ďťż

Pamiętnik-M

Niskie cisnienie w cylindrach,Co moze byc przyczyną.czy wymiana uszczelniaczy zaworów coś da i ile jest z tym roboty??


Niskie to znaczy jakie , musisz podac jego wielkośc i zrobić próbę olejową która pokaże co jest przyczyną niskiego ciśnienia.
ciesnienie jest po 11 jesdnostek na cylinder.jak sie robie te probe olejową??

po 11 jesdnostek i co to niskie jest??



i co to niskie jest??

A co nie? powinno być 14 minimum w tym silniku z tego co wiem

ciesnienie jest po 11 jesdnostek na cylinder.jak sie robie te probe olejową??

A masz czym zmierzyć ciśnienie? Bo te 11 to raczej dobre , norma 11-12 bar.

powinno być 14 minimum
to chyba by na tylko 100okt. jezdziło..
14 - to chyba na olej opałowy miało działac ???

14 - to chyba na olej opałowy miało działac ???

To już sam nie wiem, u mnie jest po 13 na każdym, a mam benzynę.
Bo u Ciebie ten co robi pomiary robi to nieprawidłowo albo już Ci bierze olej .
erni25, Możesz to rozwinąć? chodzi mi chyba o 13atm
ja tez gdzies wyczytałem ze norma to około 13-14 ale nie wiem do konca jak to jest bo ja jednym cisnieniomiezu jest skala w barach a na drugim w czymś innym.czyli mowiecie ze jak jest 11 to jest ok tak ??:)
W nowym silniku ciśnienie sprężania wylicza się ze wzoru:
p = 1,10 - 1,25 eps kG/cm2 , gdzie eps to stopień sprężania. Wiadomo ze ciśnienie sprężania będzie zależało od wielu czynników, a przede wszystkim od faz rozrządu.
Więc według teorii 11 atmosfer to jest dobry wynik.
ale te 11 atmosfer tyczy sie karzdego pospolitego silnika benzynowego a jezeli silniki MI mają podwyzszony stopien sprzezania to 11 atmosfer to jest OK??

erni25, Możesz to rozwinąć? chodzi mi chyba o 13atm

Ok wiec tak : pomiar robi sie raz na zimnym silniku przy otwartej max przepustnicy w czasie na przykład 10 sek na każdym cylindrze, następny pomiar w takich samych warunkach ale na silniku nagrzanym i wtedy trzeba właściwie ocenić stan silnika , może tak być , ze jak masz niesprawne uszczelniacze zaworów przeciekający nimi olej uszczelnia pierścienie zawyżająć właściwy pomiar nawet około 3-5 atm.
ja sprawdzałem na zimnym silniku i pokazywało 11 atmosfer niestety proby na rozgrzanym narazie nie moge zrobic bo nie mam jeszce kompa ale jak tylko go uruchomie sprawdze według waszych wskazówek.ale defakto 11 atm. to dobry wynik i nie ma sie czym martwic rozumiem ::)
Dokładnie tak .

A jeszcze taka sprawa bo może ktoś myli dwa pojęcie ,,stopień sprężania ,, , a ,, cisnienie sprezania,, bo tak to te 13 było by logiczne ale to jest stopień sprężania a nie ciśnienie spręzania.
no to mi ulzyło a teraz pytanie z innej beczki nie masz moze jakiś opisów silnika Mi??
Ja nie mam żadnych opisów silników , mam katalogi serwisowe bez opisów.
aha bo kurde nie moge dopasc nigdzie zadnych schematów do tego silnika bo u mnie są zatkane odmy i jakiś magik zrobił prowizoryczne odpowietrzenie .chodzi mi o jeden wąz co wychodzi z podstawki pod filtrem oleju, nie jest nigdzie podłaczony i nie wiem jak to ma byc czy jak bede miał orginalny wlew oleju to moze gdzies tam ma być podpiety czy jak ????
13 to trochę za dużo jak na stopień sprężania (norma jest obecnie 9,5-10,5), chyba że mówimy o wysokoobrotowych silnikach sportowych. Jeżeli chodzi o ciśnienie sprężania to silniki w dobrym stanie mogą pokazywac nawet 13-14 atmosfer, bo związane jest to z nagarem w komorach spalania.

13 to trochę za dużo jak na stopień sprężania (norma jest obecnie 9,5-10,5), chyba że mówimy o wysokoobrotowych silnikach sportowych. Jeżeli chodzi o ciśnienie sprężania to silniki w dobrym stanie mogą pokazywac nawet 13-14 atmosfer, bo związane jest to z nagarem w komorach spalania.
Obecne silniki mają stopień sprężania nawet wiecej niż 10,5 , to co podałes to lata 70-80, a sprawa nagaru to przy obecnych olejach takowy nie powstaje, cisnienia spręzania najczęsciej rosną skutkiem obecności oleju na pierścieniach co dodatkowo uszczelnia garnek./ uszczelniacze , przedmuchy/
Motory sportowe to nawet stopień sprężania rzędu 16. A cisnienie sprezania w takim motorze to 6-8 atm.
Zgadza się, dużo sportowych silników (wysokoobrotowych) ma wyższy stopień sprężania a niskie ciśnienie sprężania, jak pisałem wcześniej zależy to od faz rozrządu i współczynnika napełnienia. Wyższe stopnie sprężania niż 11 atm. stosuje się bardzo rzadko w normalnych wolnoobrotowych silnikach, ze względu na liczbę oktanową paliw.
czyli ja mam się martwić że mam ciśnienie 13atm? auto nie kopci ani troszkę, ale ubywa mi trochę oleju, jakiś 1L góra 1.5L na 10tys. km. Ja myślałem że jak pierścienie już przepuszczają to ciśnienie spada na tłokach.
Mylisz pojęcie stopnia sprężania z ciśnieniem spręzania. Ciśnienie sprężania wynoszące 13 atmosfer jest jak najbardziej dobre.


Ok wiec tak : pomiar robi sie raz na zimnym silniku przy otwartej max przepustnicy w czasie na przykład 10 sek na każdym cylindrze, następny pomiar w takich samych warunkach ale na silniku nagrzanym i wtedy trzeba właściwie ocenić stan silnika , może tak być , ze jak masz niesprawne uszczelniacze zaworów przeciekający nimi olej uszczelnia pierścienie zawyżająć właściwy pomiar nawet około 3-5 atm.


tu erni opisałeś jak się mierzy ciśnienie sprężania tak?
A stopień sprężania jak zmierzyć?

[ Dodano: Nie Mar 30, 2008 4:58 pm ]
Stopien sprężania jest wielkościa wynikającą z konstrukcji i bez specjalnych dodatkowych zabiegów nie zmienisz go , dany silnik ma stały wyliczony przez producenta stopień spręzania,
a to że masz 13 atm na garach to w połączeniu z ubytkiem oleju wskazuje ,ze nasz uszczelniacze zaworów do wymiany a rzeczywisty pomiar ciśnienia jest na pewno o 3-4 atm mniejszy od wskazywanych 13 atm przez ciebie.

ze nasz uszczelniacze zaworów do wymiany a silnik by przy tym nie kopcił? bo mój ma czyste spalinki
Napisz czy masz założony gaz?
mam gaz, ale na pb raczej też nie kopci

mam gaz, ale na pb raczej też nie kopci
Masz odpowiedz a na benie mało widoczne bo i wielkości ubytku nie za wielkie . a systematyczne.
a ja w moim starym 1.8 miałem na każdym po niecałe 13 atmosfer spręźanie a w innym 1.6 11atm ale ogólne norma w standardowych silnikach PB to 11-12 jak masz poniżej 10 to się dopiero mart
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl