Pamiętnik-M


Co by siê sta³o, gdyby zabraæ cztery zwierzêta z cywilizowanego ?wiata nowojorskiego zoo, w którym spêdzi³y ca³e swoje ¿ycie i umie?ciæ je na bezludnej wyspie, w samym sercu prawdziwej d¿ungli? Ta prosta koncepcja filmu "Madagaskar" (Madagascar) zainspirowa³a wiele zabawnych pomys³ów. Normalnie lwy przecie¿ poluj? na zebry i je po¿eraj?. Ale w obrazie Erica Darnella i Toma McGratha drapie¿niki sta³y siê najlepszymi przyjació³mi ofiar.

Film "Madagaskar" opowiada o czwórce zwierzêcych przyjació³ - Lwie Alexie, Zebrze Marty, ¯yrafie Melman i Hipopotamicy Glorii - którzy uciekaj? z nowojorskiego ZOO w Central Parku. Z³apane, zostaj? nastêpnie przetransportowane w skrzyniach do miejsca, sk?d biologicznie siê wywodz?, czyli do Afryki. Ich podró¿ statkiem koñczy siê przedwcze?nie, gdy na skutek wypadku l?duj? na pla¿y Madagaskaru. Sympatyczne i gadatliwe zwierzaki musz? siê tutaj nauczyæ sztuki przetrwania w naturalnym dla nich dzikim ?rodowisku, którego by³y przecie¿ pozbawione przez ca³y czas swojego pobytu w ogrodzie zoologicznym.
G³ówna historia ucieczki zaczê³a siê od czterech pingwinów. Ich celem by³o wydostanie siê z ZOO i przeprowadzka na bezkresne przestrzenie Antarktydy. Kiedy pingwinom udaje siê dokonaæ sabota¿u statku, Melman, Marty, Alex i Gloria docieraj? na egzotyczn? wyspê Madagaskar. Dostaj? siê tam, ratuj?c siê z katastrofy morskiej. Dopiero teraz, urodzeni nowojorczycy musz? nauczyæ siê przetrwania w d¿ungli i odkrywaj? sens s³ów: "to w³a?nie jest prawdziwa d¿ungla".

Wszyscy wiemy, ¿e lwy ¿ywi? siê zebrami. Jednak w nowojorskim ZOO w Central Parku te dwa zwierzaki staj? siê najlepszymi przyjació³mi, choæ jest to sprzeczne z ich natur?.
Osi? historii jest w "Madagaskarze" relacja pomiêdzy Lwem Alexem i Zebr? Marty`m, którzy nie maj? pojêcia o swojej prawdziwej naturze, poniewa¿ dorastali w cywilizowanym otoczeniu. Kiedy opuszcz? to otoczenie i trafi? do dzikiej d¿ungli na Madagaskarze, zaczn? siê odzywaæ ich pierwotne instynkty. Bêdzie to test dla ich przyja¡ni.
Król miejskiej d¿ungli, Lew Alex, najpierw nie zdaje sobie sprawy, ¿e to w³a?nie on jest na samym szczycie ³añcucha pokarmowego. Zamiast tego rodzaju dominacji jest dumny ze swojej pozycji jako g³ównej atrakcji miejskiego zoo.
Alex uwielbia byæ gwiazd?. Uwielbia wychodziæ na "scenê" i s³uchaæ skanduj?cych t³umów. Nie wyobra¿a sobie innego ¿ycia. Wraz ze swymi najlepszymi przyjació³mi ca³e ¿ycie spêdzi³ w b³ogiej niewoli, zajadaj?c siê smako³ykami i rozkoszuj?c siê widokami parku.
- S? fani, jest jedzenie. Czego chcieæ wiêcej? - mówi Alex. Zajada siê w zoo stekami, ale nigdy nie pomy?la³, ¿e przecie¿ na obiad móg³by zje?æ swoich przyjació³. Dopiero, gdy trafia do prawdziwego ?wiata, daj? o sobie znaæ jego instynkty. To straszne, bo Alex zaczyna my?leæ o po¿arciu swojego najlepszego przyjaciela. Zamiast oddanych mu zwierz?t widzi dooko³a jedynie smaczne, surowe kotlety.

Madagaskar idealnie pasuje do koncepcji miejsca, które by³oby przeciwnym biegunem Manhattanu i ZOO. To egzotyczna wyspa w pobli¿u wybrze¿y Afryki, jedyna w swoim rodzaju. Po³o¿ona na Oceanie Indyjskim jest otoczona ruchomym piaskiem i wod?. S? tam ro?liny i zwierzêta, które nie wystêpuj? nigdzie indziej na ?wiecie. Tylko tam mozna zobaczyæ na przyk³ad lemury i prawdziwie dzik? d¿unglê.
Pokrywaj?ca wiêksz? czê?æ wyspy d¿ungla jest najwiêkszym efektem wizualnym w animowanej bajce "Madagaskar". To tysi?ce drzew i ro?lin o naturalnej dynamice. Ka¿da ro?lina reaguje w filmie na podmuchy wiatru i inne czynniki zewnêtrzne.
Przyroda sprawia wra¿enie o¿ywionej, ale w subtelniejszy sposób ni¿ zwierzêta, g³ówni bohaterowie filmu Darnella i McGratha. Ca³e listowie znajduje siê w ci?g³ym ruchu, idealnie zsynchronizowanym z tym, co go spowodowa³o - inaczej poruszaj? siê li?cie drzew pod wp³ywem lekkiego podmuchu wiatru, a inaczej na skutek pêdz?cego obok nich stada zwierz?t.

Wyspa Madagaskar jest w filmie pe³na mocnych i nasyconych kolorów; sprawia wra¿enie otwartej i têtni?cej ¿yciem. Widaæ soczyste i zró¿nicowane barwy, dok³adnie takie jakimi odziana jest natura. Nawet jedna ro?lina cieszy oko przeró¿nymi kolorami.
"Madagaskar" oferuje widzom d¿unglê trójwymiarow?. Ogl?daj?c j?, mo¿na odnie?æ wra¿enie, i¿ patrzymy na sceneriê z ró¿nych punktów widzenia ró¿nych zwierz?t, u¿ywaj?c do tego celu ma³ej kamery.
Rêcznie wykonane miniaturowe modele baobabów uzupe³niaj? znakomit? perspektywê tej d¿ungli. Wygl?daj? jak drzewa postawione do góry nogami, z korzeniami u góry. S? ogromne i piêkne. W filmie jest ich du¿o, no i dobrze, dziêki temu maj?ca najwiêksz? na ?wiecie ró¿norodno?æ tych drzew wyspa jest bardziej wiarygodna i realna.

Przez zaledwie dziesiêæ lat animacji komputerowej uda³o siê zdominowaæ dziedzinê animacji filmowej, co sprawi³o, ¿e sta³a siê jedn? z najpopularniejszych form filmu. Proces odej?cia od tradycyjnej kreski stosowanej g³ównie przez studio Walta Disneya, ropoczê³y filmy z wytwórni Pixar. "Toy Story", "Toy Story 2", "¯ycie robala", "Potwory i spó³ka", "Gdzie jest Nemo?" oraz "Iniemamocni" pozostaj? technicznie poza konkurencj?.
Ich ?ladem pod?¿y³o studio DreamWorks Animation, której najwiêkszym sukcesem by³a produkcja "Shrek 2". Obie czê?ci przygód zielonego ogra s? najwiêkszymi osi?gniêciami specjalistów od animacji studia PDI/DreamWorks, którym przy pomocy techniki komputerowej uda³o siê stworzyæ niezwykle realistyczny ?wiat. Pojawienie siê na scenie "Shreka" i "Shreka 2" pog³êbi³o kontrast pomiêdzy nowoczesn? animacj? i klasycznymi ju¿ kreskówkami.

Konkurentem dla ogra i jego zwolenników mo¿e okazaæ siê w³a?nie "Madagaskar" z Lwem Alexem i jego przyjació³mi. To, co stare, sta³o siê w filmie Darnella i McGratha nowym, g³ównie na skutek zastosowania w obrazie najnowocze?niejszej animacji komputerowej, w sposób pozwalaj?cy uzyskaæ w trójwymiarze efekt tradycyjnej kreskówki.
Inspiracj? by³y najlepsze filmy animowane z lat 30. i 40., w których efekt komediowy osi?gany by³ dziêki ruchowi i animacji postaci. Bohaterowie "Madagaskaru" s? wystylizowani, nie oparto ich na ?wiecie realnym. Naprawdê mo¿na ?wietnie bawiæ siê ich wygl?dem i ruchem. S? zainspirowani technologi? dwuwymiarow?, ale stworzono ich na komputerze w ?wiecie trójwymiarowym. Z ca³? pewno?ci? jest to znowu kreskówka, tylko ¿e bardziej nowoczesna.

"Madagaskar" stworzyli ludzie, którzy wydaje siê, ¿e opanowali wszystkie tajniki sztuki animacyjnej. Re¿yserami s?: Eric Darnell - twórca obrazu "Mrówka Z" (Antz), pierwszej animacji komputerowej DreamWorks Animation; oraz Tom McGrath ("The Ren & Stimpy Show"), dla którego jest to debiut pe³nometra¿owy.
Produkcj? zajê³a siê Mireille Soria, maj?ca w swoim filmowym dorobku ciekaw? tre?ciowo i pod wzglêdem rysunku animowan? bajkê "Mustang z Dzikiej Doliny" (Spirit: Stallion of the Cimarron).
G³osy podk³adaj? zwierzêtom z "Madagaskaru" aktorskie znakomito?ci. W polskiej wersji jêzykowej za Lwa Alexa mówi Artur ¯mijewski (Ben Stiller w wersji oryginalnej), Klaudiusz Kaufmann jest Zebr? Marty (Chris Rock), Ma³gorzata Ko¿uchowska hipopotamic? Glori? (Jada Pinkett-Smith), a Piotr Adamczyk ¯yraf? Melman (David Schwimmer).

Bajkê Darnella i MacGratha rekomendujê przede wszystkim fanom dobrej animacji a tak¿e tym, dla których temat przyja¡ni (bez wzglêdu na to czy ³?czy ona zwierzêta, ludzi, zabawki lub roboty) zawsze bêdzie najbardziej poszukiwanym w filmie w?tkiem. Neutralnemu widzowi natomiast podpowiem, i¿ tre?ciowo "Madagaskar" jest powtórk? znanych z innych obrazów rozwa¿añ o tej¿e przyja¡ni i o wystawianiu jej na ciê¿k? próbê.
W sensie tematycznym niczego nowego wiêc nie zobaczymy. Pozostan? nam jedynie zachwyty nad animacj?, ?miech wywo³any dowcipnymi relacjami miêdzy zwierzêtami oraz taniec jaki nasza wyobra¡nia wykona wokó³ marzeñ o wolno?ci, naturze i o rajskiej wyspie szczê?cia. Bezludnej, powtarzam, gdy¿ dla cz³owieka nie ma na niej miejsca, chyba ¿e zaakceptujemy dla siebie rolê surowego kotleta.


By³em na tym w kinie i jestem zadowolony z tego filmu.jest ?mieszny a w szczegulno?ci ¿yrafa.bardzo polecam ten film do og?dania.pozdrawiam
szczerze sadzi³em,ze ta bajka bedzie o wiele fajniejsza a bardzo sie na niej zawiod³em, obejzec sie da. Ale troszke przereklamowana wysz³a eh..
Mo¿e i masz racjê Nobody, dleikatnie siê nudzi³am w niektórych momentach, ale przyznaj ¿e s? fragmenty gdzie mo¿na sie po³o¿yc ze ?miechu :rotfl:

"...jestem bardzo m?drym królem...jestem super genialny...jestem robokrólem i wogóle...! Mamyy moooc, mamyy mooc...!" :rotfl: :rotfl:


heheh tesh to ogladalam ale u brata i jest nawet spox no i gdzie nie gdzie mozna sie bylo tyci ponudzic ale ogolnie :ok:
Bajka jak to bajka by³o kilka smiesznych elementów. Ale wiêcej czasu sie nudzi³em ni¿ smia³em to nie za bardzo.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl