Pamiętnik-M

Ostatnio mia³em okazjê jechaæ droga, która bezpiecznie pozwala na poruszanie siê na wysokich prêdko¶ciach

za mojej "kadencji" peugeot nie jecha³ szybciej niz 110-130KM/h

ostatnio jednak to siê zmieni³o
od prêdko¶ci 140/h w górê (dosz³o do 150-155)*
zacz±³ wibrowaæ przód auta

nie by³o stuków puków itp, tylko wibracje (drga³y opuszczone os³ony przeciw s³oneczne kierowcy i pasa¿era)

czy to normalne, czy te¿ mo¿liwa jest jaka¶ oznaka zu¿ycia przedniego zawieszenia
lub po prostu silnik
dodam ze by³o to na LPG silnik 1.9 GRI BREAK rocznik 1990
obroty od 4000
prêdko¶æ od 140 do ok 155

poni¿ej ok 140 wibracje ustaj±

droga równa jak stó³

*przyjmijmy teoretyczn± sytuacjê ¿e by³a to autostrada niemiecka
gdzie nie obowi±zuj± ograniczenia prêdko¶ci


greku, A mo¿e masz opony lipne, b±d¼ ko³a ¼le wywa¿one?
stawiam na opony lub felgi.
ale wiek te¿ musisz braæ pod uwagê, w koñcu to nie auto z 2009 roku
opony nowe barum 185/65 r14
ty³ yokohama 185/65 r14 roczne

mo¿liwy brak wywa¿enia
felgi oryginalne znaczy pewnie maj± 19 lat :d


w takim razie pozostaje ci wywa¿enie i pewnie problem zniknie, a jak nie to na pewno poprawi komfort jazdy.
Ewentualnie, je¶li wywa¿enie nie pomo¿e, sprawd¼ luzy w przednim zawieszeniu.
Wibracje przy du¿ych prêdko¶ciach potrafi± pojawiæ siê w autach, które mia³y powa¿ne strza³y i nie trzymaj± geometrii...
samochód bezwypadkowy
mia³em st³uczkê cios w lewy bok, progi nie uszkodzone, ale lekko dosta³ w lewe ko³o z boku, to by³ naprawdê lekki cios http://www.forum.peugeot4...p=119477#119477

wywarze ko³a i zobaczymy , ale raczej nie prêdko pojadê 150 km/h
samobójc± nie jestem a najbli¿sza warszawy trasa któr± bezpiecznie tak siê da jechaæ to jest S8 do Wyszkowa, bo wszyscy ¶migaj± tam tak szybko i prêdko¶æ ok 100km/h to wolno tam jest
wywazenie to podstawa przy kazdej wymianie opon
a moze masz jakies b³oto poprzyklejane na feldze a efekt podobny

samochód bezwypadkowy
mia³em st³uczkê cios w lewy bok

fajne bezwypadkowe, sam sobie zaprzeczasz na twoim miejscu sprawdzi³ bym stan amortyzatorów zw³aszcza tylnych, stan tylnej belki te¿ ma du¿e znaczenie w przypadku wiêkszych prêdko¶ci
Tak swoj± drog± nie trzeba byæ samobójc± ¿eby szybciej je¼dziæ, trzeba mieæ tylko sprawne auto
uderzenie w lewy bok
progi ca³e, opona raczej otarta, s³upki nie uszkodzone,
sama blacha pogiêta

przez wypadek rozumiem uszkodzenie konstrukcji no¶nej samochodu
ja mia³em pogiête drzwi, nawet je juz naprostowalem ,
jak jest brudny to nie widaæ ze by³ bity

z zawieszenia uszkodzon± mam os³onê przegubu, szukam na allegro i po sklepach
jak znajde to wymienie

ale uderzenie to zawsze do¶æ du¿a si³a, mo¿e siê co¶ zniekszta³ci³o,bez pomiarów nie stwierdze
5 dni potem pojecha³em na przegl±d
amortyzatory sprawdza³, patrzy³em na monitor ca³y czas warto¶ci zielone w normie,
(moze sie myle ale podjezdzal na takie podstawki, które po kolei zaczê³y wibrowaæ, jak m³ot pneumatyczny, na zmianê lewa prawa, potem razem)
Po uderzeniu bocznym nawet minimalnym ró¿ne cuda mog± siê dziaæ, nawet z ³o¿yskiem ko³a, a trudno to stwierdziæ, najlepiej zrób diagnostykê po kolei, amortyzatory masz sprawdzone wiêc sprawd¼ wywa¿enie kó³, przy okazji zobaczysz czy s± proste, nastêpnie sprawdziæ luzy na zawieszeniu przód i ty³, sprawdziæ czy belka nie siedzi tak / \, tzn czy ko³a tak nie stoj± po za tym wszystkie uszkodzenia opon te¿ maj± wp³yw na bicie, te¿ to sprawdzisz u wulkanizatora
To tak na wstêpie, jak nie pomo¿e to trzeba siê zabraæ do pó³osi, listwy kierowniczej itd...
No na pewno nie zwalajcie na wiek auta. Ja moim TD lece 180 po rownej drodze i nie mam zadnych drgawek...

Sprawdzilbym inny komplet kol...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl