PamiÄtnik-M
1. Od pewnego czasu zaczelo mi wylazic maslo (na bagnecie i pod korkiem oleju). Jest go dość sporo więc zaczęło mnie to niepokoić. Oleju ciągle ubywa! Ciągle dolewam.... Co może byc przyczyną? Jeżdzę na mineralnym Lotosie (zrobione na nim ok 6 tys).
2. Ostatnio zupełnie bez przyczyny, z dnia na dzień przestał trzymac obroty, Po odpaleniu trzymał,ale po dodaniu gazu spadały do zera , przeczyściłem silniczek krokowy i teraz trzyma obroty ale po dodaniu gazu dosyć wolno spadają (jeszcze chwilke się utrzymują i dopiero spadają). Kupilem nowy silniczek, założyłem a on oszalał, - po odpaleniu 1500 obr/min i sam sobie gazu dodaje tak od 1500 do 2000 Normalnie gazuje sobie jakby ktoś to robił. Jaja jak berety. Wróciłem do starego silniczka...
HELP?
Już gra gitara, zrobilo sie cieplej, wymieniłem olej, masełko znikło:) Obroty trzyma na starym silniczku.
Przyczyną powstawania "masła" przeważnie jest woda w oleju. Powody obecności wody mogą być różne: np płyn z chłodnicy ale i też jazda zimą na krótkich odcinkach, para się skrapla ale nie zdąży odparować. Sprawdź czy płynu chłodniczego nie ubywa.
czasami masło też pokazuje się pod korkiem jeżeli jest założony gaz,ale ty chyba nie masz gazu? ale jak pokazuje Ci się masło na bagnecie to poważna sprawa,musi się gdzieś przedostawać płyn chłodniczy,spuść trochę oleju i zobacz jak on wygląda czy nie jest mętny,bo zatrzesz silnik.Mój kompel miał tak w golfie ,to była wina uszczelki pod głowicą (ale każdy przypadek jest inny)
uszczelka pod głowica do wymiany
ja już od 6 lat co każdą zimę mam masło i uszczelka jeszcze cała , zimą tak jest , silnik niedogrzany i
pod korkiem moze byc maslo ale na bagnecie napewno nie i to jest napewno wina uszczelki pod glowica albo nieszczelnej glowicy tak czy inaczej trzega dzrzec glowice. A szczegulnie ze silnik stracil wolne obroty to moze znaczyc ze ma przedmuchy
ja miałem masło na korku jak był silnik nie dogrzany bo jeździłem na krótkich odcinkach
jak pojechałem w dłuższą trasę tak 200km to znikało
a wszystko skończył się wymianą uszczelki pod głowicą i pierścieni
i problem znikł
Nie chcę Cię martwic ale napewno głowica do zdjęcia i prawdopodobnie do wymiany uszczelniacze trzonów zaworowych tez do naprawy/ ubytek oleju/. Warto by sprawdzić ciśnienie na garkach jak masz możliwość oraz szczelnośc duzo by to o silniku powiedziało.