Pamiętnik-M
zak³adam ten topic gdyz mnie krew zalewa.
otórz, jakis czas temu uzna³em ze naprawie sobie uk³ad hamulcowy(pek³ mi przewód jeden wiec postanowi³em wymienic i inne)
pojecha³em do sklepu kupi³em przewody:
-przewody hamulcowe sztywne:
p. t. - 280cm = 30z³
l. t. - 310cm = 35z³
potem zobaczy³em ze moje klocki hamulcowe..hmm to nie klocki tylko same blaszki:
-klocki hamulcowe:
komplet - 49z³
dokupi³em oczywiscie takze p³yn hamulcowy:
DOT4 - 12z³
dzis dokupi³em szczeki hamulcowe:
komplet - 96z³
to sa tylko hamulce.. i to nie pe³ne a gdzie przewody gietkie ??czujniki zurzycia??gdzie przewody przednie?? esh...
dodatkowo zakupi³em:
czujnik wzbudzania termicznego wentylatora
(uzywany) - 20z³
swiece NGK:
(po znajomosci "na warsztat") komplet 27z³
sa to rzeczy niezbedne do poruszania sie bezpiecznego i bez awaryjnego autem wiec kazdy wczesniej czy pozniej musi... nie wspominam tu o usterkach.. bo to juz ca³kiem
wiec reasumujac:
hamulce kosszt ogólny: 222z³
+ 47z³ na pozosta³e pierdo³ki
suma sumarum = 269z³
dla porównanie podam ceny auta LADA
komplet (ca³osc wszystko) hamulcowy
to 150z³ (w tym komplet klocków Ferrodo, tarcze hamulcowe; gdyby dop³acic 50z³ by³yby Brembo, wszystkie przewody ,p³yn i zbiorniczek)
swiece NGK cena ta sama jak dla mnie
czujnik wzb. temp 20z³ nowy
ale nie chodzi o to... chodzi o to ze za ta cene mam cos znacznie lepszego do "gorszego auta" drazni mnie to
a u was jak sie ceny "plasuja" ???
czyli co za ile??
Porównanie do Lady nie ma sensu, równie dobrze móg³by¶ porównaæ Lade do malucha i te¿ siê pod³amaæ.
Policz sobie to samo do jakiego¶ Accorda czy innego nowego auta to pewnie ci siê polepszy
nie widze problemu-kup sobie lade
eee taqm nie ma co nazekac bo czesci do 405 nie sa drgie co to jest 222 zl za hamulce idz popytaj ile cie wyjdzie np hamulec do hondy civic z tego samego roku co mmasz pluga wtedy ci sie humor polepszy ...moja matka ma glopie uno 1.0 i koszty niektorych czesci mozna porownac do cen czesci do p³uga zarowno mechanicznych jak karoseryjnych przykladowo b³otknik przedni do p³uga p³aci³em 70 zl ocynk orgina³ (z rozbitka ale nienaruszony) a do una gdzie tego b³otnika jest polowe mniej placilem 90 zl takze z rozbitka i bez ocynku bo w unach nie bylo .. takze rozkmin ....samochod a samochod
No moim poprzednim autem przed Pugiem by³ maluch no i jak przysz³o cos wymienic to masakra. Teraz mam juz 2 lewka (poprzedni to 205 GRD) i do cen czesci przywyk³em. Cz³owiek z czasem do wszystkiego sie przyzwyczaja.
Porównanie do Lady nie ma sensu, równie dobrze móg³by¶ porównaæ Lade do malucha i te¿ siê pod³amaæ.
Policz sobie to samo do jakiego¶ Accorda czy innego nowego auta to pewnie ci siê polepszy
ta tylko ze tu kupuje byle shit aby by³o a p³ace jak za mokre zborze... a tam kupuje konkret i wiem za co p³ace!
wspolczuje..... jak za drogo, kup malucha
tak, klocki do lady tansze - i co z tego, jak to skonczony shit?! DOBRE klocki do 2107 to 70 zl (ferodo, albo lucasy) - i i tak bedziesz mial spowalniacze zamiast hamulcow....
porownywanie lady do 405, to tak jakby porownywac krowi placek i pizze, przy calej sympatii mojej do lady.... Ja jakos nie narzekam na koszty, chocby dlatego, ze nie zostawiam co roku tysiaka u blacharza i nie jezdze co tydzien do mechanika z roznymi pierdolkami. I nie mysle, dlaczego znow mi cos nie dziala z elektryki. Proste? proste!
Ja wcze¶niej mia³em skodê favorit 91r. Czê¶ci tanie jak barszcz dla porównania podam ceny o ile jeszcze pamiêtam dobrze.
Skoda t³umik koñcowy alum –60z³ Peugeot - 150z
Skoda t³umik ¶rodkowy alum –60z³ Peugeot - 120z³
Skoda klocki hamulc – 35z³ Peugeot - 49z³
Skoda szczêki hamulc –25z³ Peugeot - 96z³
Skoda fajne autko tanie w eksploatacji ale by³a m³odsza od puga i ju¿ jest na z³omie zezar³a j± rdza a peugeot je¼dzi i rdzy jako takiej nie ma, na pierwszy rzut oka w ogóle.
My¶lê ¿e gorsze auta musz± czym¶ zachêciæ na przyk³ad w³a¶nie tani± eksploatacj±.
Jakie drogie czesci ?
Za przerywacz do kierunkowskazów Suzuki Maruti w serwisie krzyczeli 924 z³ To dopiero jest koszt. £o¿ysko przód mazda 626 320 z³, pompa wody 470 bo to diesel to dro¿sza ni¿ do benzyny takie mieli t³umaczenie. Nie narzekam na koszty czesci s± mniejwiecej takie same jak w innych autach jedne tañsze drugie dro¿sz, no có¿ takie ¿ycie. A porównanie malucha do jakiegokolwiek samochodu to dopiero przesada
Ludzie to wy chyba nie mieli¶cie na utrzymaniu Ibizy I. Tam s± dopiero koszty. Przyk³adowo najtañsze amortyzatory to koszt 190 z³, tarcze 120/szt klocki 80 z³ i tak dalej.
[ Dodano: Pi± Maj 26, 2006 11:04 pm ]
ta tylko ze tu kupuje byle shit aby by³o a p³ace jak za mokre zborze... a tam kupuje konkret i wiem za co p³ace!
Sprzedaj Lade, kup japoñczyka rocznik 2000 lub nowszy to pogadamy
Zreszt± do czego to porównanie... do Lady? To jakby porównaæ samochód do furmanki
..
Zreszt± do czego to porównanie... do Lady? To jakby porównaæ samochód do furmanki oj w zyciu! z tym sie nie zgodz e³ada zrobi³em w niecz³y rok(jak juz kiedys pisa³em ) prawie 80tys. km i nie by³o bata zawsze jecha³a wymienia³em wszystko na czas (lub z czasem ) ale jecha³a nigdy ale to nigdy nie pad³o mi cos tak bym nie mog³ dojechac (nawet pompa wodna jak sie psuje w ³adzie to mozna jeszcze duzo przejechac) wiekszosc rzeczy jakie kupowa³em do ³ady nie by³y "zdie³ano w zsrr" no chyba ze nie by³o innych zamienników , hamulce jak pisa³em ferrodo + brembo (lukasy to shit i piszczy nie polecam) uszczelniacze pierscienie , pompa wody VW, zawieszenie najnizej delphi, nic w sumie wiecej nie musia³em zmieniac. a tu?? peugot nie ma co sie ok³amywac to nie jest samochod na polskie drogi, moze i we francji jest swietny (ich autostrady sa naprawde extra, testowa³em) ale w polskich warunkach , klimatyczno -trakcyjnych sie nie sprawdza co do wygody... no jest wygodny ale polecam sie przejechac audi z seri B4 (80/90/100) roczniki podobne a wygoda...esh szkoda gadac.. niestety jeszcze mnie nie stac na 100 2.0 e
peugot nie ma co sie ok³amywac to nie jest samochod na polskie drogi
jak sie go serwisuje drutem i mlotkiem w stodole - tak jak lade - to nic dziwnego. Nie wiem. rzekomo slabe zawieszenie jakos mi nie stuka, jakos nie mam wyciekow i jakos dziwnie nie rdzewieje. A w dupe dostaje.
rzekomo mocna lada, mimo porzadnego serwisowania i wielu nakladow finansowych, rozleciala sie doslownie. To co, tez sobie stwierdze, ze " nie nadaje sie na polskie drogi".
to takie wytlumaczenie-wytrych, w momencie jak kupuje sie zajezdzony woz, potem naprawia jak najmniejszym kosztem - i dziwi, ze "sie psuje".
szkoda slow....
jakos mi nie stuka, jakos nie mam wyciekow i jakos dziwnie nie rdzewieje ju8z to kiedys czyta³em...
i co z tego? nadal tak jest
lady nie ma co porownywac i koniec. nawet perfekcyjnie utrzymana lada - zawsze pozostanie tylko lada - prostym, siermieznym weikulem, malo zaawansowanym technicznie. Awaryjnym, nietrwalym i rdzewiejacym. Za to tanim w utrzymaniu, prostym w naprawie i niekiedy przyjemnym w prowadzeniu.
w kazdym razie - do jazdy na codzien juz lady nie chce i koniec. Wole zaplacic troche wiecej za czesci....
hobbystycznie to sie mozna w lade pobawic, ale... jakos teraz pewniej sie czuje jadac w trase....
arsen: nie zgodzê siê z tob±, przecie¿ te samochody to inna liga, nie ma porównania nawet.
Co do Audi to faktycznie s± do fajne samochody, ale nie porównuj setki do 405, przecie¿ to klasa ró¿nicy - porównaj j± do 605.
Mam znajomego który buja siê teraz 80B4, a wcze¶niej mia³ 405 i mówi, ¿e mimo i¿ woli Audi za ca³okszta³t, to 405 by³o bardziej komfortowe.
ale wy lubicie biæ piane
ja kiedy¶ za ok 150 z³ zrobi³em przegrzany silnik w maluchu
jak jest za drogo to có¿ zawsze mo¿na sie dogadaæ ze sprzedawc±
nie musi na tobie zarabiaæ 30-40% mo¿e 15-20% i ju¿ jest taniej
ja w sklepie z czê¶ciami mam 10-15% mniej na wszystko, jak grubsze zakupy to jeszcze wiêcej
dogadaæ sie zawsze mo¿na je¶li odie strony tego chc± - a tak zapewne jest
a i dajcie ju¿ spokuj z t± ³ad±
Kole¶ mia³ passata 1.8 przejecha³ siê ze mn± i stwierdzi³ ¿e z ty³u w pugu jest wiêcej miejsca ni¿ u niego i komfort wiêkszy. Co do czê¶ci to nie jest ¿le. Czê¶ci co prawda za darmo nie s± ale ceny s± rozs±dne jak na tê wielko¶æ samochodu . Ostatnio wymienia³em parê gratów to podam przyk³ady wszystko Mi-16
* uszczelka pokrywy zaworów 55 z³
* ¶wiece N G K - 60 z³ ( komplet )
* kopu³ka z pacem rozdzielacza 110 z³
* przewody zap³onowe 80 z³
Darmo nie jest ale bez przesady drogo te¿ nie
..
narazie najdro¿szy wk³ad w auto to:
700z³ - prze³o¿enie butli od gazu z jednego auta do drugiego
360 - opony zimowe
ok 150 ( za dobrze nie pamietam) wymiana szczêk hamulcowych, podreperowanie t³umika
ok 130 - docisk sprzêg³a
a potem jakie¶ naprawy w granicy od 20 do 100z³
m.in. szczotki w alternatorze, sprê¿ynka przy jednej szczêce, ponownie t³umik.
Za dwa tygodnie jadê na przegl±d wiêc wtedy na pewno siê wykosztujê, pewnie do roboty bêd± sworznie, wachacze.
terminologia u¿yta przez te niewiaste mnie zaskakuje...
[ Dodano: Sob Cze 03, 2006 12:54 pm ]
ja nie narzekam na cenê czê¶ci do moje 405 mianowicie co ostatnio pamiêtam to klocki przednie ok 50z³ ty³ 45z³ zestaw naprawczy tylnych zacisków (2strony) 44zl Lewa linka rêcznego 17zl ale za to jest inny komfort jazdy nie to co lad±
biallyy, ale¶ odkop zrobi³
Odkop ogieñ
PETARDA!!
spoko, topic na forum jest jak wino. Im starszy tym lepszy, a ten jest trzyletni... dobry rocznik
ee nie narzekac bo jak nie szukaja to tez sie burzycie,a tak przynajmniej archeologa mamy na forum
mój topic to zaje..sty topic szkoda ze go nie aktualizowa³em na bie¿±co pewnie bym, osiwia³ czytaj±c go
Mo¿e policzymy ile wydajemy na paliwo do tej pory
Ja na dzieñ dzisiejszy kupi³ bym pewnie 10-eæ p³ugów takich po 1400 normalnie za sztukê i wcale ma³o co go eksploatujê
Gdybym odk³ada³ wszystko co pakujê w niego to ju¿ by by³a jaka¶ fajna 407-demka
Ile nerwów przy tym i na ostudzenie emocji
Za sam browar
Za sam browar kupi³ bym ju¿
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee