ďťż

Pamiętnik-M

Mam Peugeota 405 1.9D co ile zmieniac pasek rozrządu czekam na odpowiedz.
Dzieki z góry za odpowiedzi i gorąco pozdrawiam.


50 000 km będzie ok
W moim Pugu 1,9 TD o przebiegu aktualnym 286 kkm (jak na razie bez napraw awaryjnych rozrządu) pasek rozrządu zmieniałem po przebiegu od 80 do 90 tyś km. Co drugą wymianę paskę wymieniałem pompę wodną
każdy pasek zamienik powinno sie zmieniać po 60000km


Tak zajzalem bo teraz czeka mnie wymiana paska. Ja jezdze benzyna i bylem w serwisie autoryzowanym to sie dowiedzialem ze pasek oryginalny lata 120.000km i kosztuje 170zl zato zamienik kosztuje 120zl a ile wytrzyma 50.000 moze 70.000 a moze zerwie sie po 20 bo i takie przypadki znam:) Mysle ze na tak waznej rzeczy nie oplaca sie oszczedzac

oryginalny lata 120.000km i kosztuje 170zl zato zamienik kosztuje 120zl a ile wytrzyma 50.000 po pierwsze ten zamiennik za te 120zł to jaaakiś baaardzo drogi ( u mnie GATES kosztuje ok 50zł) i wytrzymuje 100 bez problemu, a po drugie serwisy nie zakładają pasków marki PEUGEOT tylko jakichś niby dobrych firm np CONTITECH lub np BOSCH, i na peno nie dają ci gwarancji na 120tys km, współpracuję z serwisami np ALFY, VW, FORD i co nieco wiem co oni tam zakładają Alfa zakłada bardzo często DAYCO
Co do DAYCO to co o nim sądzicie?
nie powiem ci "tak" ani też "nie"- ale mogę stwierdzić że mam dayco na alternatorze i już się nakręcił z 20 tys, śladów zużycia nie widać, wcześniej miałem GATES'a i siadł po 2 miesiącach. Dużo tego sprzedaję i reklamacji nie było
A czym sie rozni 'zamiennik' od 'nie-zamiennika"? Brakiem loga puga? Przeciez owe 'zamienniki' sa kupowane przez psa, firmowane i puszczane dalej jako oryginaly. Mozna po prostu kipic od przyzwoitego producenta (conti czy gates) lub nie i tyle.
o Dayco mam takie zdanie, ze jak kupilem pasek rozrzadu, to nie dalo sie go tak zalozyc, zeby mi sie wal obrocil. Robilem 4 podejscia z mechanikiem i za kazdym razem, rozrzad byl odpowiednio zablokowany. Po wyjeciu srub zawory stykaly sie z tlokami i trzeba bylo zdejmowac pasek. Pojechalem do sklepu, zlozylem reklamacje, musialem tam jakies pismo pisac, wzialem pasek boscha o 12 zlotych drozszy ( 78 zlotych chyba kosztowal) i zalozylismy go bez problemu za 1 razem i rozrzad sie normalnie obracal.

Nie wiem jak inne produkty dayco, ale osobiscie paska rozrzadu nie polecam.
Ja sprawdzalem to u mnie pasek kosztowal 120zl Jak sa tansze to spoko ale ta czesc jest dla mnie dosc wazna dlatego dowiem sie dokladnie co do jakosci paska zanim go zaloze albo wymienie w ASO.
te 120zł to poprostu wygórowana cena po to aby klient myślał że zakupił najlepszy pod słońcem pasek, a tak na prawdę to on kosztuje połowę
zgadza sie, za pasek boscha zaplacilem 72 zlote
a jaki pasek mi polecacie??? Bo wymiana juz niebawem jeszcze 13000km zostalo ale zmienie chyba i tak wczesniej.

a jaki pasek mi polecacie??? Bo wymiana juz niebawem jeszcze 13000km zostalo ale zmienie chyba i tak wczesniej.

Wczesniej mialem Gates'a byl OK. Teraz jest Bosch i jest rowniez OK
albo gates albo continental contitech
Chyba mnie namowiliscie na zamiennik...:) Po świętach pojade sie dowiedziec ile kosztuje
najlepszy gates. w moim warsztacie tylko takich pasków używam
Podłoncze sie w temacie z pytaniem . Jakie powinien miec napięcie pasek pomiędzy pompą wtryskowa a wałkiem tam jak jest ta pokrywa , u mnie jak ją zdjąłem to jest lekko ok 5 mm luzny i w czasie pracy silnika troche wibruje czy to jest normalne czy musze jak najszybciej go zmienić ?silnik 1.9d

Podłoncze sie w temacie z pytaniem . Jakie powinien miec napięcie pasek pomiędzy pompą wtryskowa a wałkiem tam jak jest ta pokrywa , u mnie jak ją zdjąłem to jest lekko ok 5 mm luzny i w czasie pracy silnika troche wibruje czy to jest normalne czy musze jak najszybciej go zmienić ?silnik 1.9d

powinien sie uginac delikatnie przy probioe jego nacisniecia... jezeli wibruje to niezbyt dobrze...
Najbardziej powszechnym sposobem sprawdzenia naciagu paska jest jego skrecenie powinien sie maxymalnie obrucic o 90stopni jak dacie go rade obrucic wiecej to jest za luzny jak nie obrucicie go przynajmniej o 60stopni to za bardzo napiety.

A co do wytrzymalosci paska to orginalny gates wytrzymal mi 127000km i nieststy zemby poszly Czasem warto wygospodarowac troche czasu na naprawe auta w terminie. Teraz zalozylem gates taki jak byl fabrycznie niepamietam ceny ale jakos tanio mi go zalatwili w IC dotego poszla oczywiscie rolka i pompa wody. Łaczny koszt okolo250 - 300zl czesci i wymiana najtaniej u mnie w miescie 150zl a w aso w lublinie 250zl.(wiekszosc mechanikow garazowych za wymiane paska w tym silniku krzyczala mi 220-230zl)

WYMIENIAJCIE PASKI NA CZAS
Ja uznaje tylko conti i takie zakladammy klientow. Sprawdzony, nigdy nie zawiodl i taki tez bede zakladal do swojgo pyzego juz niebawem. Jak wymienie to napisze jaki mialem i ile km na mim przejechalem bo naklejka z poprzedniej wymiany jest. Jestm w dobrej sytuacji bo koszta poniose tylko za czesci. Reszta to tylko przyjemnosc:)
toscie kotleta odgrzebali:)
Młody, Nie zaśmiecaj forum, proponuję byś usunął swój i mój post, albo ja to zrobię I podziel temat o swoim VW
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl