lepiej grup± robiæ, bo rêce opadaj±
papierkiem to sie leci syfki po lakierowaniu na starym lakierze to lepiej tylko pasta polerka elektryczna ,bia³a g±bka obroty sobie ustaw /bynajmniej ja tak robie/1300-1800 z tymze ja robie tak naRZucam pasty grubo i jade ma³ymi obrotami lekko tylko zwilzaj±c a potem juz na drugi raz mocze czesciej gabke w wodzie obroty 1800 i jazda i niezatrzymywac polerki w miejscu.ja to robie czyms takim. http://allegro.pl/item604...100_waliza.html
gabka taka http://allegro.pl/item598...lub_czarna.html
a t± pasta lubiê robiæ http://allegro.pl/item596...a_350_gram.html i na koniec cos ala plastmal
Ja bede to robil wiertarka, mam taka z zakresem obrotow od 500 do ilus tam.

Tez myslalem o tej pascie

Takze po swietach zabieram sie do roboty
tez kiedys polerowa³em ca³ego kadetta wiertark± ale trzeba uwazaæ bo mozna wiertarke spalic.!!! znaczy ja ja na kadecie zamêczy³em.
jak ci niewyjdzie zawsze mozna polakierowac
a jak ci sie nudzi to dorób farbe na maske zalezy od kolorku ale 200 300 ml starczy az nadto i wpadnij pod torun to cosik obadamy sprawe albo polerka albo lakierek.
No dzieki. Najpierw sam sprawdze. Maska sie blyszczy jak sie ja poleje woda, wiec moze faktycznie zwykla polerka wystarczy bez koniecznosci malowania
wszystko tez zale¿y co za cudo masz na masce baza+clar czy akryl. jak metalic to jaki k³adli bo jak zrobili metoda ekonomiczna czyli tani clar i cienko to z polerka trzeba uwa¿aæ bo moze byæ krucho z grubo¶cia i sie mo¿na przetrzeæ.zreszta akryl to samo jak dali na grubo¶æ na piczy k³ak to te¿ ostroznie a i jak ju¿ bedziesz szala³ z polerka to niedoje¿dzaj do rantów bo tam sie bardzo szybko przeciera z racji cienkiej warstwy.
Levis ja zawsze bra³em paste z woda z³o a potem jak robi³es polerke to tez bierz wode

No dzieki. Najpierw sam sprawdze. Maska sie blyszczy jak sie ja poleje woda, wiec moze faktycznie zwykla polerka wystarczy bez koniecznosci malowania

je¿eli masz zmatowia³y lakier to wystarczy przepolerowaæ past± TEMPO na sucho, tylko przy zakupie zwróæ uwagê ¿eby kupiæ oryginaln± (czesk±) jest troszkê dro¿sza ale o niebo lepsza.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl