Pamiętnik-M

Warszawa

Budowê Fabryki Samochodów Osobowych na ¯eraniu rozpoczêto w lipcu 1945 roku. Nawi?zane zosta³y ponowne kontakty z przedwojennym partnerem - Fiatem. Dosz³o do podpisania umowy licencyjnej. Na ¯eraniu mia³ byæ produkowany model Fiata 508 , a nastêpnie 1100. Rozpoczêto prace budowlane. Niestety w 1949 roku , w zwi?zku z sytuacj? polityczna umowa z Fiatem zosta³a zerwana. Rz?d podj?³ jednak decyzje o ukoñczeniu rozpoczêtej wdowy i zakupie licencji od Rosji. W styczniu 1950 roku podpisano polsko-rosyjsk? urnowe licencyjna na produkcje samochodu M-20 Pobieda, w ramach której strona rosyjska oferowa³a pomoc w projektowaniu , budowie , wyposa¿eniu oraz uruchomieniu seryjnej produkcji.

Licencje zakupiono w Zak³adach samochodowych Gorki w Rosji. Pierwowzorem by³ Ford z 1927 roku. Pierwszy samochód, zmontowany z czê?ci sprowadzonych z Rosji zjecha³ z ta?my monta¿owej 6 listopada 1951r. O godzinie 14.00.

Warszawa M20


Warszawa M20 mr 57


Warszawa M20 pick-up


Warszawa Sanitarka


Warszawa 201/202


Warszawa 201 furgon


Warszawa 223/224


Warszawa 223/224 kombi


Warszawa 223/224 pick-up


Warszawa tuning


Narazie mam tylko dwie fotki i jak wam siê podoba?


ni ema to jak stare samochodziki...:)
Poprostu klasyka, królowie szos swoich czasów. Podobaja mi ?ei i to nawet bardzo wersje unowocze?nione Warszaw ale jednak sentyment do orgina³u pozostaje.



Ta Warszawe widzia³em w Piotrkowie na zlocie jak równiez w Warszawie na Bemowie, mam gdzie? jej zdjêcia to zeskanuje i wrzuce wam zobaczycie ja bardziej z bliska.

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl