Pamiętnik-M

T16 posk³adane, dobrze, ¿e co¶ mnie tchnê³o i to zrobi³em. By³ wcze¶niej uderzony lekko lewym przodem, zewnêtrznie nawet, nawet ale pod spodem
Naprawa by³a robiona typowo na sprzeda¿. Zasadniczo nie narzekam, bo za takie pieni±dze T16 to
Teraz wszystko jest ju¿ cacy. Auto posk³adane i znowu lata. Niestety wszystko co dobre musi kosztowaæ i szarpnê³o mnie to moooooooooooocno, ale jest zrobione IDEALNIE, w przeciwnym razie nie mia³oby to sensu. Teraz tylko wizyta u lakiernika i bêd± fotki. Nowe lampy projektorowe ¶wiec± super. Muszê siê trochê nacieszyæ autem zanim oddam do malowania.


No to super Teraz tylko czekaæ na fotki i jakie¶ filmiki by siê przyda³y
Mam nadziejê, ¿e na zlocie poka¿esz siê razem z T16
no to super,czekamy na fotki

jakie¶ filmiki by siê przyda³y
tez to mówi³em dzis ale co tam to trzeba na zywo widziec ale to lata mówie wam


piekna furka bedzie pogratulowac wytrwalosci i dokladnosci w odnawianiu
Jedyne zmiany zewnêtrzne to przednie reflektory. Zasadniczo zmieni³em je, ze wzglêdu na chêæ zamontowania xenonów, ¿arniki jeszcze nie siedz± na sta³e (bêd± po lakierniku zamontowane) a lampy ¶wiec± o wiele lepiej. Body kit pozostanie fabryczny. Byæ mo¿e pojawi± siê 18" felgi. Czas poka¿e. Tak czy inaczej do idea³u jest jeszcze daleko, ale poma³u siê zrobi.

Body kit pozostanie fabryczny
jak juz sie wy podnieca³em nad nim to jeszcze wspomne..nic bym nie zmienia³

lubelskie drogi ;p nie LUBElskie tylko POlskie

nie LUBElskie tylko POlskie przejedz sie u nas filaretów albo odcinkiem diamentowej od jana paw³a to pokochasz inne polskie drogi..tam niby asfat w ca³osci ale.... sa dwie obcje albo przelecisz 140 nad wszystkim albo 40 przejedziesz:l0l:

Tak wygl±da na dzieñ dzisiejszy. Fotka jest s³±ba, ani dobrego ¶wiat³a ani przygotowania, na szybko z okna. Jak ju¿ bêdzie polakierowany, z xenonami zostanie umytu i zrobiê kilka dobrych fotek, mo¿e nawet jaka¶ sesja. Efekty oczywi¶cie zamieszczê. Uprzedzam, ¿e trochê to potrwa, bo jestem mocno nieczasowy, a poza tym robiê jeszcze inne dwa auta. Z czasem maj± siê pojawiæ ko³a. Z zewnêtrznych zmian to zasadniczo tyle (detali -w sensie wizualnym- takich jak: hamulce, wydech nie liczê).
Auto super fajne tylko te ........... lampy jako¶ mi nie pasuj± do tego auta .
Czekam na sesjê mo¿e bed± lepiej wygl±daæ

Auto super fajne tylko te ........... lampy jako¶ mi nie pasuj± do tego auta .

w³a¶nie te¿ tak my¶lê, lepsze by³oby ciemne wype³nienie... a wzi±æ je rozebraæ i machn±æ czarnym ten chrom to chyba nie problem, nie?
Ok, to mia³o byæ ma³e zaskoczenie. Lampy faktycznie s± rozbieralne, szk³o jest na zapinkach. Zostanie zdjête i lampa bêdzie pomalowana nie na czarno tylko w kolorze nadwozia, tak¿e bêd± tylko widoczne ringi, soczewka i odb³y¶nik reflektora reszta w kolorze auta.
He he to dobrze pisa³em ¿e czekam na sesjê

lampy jako¶ mi nie pasuj± do tego auta . ej panowie na zywca wyglada zacnie

Ok, to mia³o byæ ma³e zaskoczenie. Lampy faktycznie s± rozbieralne, szk³o jest na zapinkach. Zostanie zdjête i lampa bêdzie pomalowana nie na czarno tylko w kolorze nadwozia, tak¿e bêd± tylko widoczne ringi, soczewka i odb³y¶nik reflektora reszta w kolorze auta.

dla mnie bomba, wa¿ne, ¿eby siê tak nie odcina³o od reszty nadwozia... z niecierpliwo¶ci± czekamy na efekt...

no i RESPEKT wielki

z niecierpliwo¶ci± czekamy na
az nas przewieziesz


From Italia Ogromne zaciski Brembo na ogromn± tarczê i niestety du¿± felgê (16" z T16 nie daje rady) wiêc setup letni, i z duralu polerowana rozpórka do statecznego sedana. Kolejne foty przy kolejnych modach.
paaawe³ ja cie prosze..... zrób filmy!!!
Ale o co kaman? To przecie¿ tylko stary Peugeot 405. Taki sobie sedan.
Ale z drugiej strony "...aaaa to ten z reniferem na klapie, on ma prawie 600ps i dwa tygodnie temu zla³ ¿ó³te Porsche z Warszawy" teeeee
Dwa tygodnie temu auto nie je¼dzi³o bo by³o rozebrane ale ok no cooments widocznie niektórzy wiedz± lepiej

"...aaaa to ten z reniferem na klapie, on ma prawie 600ps i dwa tygodnie temu zla³ ¿ó³te Porsche z Warszawy"
mów kto i co i gdzie tak by³o?? nie mów ze to ci od laguny??

Ale o co kaman? To przecie¿ tylko stary Peugeot 405. Taki sobie sedan.
Ale z drugiej strony "...aaaa to ten z reniferem na klapie, on ma prawie 600ps i dwa tygodnie temu zla³ ¿ó³te Porsche z Warszawy" teeeee
Dwa tygodnie temu auto nie je¼dzi³o bo by³o rozebrane ale ok no cooments widocznie niektórzy wiedz± lepiej


Stary ale jary....szkoda ¿e ju¿ nie robia takich aut

Dziasiaj uda³o siê nam odpaliæ spryskiwacze przednich lamp.

Dziasiaj uda³o siê nam odpaliæ spryskiwacze przednich lamp.
No w³asnie . Lord jak jest w zbiorniczku to wiem który to silnik za to odpowiada . Ale jak to jest w zderzaku ? Co powoduje ze one sie wysuwaj± ? Jak sie do nich dostaæ ? itp .
Przede wszystkim aby zadzia³a³y musz± byæ w³±czone ¶wiat³a mijanania/drogowe, wtedy w³±cza siê silnik. Ci¶ninie p³ynu sprawia, ¿e spryskiwacze siê wysuwaj±. Mo¿na powiedzieæ, ¿e diz³a to impulsowo tzn nawet jak d³u¿ej przytrzymasz d¼wigniê to i tak tylko na ¶wiat³a pry¶nie przez kilka sekund i siê schowa, a na szybê bêdzie oczywi¶cie pryska³ przez ile bêdziesz trzyma³ w/w d¼wigniê. Najpro¶ciej siê do nich dostaæ (do samych dysz) wyci±gaj±c je rêcznie-mocniej poci±gniesz i siê wysun± ze zderzaka. Je¿eli chcesz siê dostaæ do do spryskiwacza najlepiej jest zdj±æ zderzak.
A jak spryskiwacz jest zwalony to tylko serwis pewnie . Zreszta silnik od spryskiwacza tez tylko serwis Ciekawe ile to kosztuje nie orjentujesz sie ?
Nie koniecznie serwis, wbrew pozorom da siê takie rzeczy znale¼æ. Do serwisu w sprawie T16 nie je¿d¿ê bo albo nie maj± albo cena taka, ¿e nie dla mnie.

[ Dodano: Nie Mar 25, 2007 10:25 pm ]

Staje po prawej seicento i dwie laski w ¶rodku, moz ebys mia³ ¶lady zebów i paznokci na zderzaku

zobaczysz ze po lublinie bedzie je¼dzi³o 405 z nitro i t63 oraz ca³e z laminatu..
Fakt, pewnie nied³ugo siê pojawi. Mo¿e on tak za..... bo ma ca³± karoseriê we Francji zrobion± z carbonu i kevlaru i pomalowan± dla niepoznaki, pewnie tak.... eeeee ch³opaki to ten zielony Peugeot co jest ca³y z w³ókna wêglowego zrobiony

A jak spryskiwacz jest zwalony to tylko serwis pewnie . Zreszta silnik od spryskiwacza tez tylko serwis Ciekawe ile to kosztuje nie orjentujesz sie ?

spryskiwacz dostaniesz w serwisie peugeota, maj± go w ewidencji pod nazw± "dysza" kosztuje 15 z³ za sztukê, ze dwa tygodnie bêdzie trzeba poczekaæ a¿ sprowadza go z francji

spryskiwacz dostaniesz w serwisie peugeota, maj± go w ewidencji pod nazw± "dysza" kosztuje 15 z³ za sztukê, ze dwa tygodnie bêdzie trzeba poczekaæ a¿ sprowadza go z francji
to ja wiem tylko nie chodzi mi o dysze co sa na zderzaku tylko o ten co siedzi w zderzaku
Rob dlaczego masz w podpisie napisane :

silnik XU9J4 a nizej 1.9 16V 147 Koni ?

XU9J4 mia³y 160
To chyba jest ten z literk± Z na koñcu i wtedy 147 kucy

Rob dlaczego masz w podpisie napisane :

silnik XU9J4 a nizej 1.9 16V 147 Koni ?

XU9J4 mia³y 160


Mój jest z literka Z na koñcu i ma 147 KM , lub ile mu tam zosta³o Literki Z na koncu nie wpisywa³em bo jak kupuje czesci to nie we wszystkich katalogach jest ta literka Z natomiast moce s± wyodrebnione i tak z przyzwyczajenia mi zosta³o .
Jezeli jest jakies podejrzenie ze cos sie chwale czy cos to moge zmienic ale nie wydaje mi sie bo moc podaje prawid³owa . Ot takie przyzwyczajenie
To ja mam w T16 inn± zagwozdkê, jak silnik/skrzynia s± zimne biegi wchodz± miodzio, jak siê nagrzeje to nie wchodz± biegi wrzucane do ty³u (dwójka, czwórka, wsteczny). Nie o to chodzi, ¿e wchodz± ciê¿ko, tylko o to, ¿e w ogóle nie wchodz± - dr±¿ek jest jak gumowy i tyle, nic nie zgrzyta, nic nie stuka -G U M A. Efekt jest taki, ¿e w czasie jazdy, przy zapalonym silniku mogê sobie wk³adaæ dwójkê, czwórkê, wsteczny bez sprzêg³a -ZERO reakcji. Obadam to, bo jak siê nagrzeje, nie ma jazdy.

[ Dodano: Nie Kwi 01, 2007 12:56 pm ]

S± wodziki które id± od dr±¿ka zmiany biegów i potem mocowane s± do linek, które odpowiadaj± za zmianê biegów. Wodziki s± ok, po prostu ig³a, niestety linki s± do wymiany. Stalowy oplot siê rozlecia³. Z tego powodu biegi po nagrzaniu nie wchodz±. nie to zebym po cze¶ci mia³ racje
Ostatnio tzn wczoraj znalaz³em niemieckie forum na którym by³ temat o 405tce.Opisywalo pare osób z niemiec ze mieli T16 i pisali cytuje" nigdy wiecej T16".Juz dok³adnie nie pamietam na co najbardziej nazekali.
Wszystko zale¿y od podej¶cia, gdybym chcia³ mieæ normalne bezawaryjne auto ¶ci±gn±³bym golfa z Niemiec. Kocham pugi u poma³u zrobiê z 405 IG£Ê, jak skoñczê bêdzie idealna. To wyj±tkowy samochód. Mo¿na narzekaæ i psioczyæ na Francuzów co na wyrabiali, ale prawda jest taka, ¿e rozwi±zania techniczne s± w tej nowoczesne, a w momencie projektowania/produkcji wyprzedzali konkurencjê o lata ¶wietlne chocia¿by wodny IC.

¶ci±gn±³bym golfa z Niemiec nie do konca bezawaryjne jesli wezmiesz pod uwage najmocniejsza werscje czyli VR6. Bo jesli porównywac to ferr czyli najmocniejsze wersje.Kumpel takiego mia³(brat m³odszy mu go skasowa³) i wiecej w niego wpakowa³ przez pó³ roku niz on warty by³.To sprezyny peka³y,skrzynia(2 lub 3 razy) i wiele innych rzeczy wymieni³.Ja mam wstret do gofów czy to samochód czy czesc garderoby.
Ok przysz³y graty z Francji i T16 posk³adane, jutro wrzucê fotki z tej operacji i to co tam by³o
Z wielkiej rado¶ci, ¿e ko³a stoj± prosto Polo G40 zosta³o przera¼liwie skarcone za podskakiwanie do statecznego sedana

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 9:46 pm ]
super wysz³o Powodzenia w dalszej pracy Mam nadziejê, ¿e foto-relacjê bêdziemy ci±gle mieli
dobrze ze mam powolne autko... nie bede musia³ je¼dziæ przed tob± i nie bedziesz mnie o¶lepia³
wygl±da super a jak ze skuteczno¶ci±?
Mówcie co chcecie ale mi te xenony nie zabardzo pasuja do 405 . Mo¿e tak jak arsen mówi na ¿ywca trzeba zobaczyæ .
Do Lublina mam niedaleko

Do Lublina mam niedaleko ... i ja i TY bedziemy piwo piæ ...
Powiem tak, drugi wielki pugomaniak niejaki Munne (z klubu 205 a prywatnie dobry przyjaciel) równie¿ z Koziego grodu, jak tylko zobaczy³ lampy soczewkowe powiedzia³: "no mo¿e i one s± fajne, ale moim zdaniem nie do 405". Kiedy pokaza³em mu auto na ¿ywo po zmianie lamp: "nie, no dobre s±, wrêcz zajebiste". Zajebi¶cie to one teraz ¶wiec±. Ró¿nica jest du¿a. ¯arówka halogenowa podczas swego "¿ycia" traci do 80% skuteczno¶ci, do tego dochodzi normalny proces "starzenia siê" lampy czyli porysowany klosz, zmatowany odb³y¶nik. Nie da siê zaobserwowaæ, bo proces zachodzi powoli. W momencie wymiany lamp na nowe+xenony na prawdê ró¿nica jest ogromna. Sprawa wcale nie jest taka droga. Zestaw H1 kosztowa³ mnie 500z³. Bior±c pod uwagê ¿ywotno¶æ ¿arówki HID, która jest 10 krotnie wiêksza ni¿ halogenowej i cenê Philips Blue Vision 55z³. Wnioski ka¿dy ma swoje. Moim zdaniem warto.
Rob zapraszam na spot na sportowo do Lublina zjazd 205 i 405 na torze, bêdzie ostra zabawa.

zapraszam na spot na sportowo do Lublina zjazd 205 i 405 na torze dziwne.... czy jaki¶ inny LUBELAK LUB NIE z p405 o tym s³ysza³???

Wnioski ka¿dy ma swoje. Moim zdaniem warto.
Ja nie mówi³em ¿e niewarto ............. tylko ten wygl±d .

te pierwsze zdjêcie to mistrzostwo ¶wiata, tak piêknie uchwycony moment spryskiwania, nie jestem fotografem ale ta fota jest wrêcz zaje****a !!
Dziêki bardzo za uznanie. Dobre fotki T16 dopiero siê pojawi± bo auto zas³uguje na to w pe³ni. Niech tylko zostanie polakierowane i spolerowane i w koñcu przyjd± zamoowione ko³a. Zrobiê sesjê i kilka dobrych fotek pojawi siê rzecz jasna tu.

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2007 1:43 pm ]
no to ³adnie z tymi ³o¿yskami. ³adnie....trzeba pamietaæ ze s± wieksze...
Obiecane fotki, autko wróci³o od lakiernika i obecnie prezentuje siê REWALACYJNIE, warto by³o. W koñcu wszystko jest oryginalne, a nie jakie¶ podrabiane...













Pieknie sie Pyzia prezentuje, tylko pozazdroscic .Moze jeszcze troche fotek .
ps. cos ze swiatelkami chyba nie tak, bo w lewym swieci wewnt soczewka a w prawym srodkowa.
Gratuluje autka,wlozonej pracy,efektu i w ogole T16!! Niech sie dobrze kula
przednie lampy nie sa oryginalne

ale fura prezentuje siê znakomicie
Rewelacja poprostu a nie dosc ze szybki to i ³adny
wypas
Lord Devil...a jaka jest ro¿nica w osi±gach (g³ownie w przyspieszaniu) pomiêdzy 205 2.0 Turbo ( bo wiem ¿e masz lub mia³es 205tke 2.0 8V turbo) a 405 T16 ?

PS ? A masz lub miales 205 z silnikiem Mi16 ? JEsli tak to tu tez ciekawi³a by mnie sprawa osi±gów (przyspieszania).
Nic przed Wami nie umknie . Lakiernik tak w³a¶nie powk³ada³ ¿arniki xenonowe jeden dobrze a drugi odwrotnie . W obiektywie tego na pocz±tku nie widzia³em. Po kilku chwilach poprawi³em i jest jak powinno byæ. Co do osi±gów to w tym momencie 205 turbo rules, pod warunkiem, ¿e nie pada i jest suchy dobry asfalt (jej ulubione zajêcie to mieliæ gumami) Jest najl¿ejsza i ma moc porównywaln± z T16. Najs³abiej wypada 205 Mi 16. Turbo to przewaga MOMENTU a jak wszyscy wiemy, "to momentem siê je¼dzi". Wszystko jeszcze przede mn± i nadejdzie taka chwila, kiedy potworna 205 (do której buduje nowy, mocniejszy silnik) bêdzie musia³a uznaæ wy¿szo¶æ sedana z sercem lwa na potê¿nych sterydach. Cel to okr±g³e 400ps.
JAK DLA MNIE BÓSTWO a TY drogi Pawle spróbój zrobic to co mi pisa³e¶ na gg to juz my sie z Toba wspólnie rozliczymy za taka zdrade!!!
Lord Devil: jeszcze pasowa³o byc co¶ zrobiæ z halogenami, bo teraz nie pasuja wogole do tych xenonow. Jakies ladniejsze by sie przydaly, ale wiem ze ciezko cos znalezc o tych wymiarach, bo sam wymienialem i wcisnalem troszke inne ale nie do konca dopasowane.
Sprawa wygl±da nastêpuj±co: halogeny zostan± zrobione tzn odczyszczone, odmalowane i spolerowane szk³a ¿eby by³y idealnie przezroczyste, jak bêd± fundusze to te¿ na xenonie. Dziêki za radê. Tylko jak to moowi± nie od razu zbudowano Kraków.
Lord Devil, a za³uwzy³em tez ze srodek lamp nie jest pomalowany Z tego co pamietam mia³es malowac pod kolorek auta.Ale to tylko taka uwaga
Tak ,mia³em malowaæ i bêde malowa³. Kwestia wolnego czasu. Ale mam ju¿ wynajêty gara¿, wiêc miejsce jest Farby zakupione.
Z niecierpliwoscia czekam na koncowy efekt ca³ego projektu i ciekaw jestem jak na 18" bedzie sie prezentowa³
Problem z 18" jest spory, bo 18", które mia³em dogadane w³a¶ciciel przez ¶wiêta sprzeda³ jakiemu¶ s±siadowi i ni ma 18" . Tak¿e je¿eli macie jakie¶ 18" albo 19" rozwa¿ê ka¿d± propozycjê. Ogólnie rzecz ujmuj±c poszukujê du¿ego ko³a, nawet czterech

poszukujê du¿ego ko³a, nawet czterech
mam 4 z C-360 ..tylnie bed±
Lord Devil, hmmm przeczytaj ten o to watek http://www.peugeot405club...p?p=45046#45046 bo mnie tez koles wychu... z felgami.Teraz sie zastanawiam zeby w Niemczech cos kupic i jakbys chcia³ to bym poszuka³ jakies 18 dla Ciebie.Tylko podaj mi kwote do ilu mam szukac i mniej wiecej wzór.
Zasadniczo ciê¿ko powiedzieæ, albo co¶ jak T16 tzn piêcio-ramiennne. Mój wymarzony wzór OZ SUPERTURISMO w 18" a w 19" to ju¿ marzenie. Felgi tylko dobre czyli OZ, BBS, Odpadaj± felgi z rantem - nie mój typ.
Tzn to juz kwestia funduszy bo w niemczech nówki mozna kupic ale cena to 1200euro za komplet bez opon.
http://www.gratka.pl/moto...f-r-k-tz-z.html Tutaj s± felgi.
LORDEK... LANOS 2,0 chce sie z toba sprawdzic
arsen, jakies szczegó³y!? Jakie 2.0?? :>
cieplin takie tma zwyk³em KJSowe 2.0 w DOHC poprostu facet lubi sie scigac nie zale¿nie od wyniku narazie poostatnim KJSie ma troche roboty ale wczoraj mówi³ ze by sie spróbowa³ mysle ze Lord moze nawet kojarzyæ to auto

KJSowe 2.0 w DOHC a jakie to ma osiagi?? Moc itp czy to ten sam silnik co w nubirze jest montowany ?? 133KM
Szczerze w±tpie ¿eby by³ to seryjny lanos

ten sam silnik co w nubirze jest montowany ?? 133KM niee troszke wiecej ma ale aktualnie ma ma³y problem z elektronika... powoli sie sk³ada
Lord Devil: to fajnie jezeli halogeny poprawisz to sie bedzie na pewno swietnie prezentowal przod i jak jeszcze fegi 18 umh to super wogole. Powodzenia w szukaniu ladnych felg

http://www.gratka.pl/moto/szukaj/Peugeot-felgi-1-4-on-internet_gazeta_autokomis-m-f-r-k-tz-z.html Tutaj s± felgi.
Dziêki za og³oszenie, ale ¿adne to nie 18", a te z 607 to rozstaw 5x108.

Co do lanosa, jasne, ¿e kumam auto i kierowce. On te¿ na 100% mnie zna, bo razem startowali¶my w minimaxach, w jednej klasie. Wtedy uje¿d¿a³em na torze czerwone cabrio, wiecie które. Tak czy inaczej Peugeot zawsze by³ gór±. Potem lanos zmieni³ silnik na wiêkszy, a ja ju¿ nie je¼dzi³em. Pewnie kiedy¶ siê ¶cigniemy.
Felgi ju¿ wybrane, nawet zamówione:
http://cgi.ebay.de/OZ-Fel...VQQcmdZViewItem
ladne felgi, pieknie bedzie wygladac t16 na nich
super felgi sam biorê tylko takie pod uwagê
super ciekawe jak sie bed± w T16 sprawowa³y, no i czy dojd± na spota
no felacze bardzo ³adne! Tylko Et za duze 17mm dystanse trzeba jak nic ale o tym zapewne juz pomysla³es
fajnie sie tym smiga sie dzis troche strachu najad³em Pawe³ku..zawias trzeba obowiazkowo usztywnic bo strach ale to zamiata bokami
Przewa¿nie tego nie robiê, ale nie mog³em siê wprost powstrzymaæ i na szybko poczyni³em VT, a wiêc 405 T16 na OZ SUPERLAGGERA 18x7,5". Tak pogl±dowo tylko, nie dopracowane. Szybkie zdjêcia znalezione w necie, bez szczególnego dopasowania ¶wiat³a i cieni, mniej wiêcej k±ty s± zachowane. Dobrze w sumie jest tylko zrobiona wielko¶æ felg, przy pomocy algorutmów AUTOCAD'a. Opony zosta³y dopasowane do felg, zasadniczo ich ¶rednica zmienie siê minimalnie. 5 ¶rub w kole to oczywi¶cie ma³o istotny detal, nie wp³ywaj±cy na ogólny odbiór.


[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 11:06 pm ]
byle jakos zawias usztywnic nadal jestem pod wrazeniem btw kolega z corsy by³ zawiedziony ze on ci audi dogoni³ a ty go nie przewioz³es T16... ale 19 bedzie raczej bo to od nich tor bierzecie
poka zdjecia dzis z toru

btw xenonki on live wygladaja sympatycznie
Dla mnie 10/10
Na szybko fotka z toru (to w³a¶nie ten tor, który ma nam s³u¿yæ podczas spotu na sportowo)

Kozacko wygl±da
Teraz tylko czekaæ na nie VT

Dla mnie 10/10
19/10 - uwielbiam takie fele - ale sa wiêcej warte ni¿ moje 2 samochody
dopiero teraz zauwa¿y³em... szprychy nie s± równo roz³o¿one tylko s± ró¿ne odstêpy... by³oby równo i dla mnie niebo... teraz tak... jakie¶... 3000 m. n.p.m.
Szprychy s± nierówno bo to OZ SUPERLAGGERA, równo s± roz³o¿one w OZ SUPERTURISMO, ale wtedy jest ich wiêcej.

Szprychy s± nierówno bo to OZ SUPERLAGGERA, równo s± roz³o¿one w OZ SUPERTURISMO,
te¿ dobrze, grunt ze 18"
Podczas robienia przedniego zawieszenia, koñcówek, dr±¿ków itp wysz³o na jaw, ¿e przednie amortyzatory nadaj± siê, ale tylko do wymiany. Maj± w¿ery i "poc± siê". Po burzliwych poszukiwaniach odpowiednich amorków (trudno znale¼æ do T16) poza orygina³em za KOSMICZN¡ kwotê - który nie spe³nia³by moich oczekiwañ na polu wyboru zosta³y dwa: Bilstein B6 oraz Kayaba Ultra SR. Po przeczytaniu mnóstwa wypowiedzi i opinii zdecydowa³em siê na rzecz zupe³nie mi nie znan±, japoñski wynalazek. Zgodnie twierdz± na ró¿nych forach: naszych i zagranicznych, ¿e wersja Ultra SR to topowy model tego producenta nie maj±cy nic wspólnego z podstawow± (raczej marn± wersj±). Do soboty amory powinny byæ na aucie, wczoraj wieczorem je odebra³em, tylko zamontowaæ. Oto foto:

No to krok naprzód w stronê doskona³o¶ci a jakie¶ nowo¶ci w zwi±zku z pracami nad silnikiem?
Teraz tylko w kwestii elektroniki, poprawianie map paliwa i ci¶nienia do³adowania. Po wakacjach dopiero du¿e turbo i kuty ¶rodek.
po tym drugim zdaniu zadr¿a³em 3mam kciuki, ¿eby wszystko by³o po Twojej my¶li
ja tma sie nie znam na mechanice ale te amorki jakos zabawkowo wygladaja ..czemu nie wzia³es B6??
Po zrobieniu "kilku kilometrów" zwyk³ych i oesowych amory s± bardzo dobre. Dlaczego nie wybra³em B6 odpowied¼ jest prosta. Jeden B6 kosztowa³ duuuuuuuuuuuuuuu¿o wiêcej ni¿ komplet KYB. KYB podstawowa seria to mega kupa gorsza od DELPHI, a ULTRA jest na prawdê dobra.
my tu gadu gadu a zawiech w garazu mi lezy ide ja swoje swapowac:P
T16 powtórka z rozrywki. Czyli znowu auto nie je¼dzi, znowu w gara¿u, znowu bêdziemy rozbieraæ i wyjd± nowe "kwiatki". Pocieszaj±ce jest tylko, ¿e za ka¿dym razem to inna rzecz. Do tej pory zrobili¶my skrzynie biegów, wspomaganie sprzêg³a, zawieszenie przód, zawieszenie ty³ (jeszcze wystrojenie u Krzycha) hamulce, blacharkê, lakier, ch³odnice i inne pierdo³y. Zosta³ silnik, który i tak by³ w planach tylko, ¿e bardziej odleg³ych. No có¿ T16 zadecydowa³ za nas. W ¶rodê rozbieramy. Wyci±gamy silnik i skrzynie. Wszystko dok³adnie zostanie pomyte i pomierzone, oka¿e siê co trzeba wymieniæ, co jest dostêpne a co jest kosmosem. Do czwartku ¿yjê w niepewno¶ci i nadziei, ¿e jako¶ to bêdzie, w czwartek serwis rozwieje moje nadzieje.

[ Dodano: Sro Maj 23, 2007 2:20 pm ]
wszem i wobec widzia³em t16 na miescie na w³asnych 4 ³apkach

Pawe³ek przepro¶ Lady ze jej nie odmacha³em ale na poczatku nie za³apa³em ze to wy ale potem zatrabi³em i macha³em
Nie ma sprawy, te¿ widzieli¶my i machali¶my.

[ Dodano: Sob Maj 26, 2007 8:36 pm ]
Lord Devil, i jak postepy w pracy przy maszynie?
pewnie Lord Devil, tak ostro wzi±³ siê za robotê ¿e nie ma czasu na forum zaj¿eæ
nie ma Paw³a w Lublinie...cierpliwo¶ci..
Dziêki Arsen. Faktycznie od ponad tygodnia jeste¶my z Lady na zachodzie Polski. Graty przemierzone, zamówione, czekamy na wykonanie i przesy³kê z USA, wiec na razie nic sie nie dzieje.

Graty przemierzone, zamówione, czekamy na wykonanie i przesy³kê z USA,
He he to jak znam tamtejsze ceny to bedzie tanio ! USA super sprawa dla posiadaczy japoñskich maszyn i turbodo³adowanych jednostek ceny znacznie ni¿sze niz w Europie .

bêdê robi³ silnik od podstaw spokojnie na s³uszny power. Jak dobrze pójdzie jutro T16 powinno je¼dziæ i to dobrze

Mozesz przyblizyc w jaka moc celujesz? Jestem ciekaw ile to wytrzyma
Celujê (¿adna tajemnica) wiêc mogê powiedzieæ w 400ps. Co z tego wyjdzie oka¿e siê po hamowni. Ca³y silnik - ¶rodek zamówiony kuty (taniej wychodzi jak kupno ory czê¶ci w ASO jaki¶ ob³ed ale tak jest. Nowe turbo Garrett,a, nowe wtryskiwacze Bosch,a 650, nowy wydech 3" i nowy komp steruj±cy prac± silnika. Trochê to wszystko potrwa ze wzglêdu na (z USA d³ugo to idzie) i zabawa tania nie jest, a jeszcze trzeba bêdzie to posk³adaæ do kupy i wystroiæ.
Co z przeniesieniem napedu na tyl?
To, ze kuty to jeszcze nic nie znaczy -zalezy jak kuty i co konkretnie wymieniasz w bebechach, bo 400hp to nie przelewki
Tyle przewiduj± graty. Zmieniam ca³y ¶rodek:wa³, korby, t³oki, i pierdo³y typu pier¶cienie, sworznie, panewki. Mam wzmocniony "element" przeniesienia napêdu od Reniferów - oni siê bawi± w takie rzeczy z niez³ym powodzeniem. wiem, ¿e to nie przelewki i zdaje sobie sprawê, ¿e nie bêdzie to tak, ¿e odpalê i ju¿ jest 400ps. Pytasz co robiê wiêc mówiê. Strojenie niestety bêdzie w wawie bo lubelscy "fachowcy"...
Mozesz troche przyblizyc kwestie 'wzmocnienia' napedu przez Skandynawow? Mysle, ze kazdemu kto ma 4x4 sie to przyda
Mozesz jeszcze powiedziec jakiej firmie zaufales kupujac bebeszki?

A na strojenie, to chetnie zajade do wawy zoabczyc jak to wyglada i pracuje

PS. Nie odpowiedziales mi jakie kucie zastosowano.
Ju¿ mówiê: t³oki wraz z pier¶cionkami i sworzniami JE Pistons, korby mia³em do wyboru Powter albo Carillo i zdecydowa³em siê na to drugie rozwi±zanie poniewa¿ jest lepsze wg tych, którzy siê tym bawili. Wszystkie panewki to ACL Racing. Wa³ to wyrób francuski sygnowany przez FFSA, a robiony pewnie przez Peugeot Sport. Co do wzmocnienia napedu, odpowiem za parê dni, bo nie mam przy sobie papierów. Pamiêtam, ¿e maj± dwa warianty pierwszy odpowiadaj±cy ory i drugi dro¿szy wzmocniony. Na szczê¶cie nie s± taaaaaaaaaak drogie jak wyroby ASO. Do strojenia to jeszcze daleko, ale nie ma problemu, zapraszam. Postêpy bêd± opisywane tutaj, na razie jednak, jak wcze¶niej wspomina³em nic siê nie dziejê czekam na graty i szukam pompy paliwowej.
I ja mam szybkie pytanie. Ten wal firmy FFSA czym bedzie roznil sie od seryjnego? Poniewaz ZTCW to wlasnie wal T16 jako jeden z niewielu wyrobow PSA seryjnie wychodzi juz jako kuty. W takim razie czy byl sens go zmieniac?
Szybka odpowied¼. Chcia³ nie chcia³ musia³. Wa³ by³ trochê wytarty i nie by³o sensu ³adowaæ wszystkiego z górnej pó³ki i zostawiæ wa³, który ma luz. Szlifowanie odpada³o.

Wa³ to wyrób francuski sygnowany przez FFSA, a robiony pewnie przez Peugeot Sport.

No to ciekawe, bo czesto jest tak, ze PS wlasnie sygnuje ( fabryczny tuner jak STi dla subaru i np zawieszenie PS jest robione przez kayabe) Moze akurat w tym wypadku jest inaczej -nie wiem.

Dalej pytam:
-Jakie kucie (sam to zalatwiales z JE wiec pewnie wiesz)?
-Co z przeniesieniem napedu? No chyba, ze nie chcesz sie tym dzielic...
Nic mi o tym nie wiadomo, aby PS zawias robiony by³ przez KYB, mia³em w 106 rallye zawias Ps i by³ BILSTEINA, ale mo¿e jest równie¿ jak mówisz. Ogólnie KYB to nic dobrego, ale je¿eli jest to seria ultra sr jak w 405 to polecam, bardzo dobre. Nie wiem co jeszcze chcesz wiedzieæ o kuciu? Sprecyzuj pytanie. Co do napêdu, jak mówi³em wcze¶niej, jak znajdê dokumenty dam znaæ.
Ok nie doczytalem o dokumentach, ale naprawde jestem ciekawy co tam wymyslili

Moze do 106 byl bilstein, ale w 205 widzialem PS na kayabie

Co do kucia chodzi mi o sposob tej obrobki, ja znam 2 sposoby (moze sa i inne -nie wiem) cieplo i zimno. Do mocnego turbo lepiej brac kute na cieplo.
Szczerze powiedziawszy to nie wiem, dopytam sie. Dam znaæ na 100% z tym przeniesieniem napêdu, jak tylko znajdê. Dopiero co wróci³em i muszê nadrobiæ zaleg³o¶ci w pracy.

Co do kucia chodzi mi o sposob tej obrobki, ja znam 2 sposoby (moze sa i inne -nie wiem) cieplo i zimno. Do mocnego turbo lepiej brac kute na cieplo.
wiesz ¿e dzwoni ale nie wiesz w którym ko¶ciele - to co kute do samochodu to na ciep³o, po kuciu na zimno udarno¶æ jest zbyt ma³a
NIezupelnie masz racje, bo sa 3 sposoby kucia
1.Goraco
2.Cieplo
3.Zimno
Przynajmniej na polibudzie warszawskeij tak uwazaja

Np wal w mi16, to odew wysokocisnieniowy tluczony matryca w temp. ponizej progu krystalizacji i gotowy wal jest zimny.

Nie wiem tylko na czym polega kucie 'na cieplo', bo na pewno to jest cos innego niz 'na goraco'.

Nie wiem tylko na czym polega kucie 'na cieplo', bo na pewno to jest cos innego niz 'na goraco'.
sorki - zapomnia³em... na IN¯YNIERII MATERIA£OWEJ mia³em conieco o tym, ró¿ni siê to temperatur± do której rozgrzewamy kuty materia³

[ Dodano: Sob Lip 07, 2007 3:41 pm ]
To, ze rozni sie temperatura, to zdolalem sie domyslic, ale szczegolow nigdzie znalezc nie moge.

Wiem napewno, ze w przypadku mazdy do turbo stosuje sie 2 rodzaje tlokow
1. kute (jak to juz nie wiem)
2. kute na cieplo (jezeli ktos pompuje ponad 1.5 bar'a )
Ró¿nice s± takie:

Obróbka na zimno: obróbka w temperaturze ni¿szej ni¿ temperatura rekrystalizacji

Obróbka na gor±co: obróbka w temperaturze wy¿szej ni¿ temperatura rekrystalizacji

obróbka na ciep³o nie by³a wspominana w szkole na Materia³oznawstwie ale za³o¿ê siê ¿e materia³ obrabiany jest dok³adnie w temperaturze rekrystalizacji

Dla przypomnienia temperatura rekrystalizacji - w niej rozpoczyna siê rekonstrukcja pierwotnej struktury krystalicznej materia³u.

Tak mnie na Technologii wyuczyli :)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl