Pamiętnik-M
zaczne od krotkiej trzymajacej w WN historii:
mialem w swoim pezocie wiele roznych swiec - NGK, Champion, Beru, Iskra, Eyeqem (chyba tak), Brisk ...
Wszystkie byly ok - NGK, Beru i Champion - popekaly - ale sie okazalo po przeczytaniu posta z forum 205, ze dobrze jest je wygrzac po odpaleniu silnika, a ja tego nie robilem - jak zaczalem robic to przestaly pekac.
Swiece Eyeqem - dostalem je od mechanika z citroena po remoncie silnika i jakie bylo moje zdziwienie jak samochod zaczal palic w trasie po 7,6l LPG - wczesniej minimum bylo kolo 8,6l.
Pozniej wrzucilem swiece Iskra gaz - bo niby specjalnie robione pod LPG - spalanie skoczylo o jakie 1,2l w trasie - w miescie nie liczylem. Poprosilem mechanika, zeby mi zalatwil znow te Eye i wczoraj je dostalem.
I tu przechodze do sedna - swiece te maja standardowo szczeline 0,9mm - dzwonilem do mechanika i pytalem czy mi zmniejszal ta szczeline ostatnio bo do 405 1.9 powinna byc 0,8mm, a dodatkowo mniej o 0,1mm - czylil 0,7 mm do LPG, ale powiedzial, ze nie zmienial.
Zamontowalem 0,9mm silnik chodzi lepiej - nie ma 'pierdniec' przy gazowaniu (na iskrach czasem sie zdarzaly) - co ze spalaniem to jeszcze zobacze.
Czy Wy zmniejszacie do LPG szczeline ?
Pawel
Ja nie zmniejszałem.
Zanim złożyłem gaz miałem ¶wiece equiem (sagem chyba), na bęzynie jako¶ latały, ale po założeniu gazu zacz±ł samochód tracić moc na niskich obrotach, palić na 3 i 2 gary i takie tam (sinmik sie szarpał strasznie). Equiem poszły do ¶mieci, a w Beru nic nie zmieniałem i s± to zwykłe 4 elektrodowe ¶wiece.
Ja hulam na NGK lub BOSCH i ustawiam przerwe 0.7mm - 0.8mm i nigdy nimamiałem zadnego problemu.....
no i gites
Pawel