ďťż

Pamiętnik-M

mam pytanie dotyczące kotrolki silnika.
Ostatnio zapaliła mi sie ta kontrolka i po chwili przestała sie świecić...
Czy gdyby był błąd to świeciła by sie przez cały czas??? Może po prostu coś nie kontaktuje.



zy gdyby był błąd to świeciła by sie przez cały czas???
Nie Jeśli są błędy to kontrolka i tak zgaśnie
kurde juz miałem nadzieje...

zrobiłem test diagnostyczny metodą na kawałek kabla.
Wyszedł mi błąd "82 Test wtryskiwacza" co to znaczy ?
zla opornosc czyli moze byc ze wtryskiwacz juz pada... lub cos z elektryka nie jest tak...



zla opornosc czyli moze byc ze wtryskiwacz juz pada... lub cos z elektryka nie jest tak...

można to jakoś sprawdzić nie rozkręcając silnika na srubki ?

Wyszedł mi błąd "82 Test wtryskiwacza"
Kod 82 w Bosch Motronic (bo taki jest wtrysk w XU10J4) to zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego czyli inaczej krokowiec
no to możliwe bo jak go kiedyś odpaliłem to obroty szalały i chodził bardzo nie równo.

Jeszce jedno pytanie...
Gdzie ten zawór? łatwo go wymienić??
to chodzi o to?
http://allegro.pl/item735...citroen_zx.html

co do tej kontrolki to już mi sie przestała świecić...
Tak to ten, musisz go szukać w korpusie przepustnicy, albo w pobliżu, nie wiem dokładnie gdzie się znajduje w po liftowym
pytanie:
Jak może sie objawiać to ze jest uszkodzony silniczek krokowy? Po za nie trzymaniem obrotów jałowych...
Kiedy np hamuje obroty zaczynają skakać i pedał hamulca odrobine opada. Jak np skręcam to słysze dzwięki dochodzące ze wspom. Jak by takie dziwne pompowanie...
Może to być przez krokowca???

pedał hamulca odrobine opada. Jak np skręcam to słysze dzwięki dochodzące ze wspom. Jak by takie dziwne pompowanie...
Może to być przez krokowca???

NIE

a jak może sie objawiać to ze jest uszkodzony silniczek krokowy? Po za nie trzymaniem obrotów jałowych...

a jak może sie objawiać to ze jest uszkodzony silniczek krokowy? Po za nie trzymaniem obrotów jałowych...
Żadnych:) Bo jak sama nazwa mówi : silnik krokowy=regulator biegu jałowego
a ktoś wie może dlaczego mogą tak obroty skakać np przy hamowaniu?
Może to serwo?

a ktoś wie może dlaczego mogą tak obroty skakać np przy hamowaniu?
możesz mieć brudny lub niesprawny silnik krokowy który nie nadąża się przymykać lub nieszczelny układ dolotowy...


lub nieszczelny układ dolotowy...

może to być np pęknięty dolot??? mam plastikowy kolektor ( ACAV ) i ma pęknięcie
No to jak ma pęknięcie to może ciągnąć lewe powietrze.
Kolego jak masz pęknięty kolektor to nie szukaj innych usterek bo się głupio pytasz wiedząc co masz niesprawne
no tak
ale chciałem wiedzieć czy to może być przyczyną problemów ze wspomaganiem uk. hamulcowego i kierowniczego...

no tak
ale chciałem wiedzieć czy to może być przyczyną problemów ze wspomaganiem uk. hamulcowego i kierowniczego...

No to już wiesz że nie
Jeśli chodzi o układ kierowniczy (strzelanie) to najprawdopodobniej pada Ci maglownica Jeśli chodzi o hamulec to w najgorszym przypadku pompa,ale zaczął bym od porządnego odpowietrzenia układu Jak to zrobić masz opisane na forum,wystarczy poszukać
ponownie zrobiłem test diagnostyczny i wyszło :
51 Czujnik tlenu 1.
52 Stosunek pow / pal. poza zakresem.
wg tematu na forum.
Czy do silnika XU10J4 to te same błędy?
Kody sprawdzę jak będę w domu, ale jeśli tak jest to wskazuje na nieszczelność układu, czyli to o czym wiesz
byłbym wdzięczny...
Ktoś wie jak przeczyścić taki silniczek krokowy:



??? Można go rozkręcić?
Dobrze kody odczytałeś 51 sonda lambda 52 skład mieszanki, czyli nieszczelność w układzie dolotowym lub wydechowym, w twoim przypadku pęknięty kolektor
To nie jest silnik krokowy tylko zawór powietrza dodatkowego, ma trochę inną zasadę działania no i budowę. Oczywiście jak większość takich rzeczy jest nierozbieralny możesz go tylko wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, jak nie pomoże to wymiana, chociaż sądząc po zdjęciu to już jest mocno sfatygowany i powinieneś go już wymienić zamiast czyścić, no chyba że to zdjęcie oszukuje
tylko to nie mój zawór bo go jeszcze nie wykręciłem (brak czasu ) to jakieś foto znalezione w necie.
tzn zawór powietrza dodatkowego jest jak by odpowiednikiem silniczka krokowego w tym silniku? ( sorry ze pytam o takie pierdoły ale dla mnie to nie jest takie oczywiste :p )

wyskoczył mi jeszcze błąd:
44 Czujnik uderzeń 1. tak btw

tzn zawór powietrza dodatkowego jest jak by odpowiednikiem silniczka krokowego w tym silniku?
Tak, przynajmniej w tych starszych taki był, twojego silnika aż tak nie znam bo nie ma ich za wiele

yhm
dzięki w takim razie za pomoc!
a kody usterek mam z tąd:
http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=2978
No faktycznie tłumaczenie niektórych trzeba by poprawić
zawór powietrza dodatkowego wyczyszczony!
Był w środku tak czarny że nic nie wiedziałem co tam jest...
zamontowałem go ale go nie sprawdze do obudowa termostatu pękła.
Nie wiem czy sie śmiać czy płakać. Śpiesząc sie nie zauważyłem ze uszczelka sie podwinęła... skręciłem i coś strzelił jak odpaliłem to chciałem sprawdzić czy jest to szczelne i go pogazowałem... zrobiła sie fontanna dzięki której wyprałem sobie koszukle i umyłem silnik...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl