ďťż

Pamiętnik-M

witam kupie potencjometr przepustnicy 405 GRI XU9M 1.9 1992r monowtrysk


jim - spisz dokladnie numer serii z obudowy tego ustrojstwa, to ma duze znaczenie, poniewaz roznily sie parametrami, i byly rozne ksztatlty obudowy, niektore z prostym wyjsciem zlacza, niektore z przekrzywionym na lewa strone patrzac od przodu samochodu.
U mnie to wyglada tak

mierzysz opory miedzy poszczegolnymi pinami, w instrukcji sa dokladnie opisane wartosci i piny.
Najlepiej analogowym miernikiem, jak wskazowka chodzi plynnie przy obracaniu przepustnicy, to potencjometr jest ok, jesli na poczatku skacze , to walniety
witam u mnie tez jest przechylony w lewo jak sprawdze numer to zaraz napisze dzieki JIM
Witam moj potencjometr ma oznaczenia 87653 E1891


Podejrzewam ze zostanie Ci jedynie serwis.
Dzwonilem do producenta - CTS w Szkocji. Peugeot zastrzegl sobie wylacznosc
na sprzedaz wszystkich potencjometrow tych serii. Nieosiagalne w handlu nigdzie na swiecie.
Tylko u Peugeota. Zreszta jak zamawialem jakies 3 miesiace temu, to sciagali z Francji, tylko tam juz byly dostepne. Ale najpierw sciagnij z downloadu instrukcje do Feniksa i posprawdzaj parametry. Moze to byc tez problem ze sterowaniem zaworu biegu jalowego.
I zresetuj kompa.
okey dzieki zobaczymy co i jak nara
Panowie, ja nigdy w życiu nie dał bym za potencjometr 800zł, to czyste ździerstwo, koszt produkcji takiego czujnika to max 50zł. więc 150zł góra 200zł można dać.

Ja miałem podobny problem z czujnikiem podciśnienia (map sensor) w moim modelu jest on wlutowany w komputer samochodu. I co miałem wymieniać cały komputer? Nie.. wylutowałem go z komputera, wypuściłem kable na zewnątrz i podłączyłem czujnik od opla i wszystko gra...

W waszym przypadku trzeba sprawdzić jaki opory stawia ten czujniczek i podłożyć od innego auta - filozofia działania jest praktycznie wszędzie identyczna. Tylko trzeba go jakoś zaadoptować, ale myślę że nie będzie wielkiego problemu.
saqul - szukalem. podobne sa montowane w daewoo i oplach. Ale podobne sa tylko obudowy, zakresy opornosci niestety sa inne. Nie da sie dobrac. Mysl ze jakkow potwierdzi.
Silnik swiruje, probowalem chyba 5 roznych.
W koncu zrezygnowany kupilem ten cholerny potencjometr.
kapuchy, podejrzewam że za 800zł to dobry elektronik zrobił by ci takie dwa czujniki.
ostatni raz offtopujac - nie takie proste zrobic kalibrowana trzyrzedowa sciezke oporowa na elastycznej tasmie, szerokosci 4mm sciezki ok 1mm szerokosci. I to kalibrowana precyzyjnie. Tez probowalem. A jesli auto mialo mi swirowac a w koncu stanac, to majac do wyboru - na zlom, albo wydac te 8 stow, to wolalem wydac. Bo poza tym autko jest cacy i smiga az milo.
kapuchy, no spoko, ja nie jestem zbulwersowany tym że ty wydałeś tą kasę, tylko tym że z ciebie zdarli, ja w auto włożyłem z 6-7tyś w ciągu ostatniego roku, ale widziałem za co płacę. Kombinował bym na wszystkie możliwe sposoby by nie dać zarobić tym pazernym łapką.
Koniec OT
Kombinowalem. I troche o elektronice wiem i potrafie z nia podzialac. Nie dalo sie.
Jak nie wywalilem, zrobie Ci fotke tasmy ze sciezkami, sam zobaczysz. Istotny jest kazdy mikron grubosci warstwy oporowej. Nie mam takich urzadzen, zeby tak precyzyjnie naniesc powtornie sciezki. Lub zmodyfikowac opory na sciezkach z innego potencjometru.
A zakladajac, ze sporo kasy zaoszczedzilem WSZYSTKO przy samochodzie robiac samemu - od mechaniki, przez elektryke po blacharke i lakierowanie (place tylko za czesci, a i to po dobrych cenach) - to stwierdzilem, ze trudno - to kupie, bedzie spokoj na kolejne 18 lat, bo tyle moje autko ma i tyle ten potencjometr przetrzymal.
Jest sposób na taki potencjometr ale może nie tak kosztowny ale skomplikowany a mianowicie można wykorzystać potencjometr z opla ale trzeba całkowicie zmienić wsad w kompie tak aby to współgrało ale to wyższa szkoła jazdy i tylko dla kumatych w tym dziele.
ano wlasnie
a tego Siemensa (bo to na kosci Siemensa wlasnie) cholernie trudno przeprogramowac.
A wiecie że w oplu i daewoo jest taki sam i u siebie wcisnełem bo 35 zł nie majątek a mogło pomóc i wziełem zamiennik z czarnym środkiem też CTS i przez 8 miesięcy działał poprawnie potem przemyłem stary w benzynie dokladnie ruszając stykami i działa elegancko. no i 1/5 wartości auta zaoszczędzona
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl