Pamiętnik-M
Mam pare pytañ, w³asnie wróci³em z oglêdzin ZX 2.0 16v i zauwazy³em ze konstrukcja silnika z lekka rózni sie od 1.9 który mia³em w migu. Z tad moje pytanie- na jakiej zasadzie dzia³a tam dolot? zauwazy³em ze sa tam jakies regulatory po kazdej ze stron dolotu? Zwróci³em tez uwage ze nie ma tam kopó³ki sa zamontowane 2 modu³y zap³onowe. Jak to dzia³a?? Czy zap³on jest sterowany przez sam komp na podstawie czujnika gmp?? Przepustnica tez jest zupe³nie inna niz z 1.9 wraz z filtrem powietrza który w/g w³asciciela auta znajduje sie na dole i jest do niego dostep tylko od spodu auta. Na co zwrócic uwage przy tym silniku? Choc mia³em miga przez 1 1/2 roku to silnik XU10J4 to dla mnie wyprawa w nieznane..
Mam pare pytañ, w³asnie wróci³em z oglêdzin ZX 2.0 16v i zauwazy³em ze konstrukcja silnika z lekka rózni sie od 1.9 który mia³em w migu. Z tad moje pytanie- na jakiej zasadzie dzia³a tam dolot? zauwazy³em ze sa tam jakies regulatory po kazdej ze stron dolotu? Zwróci³em tez uwage ze nie ma tam kopó³ki sa zamontowane 2 modu³y zap³onowe. Jak to dzia³a?? Czy zap³on jest sterowany przez sam komp na podstawie czujnika gmp?? Przepustnica tez jest zupe³nie inna niz z 1.9 wraz z filtrem powietrza który w/g w³asciciela auta znajduje sie na dole i jest do niego dostep tylko od spodu auta. Na co zwrócic uwage przy tym silniku? Choc mia³em miga przez 1 1/2 roku to silnik XU10J4 to dla mnie wyprawa w nieznane..
witam
XU10 ma kolektor ss±cy ze zmiennymi d³ugo¶ciami tzn. sa klapki ktore siê otwieraj± podcisnieniowo i zamykaj±,zmieniaj±c pojemno¶c kolektora ss±cego.
Zap³on jest sterowany przez kompa...sa mapy zap³onu w komputerze,a czujniki je koryguj± o minimalne warto¶ci. U mnie filtr powietrza jest na pocz±tku dolotu, w zderzaku,a przepustnice mam przed kolektorem.
Kopu³ki nie ma...s± 4 cewki po 1 na ¶wiece
G³ownie zwroci³bym uwage na kolektor ss±cy a mianowicie na to czy s± sprawne te zmienne d³ugo¶ci kolektora ss±cego,sa tam 2 membrany i zdarza sie ze 1 lub obie mog± byæ uszkodzone.Pozatym posprawdzaj to co zawsze sie sprawdza...kompresja,ci¶nienie itp.
ps. a ogolnie to jaki ten ZX ??
THX
Ogolnie auto mi sie podoba choc na zdjeciach wyglada lepiej niz w realy ;p
Silnik chodzi bardzo równo na zimnym, nie d³awi sie po dodaniu gazu i nic nie stuka. Cisnienie oleju troche niskie przy 70stopniach 4bar ale to nie tragedia. Nic nie kopci, troche dymi³o z wlewu oleju jak zgasi³em silnik po nagrzaniu ale nie mocno-wiadomo przebieg robi swoje 170kkm. Poci sie z wezy od pokrywy ale mysle ze zmienie weze i zobacze jak bedzie. Na ciep³ym ³adnie sie wkreca i trzyma obroty na 900. Z wydechu nic nie kopci. Nie jecha³em nim bo nie chcia³em kolesiowi zawracac jak sie juz zdecyduj to jazda próbna bêdzie Odcinka przy 7000 obr no i ten dzwiêk Pod³oga zdrowa, bez oznak rdzy itp. Trzeba lakier w paru miejscach poprawic ale to nie jest tak istotne dla mnie liczy sie stan tech wizualnie moge porobic pózniej. Klima tez dzia³a choc nie jest to klimatronik jak w migu Prawdopodobnie zdecyduje sie na niego.
Prawdopodobnie zdecyduje sie na niego.
te¿ by³em bliski kupna Zx 16V,ale sprzedaj±cy zacz±³ kombinowac i dalem sobie z nim spokój,po wznowieniu poszukiwañ trafi³em na 306 S16 i kupi³em
ZX z wygl±du wygl±da bardzo fajnie...³adn± ma linie nadwozia...uroku dodaj± mu te "napompowane" nadkola...podoba mi sie to
THX
70stopniach 4bar ale to nie tragedia. Nic nie kopci, troche dymi³o z wlewu oleju jak zgasi³em silnik po nagrzaniu ale nie mocno-wiadomo przebieg robi swoje 170kkm.
Panie... to ten silnik nie ma 170 tylko 270, albo byl palowany okrutnie. Co do cisnienia, to moze byc tez przepracowany i niskiej klasy olej, ale to swiadczy o sprzedajacym i stanie samochodu.
W 90% aut s± cofniête liczniki Sprawdzê wszystko jak tylko potrafiê i podejmê decyzje
i co z ZX-em ?
Jeszcze pare dni Podejme sie tego wyzwania i biore go. Juz zamówi³em termin u mechanika na wymiane kompletnego sprzeg³a i zawiechy z przodu. Zostanie jeszcze wspomaganie do zrobienia ale to oze poczekac. Jak juz bedzie w moich ³apkach dam znac i wstawie foty