ďťż

Pamiętnik-M

Pytanie: bębny hamulcowe od 205 pasują do 405?


Raczej nie bo pasują od 406,305,Talbot, Xara, Berlingo ,ZX ale od 205 nie słyszałem.
Według katalogów producentów bębnów są możliwości w których występują takie same bębny w 205 i 405 zależy to od danego modelu np: 205 1.1 ma taki sam zestaw co 405 2.0i 4WD. Myslę ,że musiał byś albo zmierzyć te i te ,albo znać dokładnie modele tych aut to wtedy bym mógł coś więcej powiedzieć.( w każdym razie nie próbuj przetaczać bębnów,to nic nie daje,można ewentualnie zebrać krawędź która utrudnia zdejmowanie bębna z szczęk)

( w każdym razie nie próbuj przetaczać bębnów,to nic nie daje,można ewentualnie zebrać krawędź która utrudnia zdejmowanie bębna z szczęk

skad takie stwiedzenie ??? ja takie rzeczy robie na codzień i każy zadowolony tylko dziady ściągają krawęź a nie przetaczają całego bębna !!

pozdro


Bębny się przetacza bez żadnych obaw i problemów. Jest to czynność dopuszczana przez producentów.
czy bębny pasują to nie wiem, ale zaciski na przód są identyczne

np: 205 1.1 ma taki sam zestaw co 405 2.0i 4WD tylko ze 2.0 i 4x4 ma tarcze tył i przód

z bebnami jest ten kłopot ze w róznych katalogach sa róznie podawane... ja mam nowe szczeki ..lezace juz 6miechów w garazu bo nie moge bebnów dokupic bo mam te węższe...
no to jak ty przetaczasz całe bębny i twoi klienci są zadowoleni to ja Cię serdecznie pozdrawiam,bo co oni Ci mają powiedzeć przecież to jest nie wyczuwalne zza kierownicy, cały problem po przetoczeniu bębna to jest to że jego średnica jest większa niż średnica nowych szczęk i trą się one tylko środkową częścią a nie całą powirzchnią, poza tym jak taki mądry tokarz żle złabie bęben w tokarkę o 0,05mm nie cętrycznie to będziesz miał wrażenie niewyważonego koła, a te rowki w bębnie które same się robią niczemu nie przeszkadzają-po przetoczeniu tak i tak same się zrobią,Takie przetaczanie zostało ludziom we krwi za czasów 126p.Ktoś wyżej napisał,że producenci dobuszczają przetaczanie bębnów to bardzo ciekawe-mam przed sobą katalog MIKODA i maksymalne zużycie to1mm/promień

[ Dodano: Pon Lut 19, 2007 9:25 am ]
Spoko Irek .. każy bęben ma dopuszczalną granice wytaczania ( jest podany maksymalny wymiar średnicy bęnna ) a 0.05mm bicia bębna promienioweg to jest niewyczuwalna sprawa ... co ty myslisz że nowe bębny są dokładniej wytaczane ..hahahah niestety nie ... a jeśli się przetacza na młym posuwe i przeslifuje papierem ścienym to rowkow niema... a każy bęben podczas hamowania wyciera się nierównomiernie i jest tzw "jajo" ...

pozdro
o te 0,05 mm to jest niewyczuwalna sprawa dla oka,a weź sobie rozpędź taki bęben do prędkości samochodu np 140km/h to już sprawa będzie wyczuwalna,chodzi o to ,że bębny (nowe) są bardz precyzyjnie wyważane ,zwróć uwagę na nowe 90% ma ponawiercane dziurki w różych miejscach(mam takie na sklepie z lukasa ). Jajo bębna jest wyczuwalne pod nogą (pulsuje pedał),tak samo jest z tarczami,jak jest krzywa albo spuchnięta od przegrzania to też pulsuje,ale myślę ,że po naszych drogach nawet kwadrat jest dopuszczalny
A jednak producenci dopuszczają przeszlifowanie bębnów hamulcowych - BREMBO nominalna 228,6 po przeszlifowaniu 229,6 a przeciesz napisałem że dopuszczają . Nie jestem sprzedawca cześci a mechanikiemk i nigdy nie spotkałem si.ę , zeby tokarz podkreślam tokarz a nie taki co toczy zle przetoczył bębny i żeby były z nimi problemy a tak na marginesie bębny toczy się nawet w USA.
toczy się nawet w japoni,każdy kombinuje jak może żęby grosza zaoszczędzić , tak jak wyżej napisałeś PRODUCENCI DOPUSZCZAJĄ PRZESZLIFOWANIE-a to niewielka różnica.Może jakiś inny temat?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl