Pamiętnik-M

witam kupie potencjometr przepustnicy 405 GRI XU9M 1.9 1992r monowtrysk


jim - spisz dokladnie numer serii z obudowy tego ustrojstwa, to ma duze znaczenie, poniewaz roznily sie parametrami, i byly rozne ksztatlty obudowy, niektore z prostym wyjsciem zlacza, niektore z przekrzywionym na lewa strone patrzac od przodu samochodu.
U mnie to wyglada tak

mierzysz opory miedzy poszczegolnymi pinami, w instrukcji sa dokladnie opisane wartosci i piny.
Najlepiej analogowym miernikiem, jak wskazowka chodzi plynnie przy obracaniu przepustnicy, to potencjometr jest ok, jesli na poczatku skacze , to walniety
witam u mnie tez jest przechylony w lewo jak sprawdze numer to zaraz napisze dzieki JIM
Witam moj potencjometr ma oznaczenia 87653 E1891


Podejrzewam ze zostanie Ci jedynie serwis.
Dzwonilem do producenta - CTS w Szkocji. Peugeot zastrzegl sobie wylacznosc
na sprzedaz wszystkich potencjometrow tych serii. Nieosiagalne w handlu nigdzie na swiecie.
Tylko u Peugeota. Zreszta jak zamawialem jakies 3 miesiace temu, to sciagali z Francji, tylko tam juz byly dostepne. Ale najpierw sciagnij z downloadu instrukcje do Feniksa i posprawdzaj parametry. Moze to byc tez problem ze sterowaniem zaworu biegu jalowego.
I zresetuj kompa.
okey dzieki zobaczymy co i jak nara
Panowie, ja nigdy w ¿yciu nie da³ bym za potencjometr 800z³, to czyste ¼dzierstwo, koszt produkcji takiego czujnika to max 50z³. wiêc 150z³ góra 200z³ mo¿na daæ.

Ja mia³em podobny problem z czujnikiem podci¶nienia (map sensor) w moim modelu jest on wlutowany w komputer samochodu. I co mia³em wymieniaæ ca³y komputer? Nie.. wylutowa³em go z komputera, wypu¶ci³em kable na zewn±trz i pod³±czy³em czujnik od opla i wszystko gra...

W waszym przypadku trzeba sprawdziæ jaki opory stawia ten czujniczek i pod³o¿yæ od innego auta - filozofia dzia³ania jest praktycznie wszêdzie identyczna. Tylko trzeba go jako¶ zaadoptowaæ, ale my¶lê ¿e nie bêdzie wielkiego problemu.
saqul - szukalem. podobne sa montowane w daewoo i oplach. Ale podobne sa tylko obudowy, zakresy opornosci niestety sa inne. Nie da sie dobrac. Mysl ze jakkow potwierdzi.
Silnik swiruje, probowalem chyba 5 roznych.
W koncu zrezygnowany kupilem ten cholerny potencjometr.
kapuchy, podejrzewam ¿e za 800z³ to dobry elektronik zrobi³ by ci takie dwa czujniki.
ostatni raz offtopujac - nie takie proste zrobic kalibrowana trzyrzedowa sciezke oporowa na elastycznej tasmie, szerokosci 4mm sciezki ok 1mm szerokosci. I to kalibrowana precyzyjnie. Tez probowalem. A jesli auto mialo mi swirowac a w koncu stanac, to majac do wyboru - na zlom, albo wydac te 8 stow, to wolalem wydac. Bo poza tym autko jest cacy i smiga az milo.
kapuchy, no spoko, ja nie jestem zbulwersowany tym ¿e ty wyda³e¶ t± kasê, tylko tym ¿e z ciebie zdarli, ja w auto w³o¿y³em z 6-7ty¶ w ci±gu ostatniego roku, ale widzia³em za co p³acê. Kombinowa³ bym na wszystkie mo¿liwe sposoby by nie daæ zarobiæ tym pazernym ³apk±.
Koniec OT
Kombinowalem. I troche o elektronice wiem i potrafie z nia podzialac. Nie dalo sie.
Jak nie wywalilem, zrobie Ci fotke tasmy ze sciezkami, sam zobaczysz. Istotny jest kazdy mikron grubosci warstwy oporowej. Nie mam takich urzadzen, zeby tak precyzyjnie naniesc powtornie sciezki. Lub zmodyfikowac opory na sciezkach z innego potencjometru.
A zakladajac, ze sporo kasy zaoszczedzilem WSZYSTKO przy samochodzie robiac samemu - od mechaniki, przez elektryke po blacharke i lakierowanie (place tylko za czesci, a i to po dobrych cenach) - to stwierdzilem, ze trudno - to kupie, bedzie spokoj na kolejne 18 lat, bo tyle moje autko ma i tyle ten potencjometr przetrzymal.
Jest sposób na taki potencjometr ale mo¿e nie tak kosztowny ale skomplikowany a mianowicie mo¿na wykorzystaæ potencjometr z opla ale trzeba ca³kowicie zmieniæ wsad w kompie tak aby to wspó³gra³o ale to wy¿sza szko³a jazdy i tylko dla kumatych w tym dziele.
ano wlasnie
a tego Siemensa (bo to na kosci Siemensa wlasnie) cholernie trudno przeprogramowac.
A wiecie ¿e w oplu i daewoo jest taki sam i u siebie wcisne³em bo 35 z³ nie maj±tek a mog³o pomóc i wzie³em zamiennik z czarnym ¶rodkiem te¿ CTS i przez 8 miesiêcy dzia³a³ poprawnie potem przemy³em stary w benzynie dokladnie ruszaj±c stykami i dzia³a elegancko. no i 1/5 warto¶ci auta zaoszczêdzona
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl