ďťż

Pamiętnik-M

specjaliści u ktorych został rozbrojony silnik niepozaznaczali ktore złoncze jest do ktorego wtrysku kto wie jak to rozpoznać ?


Najczęsciej końcówki złaczy wtryskiwaczy są tak zrobione , ze po rozłożeniu szyny każda jest obok swojego wtrysku / chodzi o długość przewodów elektrycznych. Albo porzyrząd uniwersalny i po kolei sprawdzać kiedy pojawia się napiecie sterujące na przewodzie i zgrać to z tłokami/ fazy rozrządu/ - wspólczuję.
mam nadzej ze tak jest za kazde złoncze ma inna wsuwke bo niemialem okazji sprawdzić jakby co juz zabralem rozbebrany silnik od speców..... i oddam go w bardzej zaufane rece moze poskłada i bedze jeszcze zył. nie zdiwie sie jak zabraknie jakiś srubek
Nie . Kazde złacze ma taką samą wsówkę tylko długości kabli są rózne, tak że można w przybliżeniu ułozyć je tak że pasują do wtryskiwaczy.



Albo porzyrząd uniwersalny i po kolei sprawdzać kiedy pojawia się napiecie sterujące na przewodzie i zgrać to z tłokami/ fazy rozrządu/ - wspólczuję.

Dobrze sie czujesz?

bartesz1 - prawdopodobnie nie ma to znaczenia tak jak w silnikach XU9 (bo Ty chyba masz XU10), wszystkie wtryski leja na raz, nie jest to wtrysk sekwencyjny. Ale zeby sie upewnic sprawdz w schemacie elektrycznym czy przypadkiem ten sam sygnal nie idzie na wszystkie wtryskiwacze.

PS. popraw ortograf w temacie!
Prawdopodobnie ma to znaczenie ponieważ ten system sterowania a jest to Motronik 1.3 posiad sterowanie wtryskiwaczami podłączonymi nie wszystkie na raz a parami po dwa , wiec to co Kolega Stux napisał jest delikatnie mówiąc mijające się z prawda a tak na marginesie czuję się dobrze i nie dam się sprowokować . Pozdrawiam.
Masz racje -to polsekwencja (2+2) i nie masz racji, bo oba kanaly pracuja synchronicznie

Masz racje -to polsekwencja (2+2) i nie masz racji, bo oba kanaly pracuja synchronicznie
A to ciekawe bo własnie sprawdzałem na Oscyloskopie i wyjścia sterownika w Motronik 1.3 nr.16 oraz 17 pracuja asynchronicznie - Dziwne.
hmm logicznie myslac to wyglada nato ze wtryskiwacze dzialają synchronicznie mieszanka jest wtryskiwana w dwa srodkowe a puzniej w dwa krancowe , nie wykluczam ze moze być jakaś minimalna opuznica pomiendzy tymi parami ale to i tak niema zaczenia raczej bo dwa tłoki są na tym samem poziomie wzgledem siebie i tak samo dwa krancowe tłoki sa na tym samym poziomie wzgledem siebie.. to sa tylko moje domysły:)

nieco z innej beki juz niebede pisal next temata
ja juz niewiem jaki mam silnik w tym Mi w dowodzie mam wpisane ze pojemnosc to 1976,00cm³

a modele z 88 roku maja po 1905,ccm
ale puzniej znalazlem plakietke na silniku z oznaczeniem D6C i powinnien miec 1905ccm moze w dowodzie mam jakies zaklamana dane. zastanawiam sie czy mozna by było wstawić inny silnik mi np: z 95roku o oznaczeniach 152KM o pojemnosci 1998ccm RFY (XU10J4Z) moj obecny porozbierany to jest niby 158KM XU9J4 produkowane były od 87r do 91r
0 280 000 745 Francuski.

[ Dodano: Sro Lip 18, 2007 2:25 pm ]
261 200 162 -ja o takim mowilem, a mi16 (148 koni) ma koncowke 161, wiec prawdopodobnie rozni sie tylko mapa.
Wydaje mi sie, ze u mnie wszystkie leja na raz (oczywiscie podlaczone sa parami - wtrysk lawowy). Z checia zobaczylbym filmik z oscyloskopu - mozesz nagrac, dla takiego niedowiarka jak ja?

W takim razie na ktorych cylindrach wtryski pracuja jednoczesnie?

bartesz1 przede wszystkim powinienes sprawdzic ilu rzedowy masz sterownik, poniewaz mozesz silnik D6C byl sterowany systemem Motronic 4.1 lub 1.3

Co do samych sterownikow mi16 jest ich bardzo duzo - ja mam silnik DFW z koncowka 158.


silnik D6C byl sterowany systemem Motronic 4.1 lub 1.3


a nie przypadkiem 3.1?

mozesz nagrac, dla takiego niedowiarka jak ja?
erni25, prześlij mu tez zdjęcia instrukcji obsługi, ostatni przegląd oscyloskopu, błąd oscyloskopu podaj. A najlepiej prześlij mu cały oscyloskop bo moze nie uwierzyc...
Bez sensu stux, co Ty mówisz i wyprawiasz... najpierw zucasz texty czy ktos sie czuje dobrze teraz nie wierzysz. Troche inwecji własnej i cierpliwości...
Przepraszam za OT...
nie żebym sie tutaj znał w temacie niewiadomo jak ALE BARDZO BYM WAS PROSIŁ o wytłumaczenie powyższych zjawisk, a mianowicie : wyżej piszecie że wtryski zapodają paliwo jednocześnie lub 2 razem,? (może faktycznie tak jest nie wiem) Ale dla mnie to jest bardzo dziwne,wyżej napisał ktoś bo 2 tłoki są w GMP -ale przecież na jednym z tych tłoków jest suw pracy a na drugim suw pomocniczy (chyba że sie mylę i na dwóch od razu jest suw pracy- ale bardzo w to wątpię bo wtedy silnik by chodził po głosie jak maluch-pyk pyk pyk) więc idąc dalej jeżeli wtrysk zapodał by paliwo na tłok w GMP suwu pomocniczego przy otwartych zaworach no to połowa mieszanki by poszła w LAS,dla mnie oczywistym by było żeby wtryski podawały paliwo dla każdego tłoka o określonym czasie czyli suw sprężania lub blisko GMP suwu sprężania przed wyskoczeniem iskry na świecy. Proszę o wytłumaczenie. A tak co do ustawienia kolejności tych wtrysków to bym położył koło siebie ten wtrysk i tą świecę (znaczy z tego cylinra) co by przed wyskoczeniem iskry ten wtrysk zapodał paliwo- to tak po chłopsku

[ Dodano: Sro Lip 18, 2007 3:02 pm ]

najpierw zucasz texty czy ktos sie czuje dobrze teraz nie wierzysz. Troche inwecji własnej i cierpliwości...
Przepraszam za OT...


tak bo jestem bardzo ciekawy

i mysle ze to nie bedzie dla erni25 problemem skoro w kilka minut udalo mu sie znalezc mi16 oraz podlaczyc tam oscyloskop i w ten sposob ustalic ze wtryski pracuja asynchronicznie

A jesli ernie25 powie tez, ktore wtryski pracuja parami na ktorych cylindrach i ktore podlaczone sa do odpowiednich wyjsc z kompa, to wtedy bartesz1 nie powinien miec problemu z podlaczeniem wtryskow tak jak nalezy choc wydaje mi sie ze jednak nie ma to znaczenia.

i nie bedzie wtedy musial:

a to teraz jest dla mnie wszysko jasne skoro wtryskiwacz jest w kanale dolotowym. Dziękuję
Teraz to ju zmusze się bardzo ściśle wyrażać i technicznie bo znajdzie sie jakiś naukowiec , ze zauważy moje nie dokładne wypowiedzi i problem. Z tym wtryskiej jest tak wtryskiwacze są zamocowane w rurze rozdzielającej i zniej na przeciwko wtrysków jest rurka doprowadzająca paliwo do cylindra , nie musiałem szukac MI16 jak napisał Profesor Stux i jego sterownika bo mianowicie zapomniał, że jeszcze kilka samochodów ma systemy wtryskowe MPI typu Motroniki 1.3 a sprawa oscyloskopu to sprawa prozaiczna : jestem właścicielem warsztatu samochodowego i takowy sprzęt posiadam ja stanie jak i równiez nie miałem problemów ze znalezieniem samochodu z Motronik 1.3 następnie Panie profesorze Stux MPI 1.3 jest asynchroniczny i synchroniczny w zależności od sterownika - sprawdz gniazdo 16 i 17 i uziom, tłoki w Pugu MI16 sa w układzie 1342 wiec chodza parami 1i 4 oraz 2 i 3 i tak samo chodzi wtrysk asynchroniczny. Odsyłam do podstaw elektroniki pojazdowej a wszczególności do Ksiązki ,, Wtryski paliwa w silnikach samochodowych,, Tom 1. Serdecznie pozdrawiam i kończe dyskusje .
Dalej nie odpowiedziales na moje pytanie. Bo skoro masz oscyloskop i warsztat w ktorym pelno samochodow z takim motronikiem (choc przypominam ze o 405Mi16 tutaj mowa) to nie powinno byc dla Ciebie problemem nagranie filmiku ktory pokazywalby mi owa "asynchronicznosc".

A teraz bardzo wazna sprawa bo jesli chcesz tu komus pomoc i dysponujesz tak rozlegla wiedza na ten temat, to napisz czy z pinu 16 czy 17 idzie sygnal na wtryski 1,4 lub 2,3.

Przeciez piszac to pomoglbys tym samym /bartesz1/, bo wtedy wystarczy ze bedzie mial omomierz i sprawdzi przejscie z pinu 16 i 17 na odpowiednie wtyczki do wtryskiwaczy.

Swoja droga gdy tylko bede mial dostep do oscyloskopu co mam nadzieje niebawem nastapi to postaram sie dokladnie sprawdzic jak jest w rzeczywistosci, choc mysle nad jeszcze jedna metoda weryfikacji.

Nie wiem co za problem nagrac film i pokazac mi jakim to jestem niedowiarkiem skoro Tobie sprawdzenie tego zajelo doslownie kilka minut co mozna wnioskowac po czasie kolejnych Twoich postow

PS Widze ze bardzo szybko lubisz konczyc niewygodne dla Ciebie watki.

[ Dodano: Sro Lip 18, 2007 8:07 pm ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl