Pamiętnik-M

Sytuacja wyglada tak:
Przy predkosci okolo 10 km/h gdy jade na 2 biegu i mocniej nacisne na pedal gazu czuc mocne szarpniecie w silniku,tak jakby go cos przydusilo,ze az calym samochodem zarzuci Nie zawsze sie to zdaza a na benzynie w ogole.
Moze byc to filtr?(oststnia wymiana byla 10 tys.km.wstecz)
Dzieki za rady


Kiedy ostatnio robi³e¶ regulacje insalacji,filtr gazu ju¿ dawno powiniene¶ wymieniæ ale to raczej nie on bêdzie odpowiedzialny za szarpanie,ja obstawia³ bym jak±¶ nieszczelno¶æ dolotu.

Kiedy ostatnio robi³e¶ regulacje insalacji,filtr gazu
Bylem jakos w lipcu u gazownika na regulacji instalacji i wymianie filtru.
Pozniej jedyne co robilem to musialem skierowac dolot powietrza tak,zeby nie byl ustawiony centralnie poniewaz gasl mi samochod jak dojezdzalem do skrzyzowan itp.

Pozniej jedyne co robilem to musialem skierowac dolot powietrza tak,zeby nie byl ustawiony centralnie poniewaz gasl mi samochod jak dojezdzalem do skrzyzowan itp.
I tutaj szuka³ bym przyczyny.Ja równie¿ mam gaz,wyregulowane wszystko tak ¿e rura dolotowa siedzi na swoim miejscu.


Pasa¿er tez mysle,ze cos z tym jest nie tak ale widzialem ,ze niektore samochody z LPG tez maja tak skierowany dolot,zeby nie byl centralny.

Dodam,ze te szarpniecie zdaza sie tylko na tej predkosci.Tak jakby dostal jakies lewe powietrze.

Dodam,ze te szarpniecie zdaza sie tylko na tej predkosci.Tak jakby dostal jakies lewe powietrze.
sprawd¼ dobrze okolice miksera i po³±czenia rury dolotowej.
Powiem tak: Mia³em 1,4 na ga¼niku i tez mi mowiono o tym by skierowac rure w druga strone. Ale zaycznajac od poczatku. Gdy zosta³± zak³±dana instalacja za czasow mojego ojca przez conajmniej rok nie by³o najmniejszych problemow i rura by³a w³o¿ona w grill. Po tym jak zaczê³y sie ustawienia przez magikow auto zaczelo miec problemy z ga¶niêciem. Mêczy³em je¼dzi³em tak ze dwa lata. W koncu zacz±³em wymieniaæ wszytsko co sz³o po kolei, pocz±wszy od z³o¿enia z dwóch ga¼ników jeden po ¶wiece, filtry, ustawienie zap³onu a¿ po normalnego gazownika. Na miesiac przed sprzeda¿± auto je¼dzi³o jak nowe. Wszystkie dolegliwo¶ci usta³y, mog³em jechac z 100km/h wrzuci³em na luz i nie mia³ prawa zgasn±æ!! Pali³ normalne ilo¶ci gazu, wiêc wszystko zale¿y od stanu podzespo³ów któe sa odpowiedzialne za instalacje LPG oraz od normalnego gazownika a takich to 5/100 jest. A skierowanie rury w druga strone itd to sa wymyslenia by uciec od tematu. Mam teraz 2,0 na wtrysku i nigdy mi auto nie zgas³o na luzie nawet z predkoscia 180km/h. A wiem ze inni co maja LPG i w³±snie silniki na wtrysku im tez potrafi zgasnac na luzie...

A skierowanie rury w druga strone itd to sa wymyslenia by uciec od tematu. M³ody to nie s± wymys³y, poczytaj fachow± literaturê zanim co¶ napiszesz, mo¿liwe ¿e w twoim 1.4 by³ jaki¶ wyj±tek ¿e rura by³a w grilu i wszystko gra³o!


M³ody to nie s± wymys³y, poczytaj fachow± literaturê zanim co¶ napiszesz, mo¿liwe ¿e w twoim 1.4 by³ jaki¶ wyj±tek ¿e rura by³a w grilu i wszystko gra³o!
w takim razie mój 1,6 jest nastêpnym wyj±tkiem
saqul, fachowa literatura by uciec od tematu. Znam conajmniej 3 osoby co maja auta na ga¼niku w tym jedna je¼dzi 205 1,4 ga¼nik z LPG i u tego gazownika co ja tak ma ustawione ze nie ma zadnych problemow z LPG. A co do BLOSa to zanim go zalozy³em tak tez je¼dzi³em i nie mia³em problemow!! A Ty saqul, zanim cos przeczytasz z literatury to podeprzyj sie tez praktyk±. I nie mow mi ze to wyjatki. Pozatym co to za literatura mowiaca o LPG?? Jak stosowac LPG by nie gas³ na luzie?? Ja podpieram sie przynajmniej w³±snym i innych przyk³adem.
To nie wiem, mo¿e macie jakie¶ zabezpieczenia ogólnie to jest tak ¿e LPG na mikserze to bardzo prymitywna instalacja i dzia³a w ten sposób ¿e silnik wysysa z miksera gaz, ale je¶li jedziemy szybciej i wrzucimy na luz to silnik s³abo ssie, a ci¶nienie powietrza gwa³townie wzrasta wraz z prêdko¶ci± i zmienia siê mieszanka na zbyt ubog± = przygasanie silnika.

Tak to ³opatologicznie mo¿na wyt³umaczyæ.
Gazownik,ktore mi to doradzil wygladal na fachowca(chociaz nie mial 3 palcow )
Jak mialem skierowana rure dolotowa centralnie to auto potrafilo zgasnac w takich momentach,ze ciscienie mi podskakiwalo
Od tamtego momentu nie gasnie tylko dzieje sie to co pisalem.

W ogole ta rura dolotowa jest w mizernym stanie.
po prostu wywiewa gaz z gaznika ja sobie tak t³umacze. Sposobem jak pamietam by³o w rurze od powietrza zakleic powiedzmy jej czesc tasm± np izolacyjna. Suma sumarow ze kazdy sie zna na LPG tylko nie wie jak go ustawic:)

Gazownik,ktore mi to doradzil wygladal na fachowca(chociaz nie mial 3 palcow )

Niez³e, to dwu palcza¶ci nie mog± byæ fachowcami? To jak w tej reklamie, brodaczom nie daj±

ogólnie to jest tak ¿e LPG na mikserze to bardzo prymitywna instalacja i dzia³a w ten sposób ¿e silnik wysysa z miksera gaz, ale je¶li jedziemy szybciej i wrzucimy na luz to silnik s³abo ssie, a ci¶nienie powietrza gwa³townie wzrasta wraz z prêdko¶ci± i zmienia siê mieszanka na zbyt ubog± = przygasanie silnika.

Dokladnie tak mi to ten gosciu wytlumaczyl.

Przemek, wymieñ filtr paliwa, ew. mo¿esz sobie przestawiæ zap³on o 10s. bêdzie lepiej ¶miga³ na gazie
Przemek, na jakich stacjach tankujesz?? Tankuj na firmowych. Ja mam auto od stycznia zrobi³em 15tys km i nie wymienialem filterka a nie wiem kiedy wczesniej byl wymieniany, ale problemow nie mam.

wymieñ filtr paliwa
To zrobie jako pierwsze.Wymienie tez filtr powietrza.
A powiedzcie mi filtr gazu mozna wymienic samemu(wiem gdzie jest) czy trzeba do gazownika jechac?

Przemek, samemu mozesz bez problemu to zrobic. jesli masz 2gen to jeszcze latwiej. Aha na wszelkie dolegliwosci polecamy BLOSa. Warta inwestycja....

jesli masz 2gen
tak mam druga generacje.Kupie taki filtr normalnie w sklepie motoryzacyjnym?

To zrobie jako pierwsze.Wymienie tez filtr powietrza.
A powiedzcie mi filtr gazu mozna wymienic samemu(wiem gdzie jest) czy trzeba do gazownika jechac?

Tu masz filtr: http://allegro.pl/item507...super_cena.html za taki sam w zak³adzie z wymian± bior± 30-50 z³
Od gazu to zobacz czy nie masz gdzies hurtowni z asortymentem do gazownikow, ew opcjonalnie jak pisze pasazer. Tylko zanim zamowisz zobacz jakim masz. 2gen jest o tyle lepsza ze nie musisz jej zakrecac robisz wszystko bez obaw, aha i po zakonczeniu czyli wymianie filterka wez wode ciep³±+duzo p³ynu do naczyn, pedzelek i smarujesz w miejscu ³±czen gdzie przep³ywa gaz, oczywiscie przy odpalonym aucie. Da Ci to gwarancje ze masz szczelny uk³±d...Tym sposobem masz przegl±d zrobiony i zaoszczedzone kilkadziesiat z³otych...
Jak bêdziesz wymienia³ filtr gazu to musisz zakupiæ oczywi¶cie filtr oraz uszczelnienie - oring tam sobie siedzi.
A czynno¶ci to:
1. Bardzo wa¿ne zakrêcasz gaz na butli. S± tam dwa zaworki, wystarczy zakrêciæ jeden. Ale dla pewno¶ci zakrêæ oba.
2. Odpalasz auto i przerzucasz na gaz, by wypali³o pozosta³o¶ci gazu z przewodów i parownika
3. Jak auto zga¶nie zabierasz siê za odkrêcanie obudowy filtra gazu.
4. Wywalasz stary filtr - tylko uwa¿aj bo tam jest magnesik Czy¶cisz te¿ magnesik, wymieniasz filtr i oring i skrêcasz to do kupy.
5. odkrêcasz gaz na butli i sprawdzasz szczelno¶æ tak jak pisze m³ody.
6. odpalasz auto na benzynie i próbujesz przerzuciæ na gaz.
7. jeszcze raz sprawdzasz szczelno¶æ.

To wymianie filtru powietrza i filtru gazu warto udaæ siê na regulacjê gazu, chyba ¿e wiesz jak sam to zrobiæ

Aha i mo¿esz te¿ spu¶ciæ szlam z parownika. A robisz to na dobrze rozgrzanym silniku. W parowniku (reduktorze) masz od spodu tak± ¶rubê wykrêcasz j± do koñca i wyp³ynie ci szlam

PS. Równie¿ z ca³ego serca polecam BLOS'a
saqul, poda³e¶ instrukcje dla 1 generacji. Jak sie nie myle to w 2 generacji nie musisz zakrecac butli, bynajmniej u mnie wchodzenie pod auto itd by³oby bez sensu. O ile ma druga generacje to przerzuca na benzyne by nie dopuscic by zawór puszcza³ gaz. Widze ze ma silnik 1,8 wiec praktycznie to samo co ja. Pozatym polecam jakies okulary do tego jak robisz 1 rac bo roznie bywa co zrobisz zeby Ci czasem nie wywali³o po oczach...Wiec 2 generacja ma inne rozwiazanie...
Dzieki za cenne rady.

Jaki jest kosz zamontowania Blos'a zamiast zwyklego miksera?

Powtarzam,ze mam 2 generacje
Przemek, BLOS 300PLN a reszta jest zalezna od Ciebie. Jakich materia³ów uzyjesz do tego. Masz 1,8 wiec na 99% bedziesz musia³ miec stozek. Przy dobtych wiatrach zamkniesz sie w kosztach 400PLN
Najtañszy koszt:

Wersja extremalna:
http://www.polskajazda.pl...6&idfoto=255817
M³ody sam to robiles i ile Ciebie to wyszlo?
Przemek, Tak robi³em u siebie. Która wersja Cie interesuje??:)
Wersja uboga:
BLOS 300z³
Kolanko ok 30z³
Rura za flaszke od kumpla-przemys³owa
redukcja 70/70 ok 10-15z³
sto¿ek KN ok 120-150z³ nie pamietam dok³adnie jak podaje przedzia³

Wersja extremalna:
BLOS 300z³
Kolanko ok 30z³
2xrura nierdzewka ok 110z³
2xredukcja 70/70 ok 20-30z³
sto¿ek KN ok 120-150z³

AHA na koniec jeszcze filterek na odme koszt w granicach 20z³
Dodatkowo mozesz dorzucic os³one termiczna by stozek za duzo ciepla nie dostawa³..
Podsumowujac jest to cena za wieksza moc, mniejsze choc nie zawsze spalanie oraz to ze masz g³êboko w dupie gazowników:)
Ta lepsza
W sumie cenowo to nie jest jakas wielka roznica.Zobacze jak bede stal z kasa ale na ten moment musze jeszcze inne rzeczy zrobic.

Dzieki
Masz wyzej...
Spoko looz. Generalnie na pewno mozna jeszcze taniej ale sa dwie sprawy dlaczego tak zrobilem:
1) Robi to wra¿enie pod mask±-znaczy schludnie wygl±da
2) Juz s³ysza³em txt typu ze mam tam turbo
Jak kojarze maniaczek tez kombinowa³ w jakis inny sposób, Ale wg mnie w tym miejscu jest ok bo masz do wszytskiego dostep, o nic nie haczy i z niczym nie koliduje...Powodzenia...
Ja postawi³em na jako¶æ jak zawsze w tym co kupuje i na pewno stozek mozna kupic za 40z³, ale p³aci³em za firme i spokój:)
mo¿e i ja w takim razie nad blosem pomy¶le
Noger, do swojej ropy?
ropa stoi na razie w gara¿u kolego
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl