PamiÄtnik-M
Niewiem doladnie czy to jest pompa gazu czy odparownik wiem jedno ze jest polaczone z gaznikiem wiec jedno albo drugie:D Mam taki problem ze owa pompa dziwnie sie mrozi:) Powstaje na niej szron z zimna... co moze byc powodem? i dlaczego tak sie dzieje;)
Masz zapowietrzony układ chłodzenia - musisz go koniecznie odpowietrzyć.
Jest to reduktor gazu zwany parownikiem i musi być podgrzewany.
Podgrzewanie jest płynem chłodzącym silnik czyli musi być włączony w obieg chłodzenia przed nagrzewnicą. Musisz sprawdzić czy jest podłączony w obieg chłodzenia, jeżeli jest to sprawdz czy masz płyn w chłodnicy. To na początek. Czy masz sprane ogrzewanie, czy leci ciepłe powietrze?
dzisiaj dolalem 5l plynu do chlodnicy. I nadal jest zamrozone jak odpowietrza sie uklad? To przez ta mala dzioreczke po prawej stronie chlodnicy ?:)
[ Dodano: Nie Mar 04, 2007 5:44 pm ]
To pisze:
Odkręc trzy odpowietrzniki: jeden na chłodnicy a dwa przy termostacie / jeden na a drugi wyżej przy pompie paliwa/, napełnij układ chłodzenia i jak ciecz zacznie wypływac zakreć odpowietrzniki a poziom ciecz powinien byc równy z korkiem chłodnicy. Uruchomic silnik i czekac ża sie załączy wentylator / korek otwarty/ uzupełnić poziom cieczy do kreski max i po całkowitym ochłodzeniu sprawdzic poziom płynu i jak trzeba uzupełnić.
Ty mowisz ze podczas lania..... a jak juz wlalem plyn?? to jak odpowietrzyc jak juz jest plyn wlany i juz silnik chodzil zeby sie napelnil uklad plynem tyle ze jest teraz nieodpowietrzony
jak masz wlane to odkręcaz odpowietrzniki dolewasz płynu i zakrecasz jak się płyn w odpowietrznikach ukaże i dalej jak w instrukcji poprzedniej
Coś mi tu nie pasi, skoro dolałeś 5l płynu to znaczy że miałeś prawie pusty układ. To jak jeździłeś bez płynu i co sie z nim stało? Wyciekł czy co? Długo jeździłeś bez płynu?
Druga sprawa nigdy mi się nie udał wlać 5l płynu do chłodnicy za jednym razem nie odkręcając odpowietrzników, chyba ze termostat był wyjęty. Ja odpowietrzam zdejmójąc waż na wyjściu nagrzewnicy i wlewam płyn aż zacznie z węża wypływać płyn wtedy zatykam go palcem i wlewam płyn dalej aż zacznie wypływać z nagrzewnicy. w tedy wystarczy szybko założyć waż na swoje miejsce i odpalić silnik, poczekać aż włączą się wentylatory potem uzupełnić płyn i zakręcić korek chłodnicy, po ostygnięciu dolać jeżeli jest za mało i musi śmigać. Chyba ze jest nie szczelność to mogą być różne dziwne sytuacje.
Fakt też dobry sposób bo skuteczny .
Coś mi tu nie pasi, skoro dolałeś 5l płynu to znaczy że miałeś prawie pusty układ. To jak jeździłeś bez płynu i co sie z nim stało? Wyciekł czy co? Długo jeździłeś bez płynu?
Druga sprawa nigdy mi się nie udał wlać 5l płynu do chłodnicy za jednym razem nie odkręcając odpowietrzników, chyba ze termostat był wyjęty. Ja odpowietrzam zdejmójąc waż na wyjściu nagrzewnicy i wlewam płyn aż zacznie z węża wypływać płyn wtedy zatykam go palcem i wlewam płyn dalej aż zacznie wypływać z nagrzewnicy. w tedy wystarczy szybko założyć waż na swoje miejsce i odpalić silnik, poczekać aż włączą się wentylatory potem uzupełnić płyn i zakręcić korek chłodnicy, po ostygnięciu dolać jeżeli jest za mało i musi śmigać. Chyba ze jest nie szczelność to mogą być różne dziwne sytuacje.
dokladnie byl pusty poniewaz przy wymianie rozrusznika zdjalem waz zeby nie przeszkadzal mi w wymianie... i wlalem 5L dzisiaj i jeszcze mi brakuje wiec niewiem bylo sucho jak na pustyni:P zobacze jutro dokupie jeszcze 5L (bede mial na kiedys) i bede dalej dolewal i odpowietrze:)
[ Dodano: Pon Mar 05, 2007 12:28 pm ]