Pamiętnik-M

Zastanawiam sie nad zakupem takiego chipa , który zwiekszy moc o 13PS i moment obr. o 15Nm za oko³o 280z³!!Warto czy nie o to jest pytanie??!! Do tego mysle o strumiennicy, wydechu koncowym , filtrze sportowym i swiecach NGK!! Duzo te zmiany dadz±?? Czy nie warto inwestowac?!


jak za tak± kase naprawde zwiêkszy moc o 13KM to my¶lê, ¿e siê op³aca
Napisz co¶ wiecej o tym chipie. Na alegro sprzedaj± taki badziew co to podobno o 20% zwieksza moc za 5 z³. A jest to tylko opornik.

Napisz co¶ wiecej o tym chipie. Na alegro sprzedaj± taki badziew co to podobno o 20% zwieksza moc za 5 z³. A jest to tylko opornik.
te z allegro to sobie mo¿na o kant du** waln±æ
cieplin - rzuæ jakim¶ linkiem


przecie¿ pisze ¿e to jakis badziew
---
ale te na aleggro to dostajesz jakie¶ uniwersalne bo nawet o samochód nie pytaj±, wiec mo¿e narobiæ wiecej szkód ni¿ po¿ytku przynie¶c.
Piszesz ze testowa³e¶, a je¿dzisz nadal na nim?
jak znale¿æ ten czujnik ?? i jak± warto¶c mia³ Twój ?

a na marginesie ten rezystor faktycznie dziala -sam sprawdzilem...
robiles pomiar na hamowni przed i po ?? inaczej nie uwierze
---
A pamietasz warto¶c tego rezystorka ?
bo te na allegro maj± 1kohm
---

Do tego mysle o strumiennicy, wydechu koncowym , filtrze sportowym i swiecach NGK!! Duzo te zmiany dadz±??

Mam strumienice i swiece NGK, zmian nie odczu³em
Ja chcê wiedzieæ tylko dwie rzeczy - co siê dzieje z silnkiem jak je¼dzi ci±gle na za bogatej mieszance i dlaczego na ¿adnym forum tuningowym nikt nie dyskutuje powa¿nie o tych rezystorach (a oni przecie¿ szukaj± nawet pojedynczych koników i niutków).
Poczytajcie sobie
www.chojnacki.com.pl
Szczególnie polecam dzia³ filozofia oraz testy z hamowni

Sam u niego robi³em kaszlaka na 40 KM i....zapir.....dala³ jak szlony v-max oko³o 145km/h przyspieszenie nie wiem nie mierzy³em ale Punto 1.1 55 KM wymiêka³o
---
po pierwsze nie mówie o rezystorze tylko o Chipie do kompa!! http://cgi.ebay.de/Tunigc...1QQcmdZViewItem o ten mi chodzi!!Wen jemand Deutsch kann wird das alles lesen konnen!!;] i tam daja gwarancje na chipa 3 lata który jest specjalnie dla danego auta!! A jesli ten rezystor cos daje to moze sobie go zakupie,mam zaledwie 40km do Jacky!! Adriu musia³es byc autem u nich aby mogli Ci dobrac ten rezystor czy wystarcz± jakies informacje o aucie im podac??

[ Dodano: Pi± Cze 16, 2006 9:46 pm ]
---
http://sklep.tuning.pl/pr...d=99&d_id=66948 a co s±dzicie o tych swiecach??
---

Ja chcê wiedzieæ tylko dwie rzeczy - co siê dzieje z silnkiem jak je¼dzi ci±gle na za bogatej mieszance
Na zbyt bogatej mieszance dostaj± po du*** t³oki, pier¶cienie, cylindry. W wiêkszych ilo¶ciach osadza siê nagar i silnik zaczyna siê przegrzewaæ, bo jest podniesiona temperatura w komorze spalania. Oczywi¶cie nie dzieje siê to nagle i po kilku, kilkunastu ty¶ km zamiast wzrostu, odczujemy spadek mocy. Tak dzieje siê przy ekstremalnej ró¿nicy w mieszance. Je¿eli faktycznie ten "chip" dzia³a delikatnie to nie powinno byæ nic z³ego, ale z drugiej strony po co co¶ kombinowaæ. Lepiej ju¿ zainwestowac kasê w polerowanie dolotu, sto¿ek, wydech (bez strumienicy, gdy¿ ona poza pierdzeniem nic nie daje), dobre ¶wiece i kable, i ko³o zamachowe. Ko³o zamachowe montuje siê takie jakie chcecie mieæ warto¶ci KM i Nm (im l¿ejsze ko³o tyn silnik lepiej wkrêca siê na obroty, ale nie bêdzie mia³ dobrej elastyczno¶ci na niskich obrotach). Poza tym przy okazji wymiany pier¶cieni mo¿na lekko splanowaæ g³owicê, wyg³adziæ cylindry. I cieszycie siê normaln± trwa³o¶ci± silnika przy lepszych osi±gach.
Ja jestem zdania, ¿e lepiej zainwestowaæ w mechanikê ni¿ elektronikê, a je¿eli ju¿ grzebaæ w kompie to zostawiæ to specjalistom, którzy rzy okazji przestrajania samochodu bêd± go sprawdzaæ na bie¿±co na hamowni.
tak tylko te wszystkie modyfikacjie wynios± mnie sporo a ten chip w sumie ma³o jak na przyrost 13PS i 15Nm!! Do tego koles daje gwarancje na 3 lata!!

[ Dodano: Nie Cze 18, 2006 11:07 am ]
..
aha a specjalnisci biora za taki chip od 800z³ w góre wiec prawie 3 razy wiecej!

[ Dodano: Nie Cze 18, 2006 11:11 am ]
---
jak wywalisz kata to podniesie ci siê emisja spalin do powietrza i przekrocz± ci normy, a jak panowie plicjanci ci czujnik wsadz± do ru³y i sie oka¿e ¿e przekroczy³o normy to do domu idziesz na piechotkê, strumienica jest dobra w ga¼nikowych silniczkach ale to ci nic nieda bo jeszcze reszte wydechu tez trzeba wymienic na wiêkrz± srednicê zaczynaj±c od kolektorów wydechowych. tunin elektroniczny jest dobry w brykach sterowanych kompem dlatego ze silnik ma duzo zapasu mocy a fabryka go tylko przyt³umia, np. pasat 1,9 tdi jest o mocy 90 koni , 115 koni i 130 koni a to jest tylko ten sam silnik tylko ze inny program w kompie. gadaj± ze wypuszczaj± brykê z bardziej dynamicznym silnikiem a tu tak naprawdê inne oprogramowanie jest. najleprzy tuning mechaniczny to w silnikach ga¼nikowych i tylko taki bo tam niema elektroniki, a jak cos padnie to czê¶ci nowe s± tanie, i koszt bryki na gazniku to smieszna kasiura, w takiej bryce to idzie kopac i uczyc siê, a jak sie ma kase, noo to proszê ale nieradze samemu, najlepiej dac to fachowcom

[ Dodano: Pon Cze 19, 2006 10:36 pm ]

np. pasat 1,9 tdi jest o mocy 90 koni , 115 koni i 130 koni a to jest tylko ten sam silnik tylko ze inny program w kompie
To nie jest tak do koñca. Te silniki ró¿ni± siê konstrukcyjnie. Wiem, bo kiedy¶ interesowa³em siê tym tematem bardzo mocno. Przecie¿ ka¿dy by chcia³ mieæ mocniejsz± brykê, a zastosowanie jednego programu, który generuje wiêksz± moc nie podnosi kosztów, a mimo wszystko te samochody s± dro¿sze, bo bebechy silnika s± robione z innych materia³ów. Pójd¼ do sklepu i zapytaj siê o przeguby to tego w³a¶nie silnika. Zobaczysz, ze ceny bêd± ró¿ne i sprzedawca zapyta siê Ciebie jaka jest moc silnika, bo z innego materia³u s± wykonane.

[ Dodano: Wto Cze 20, 2006 12:25 am ]
Dangero a co poweisz o swapie? Da rade silnik 1,9 122 KM SRI z 1988 wstawic zamiast 1,8 101KM 1995 r? CZy te¿ trzeba ca³e okablowanie zmieniaæ i czujniki bêd± inne?

Dangero a co poweisz o swapie? Da rade silnik 1,9 122 KM SRI z 1988 wstawic zamiast 1,8 101KM 1995 r? CZy te¿ trzeba ca³e okablowanie zmieniaæ i czujniki bêd± inne?
Rozmawia³em swojego czasu o tym, bo chcia³em w³o¿yæ sobie silnik od Miga albo jakiego¶ TD. Je¿eli kupujesz kompletny silnik (z wi±zkami, kompem, osprzêtem) to nie ma problemu. Gorzej jak trzeba kable sztukowaæ. A zmiana silnika to jest 1 dzieñ roboty, pod warunkiem, ¿e wszystko bêdzie sz³o dobrze, a rzadko tak niestety jest. Dlatego pamiêtaj, ¿e jak chcesz kupiæ silnik to szukaj kompletnego.
Z tego co mi ojciec mówi³ ( bo u niego w gara¿u wszystko le¿y) to jest ca³y osprzêt silnika, skrzynia wszystko, niepamietam tylko czy zostal komputer bo mnie nie bylo kiedy byl rozbierany i od tego czasu sie tym nieinteresowalem
Pewnei trzeba bêdzie wiercic otwory na mocowania osprzetu w nadwoziu bo jest inne ulozenia tego wszystkiego.
..
Jak ja to wszystko poskladam do kupy to bedzie mistrzostwo swiata, tylko zebym mila rzeczywiscie wszystkie gratycdov tego potrzenbe.

[ Dodano: Nie Wrz 03, 2006 8:27 pm ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl