PamiÄtnik-M
Witam
Mam Peugeota 405 kombi z silnikiem 1,6 XU5JP pełen wtrysk Marelli z instalka gazową BRC Blitz i pali mi przy normalnej jeździe 11l gazu a jak włączę klimę to 13- 14l z czego 70% to trasa. Jeździłem na regulację do kilku warsztatów i żadnych zmian. Może ktoś ma podobne auto i napisze ( ale tak z ręką na sercu) ile mu pali, bo mi się wydaje że powinno być mniej. Kiedyś miałem pyzię z silnikiem 1,9SRI i palił 9-10l gazu.
drugie pytanie dotyczy blosa może ktoś z was ma zamontowany i napisze czy faktycznie jest tak dobry jak to zachwalają w warsztatach. Mniejsze spalanie większa moc? Bardzo proszę o podanie jakiś liczb przed i po montażu.
Ja robię przebiegi między 3 a 4,5 tysiąca kilometrów miesięcznie i zaoszczędzenie nawet litra na 100km da mi w miesiącu parę złoty.
Witam.Na moje oko to faktycznie ci troszkę dużo pali ,moim zdaniem może sonda ci troszkę szwankuje i z tąd takie wyniki. Ja mam silnik 2.0 i założonego blosa niewiem ile paliłby na normalnej instalce bo ja go montowałem jako pierwszego,przedtem niemiałem w nim gazu.Mi na trasie spala około 9 litrów gazu w mieście 11-12 ale przy delikatnym traktowaniu.Natomiast z lawetą do 100 na godzine wciąga 10.5 litra do 11.Zrobiłem na blosie około 40 tysięcy i mogę powiedzieć że pewnie niejest to najlepsza instalacja z gazem ale tak co do wolnych obrotów to mam zero zastrzeżeń sa zawsze takie same czy przy 140 czy na postoju.Zakładając blosa posłuchałem rady jednego kolesia który się w to bawi i zamontowałem przelitrażowany parownik który ma bardzo dużą wydajność i wogóle jest duży z powodzeniem stosują go w scorpio 2.9 litra z blosem.Tu jest przykładowy link z allegro http://www.allegro.pl/ite..._do_3_5lit.html chociaż wtedy niestety niebyło go i ja zamawiałem go z białegostoku z siedziby firmy.Mam plastikowy kolektor ale moge spokojnie odpalac na gazie prawie nie kicha.Co jeszcze moge powiedzieć tak naprawde to go jeszcze niewyregulowałem na analizatorze tylko na oko i miernik.Jest troszkę rzezby coby go zamontowac bynajmniej u mnie.I tak narazie mam prowizorkę ale 40 tysi zrobiłem.No i co jeszcze jest prosty i niezawodny nic sie niechrzani żadnej elektroniki,skład spalin w zasadzie prawie cały czas prawidłowy kontrolka od silnika niezmiernie żadko się zapala.Ja zakładając gaz chciałem najpierw sekwencję ale trafiłem też na bubla z BRC JUST HEAVY.I wymiękłem.Po tym cudzie chciałem najprostszą instalke i mam.Za blosa 350 dawałem z przesyłką a za parownik 250 z przesyłką za pobraniem.Leje gaz i jeżdżę.I się niegłowię co zaraz padnie krokowy ,czy sterownik od gazu.Pozatym do odważnych świat należy.Ja zanim to ustrojstwo zamontowałem przeleciałem przez szereg for internetowych.Dużo jest na forum scorpio jest też cosik na forum hondy tam koleś zrobił mały tuning na gazie z blosem są wykresy z hamowni.Tu masz link do forum scorpio z blosem jest co czytać zapewniam.http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5828&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=1daf711b057a403fc925367835b92c87
No na chwilkę obecną to wszystko co mogę powiedzieć.pozdro.
wcale nie pali duzo moje 1,9 sri na klimie w miescie łyknie 16 na trasie koło 14 bez klimy w miescie 12 to norma w trasie koło 11 bo nigdy go nie oszczedzam na trasie i uwazam ze tak powinno byc no chyba ze ktos skreci gaz na poowe auto ledow sie ciagnie a potem kozaczy ze mu 8 łyka
No właśnie jak miałem 1,9 sri to na tej samej trasie palił mi 9 do 10l gazu i bez oszczędzania, a instalacja była pierwszej generacji bez żadnych silniczków krokowych i całego badziewia.
Tylko śrubka na wężu i jedna w parowniku przez dwa lata lałem i jeździłem.
Kupiłem auto z mniejszym motorem i miałem nadzieję że będzie mniej paliło a tu .
Poczytałem o blosie i jednak go po świętach kupię i zamontuje. Sonda jest dobra sprawdzałem oscyloskopem. Jedno co mi się nie podoba w mojej instalacji to, to że mam mikser wewnętrzny wsadzony w rurę ssącą i wydaje mi się że za bardzo zmniejsza przekrój rury mniej więcej o połowę. Zwracałem gaziarzom na to uwagę ale wszyscy mówili ze tak ma być. Jak założę blosa to zobaczę co będzie i na pewno opiszę jaki efekt.
A z tymi plastykowymi kolektorami to troszkę przesadzają, ja też mam plastykowy i nic się nie dzieje a nie raz pieprznęło. Raz żona przejechała na gazie 30km ze spadniętą jedną fajką ze świecy. Waliło jak z Ckm i nic tylko filtr powietrza rozdęło ale obudowa i cała reszta wytrzymała. Myślę że przy strzale nic sienie dzieje bo kolektor ssący jest mały ( dóżo mniejszy niż w sri) i nie mam klapy antywybuchowej i całe ciśnienie wychodzi przez filtr powietrza na zewnątrz.
..
Kupiłem auto z mniejszym motorem i miałem nadzieję że będzie mniej paliło
Mniejszy motor lzejsza buda wtedy tak ale do tej samej budy mniejszy silnik ma wieksza prace do wykonania i pali wiecej . Mój w miescie pali ok 14 l gazu w trasie czy jade 90 czy 120 10 litrów . Jak go skrece to w miescie schodzi do 11,5 gazu ale to nie dla mnie musi jechać wiec pali 14 . Wbrew pozorom 405 z silinkiem 1,4 pali w miescie 10-11 gazu . a silnik tylko 1,4 to pali od mojego tylko 3 litry gazu mniej . Ale 1,4 musi sie nameczyć trochę
Mam 1.6 na gazniku
trasa predkość okolo 110km\h 8,5litra lpg
cykl mieszany max 11 litrow lpg
Ogolnie jezdze spokojnie
Minimajster dobrze ci pali . Miałem puga 309 1,6 na gazniku i w miescie 10 łykał gazu a na trasie 120-140 9 gazu . 405 buda ciezsza to i spalanie ciut wyższe
Skoro o spalaniu... to ja też coś napiszę
Ostatnio się mile zdziwiłem... przy mojej jeździe (powiedzmy dynamicznej) w mieście łyknął 7,3l / 100km (Pb)
Teraz mam 1.9 SRI i mi pali w trasie 8-8,5 a w miescie 9-10 PB98.Ale o gazie tez moge cos powiedziec poniewaz wczesniej miałem tez 405tke 1.9 GR czyli na gaźniku z instalacja LPG i spalanie w miescie nie przekraczało 11 a w trasie z niemiec (mój rekord) 7,5L LPG oczywiscie.Trzeba gaz dobrze wyrególowac i sprawdzic pare rzeczy.Na poczatku miałem straszne spalanie poniewaz w gaźniku przepustnica była prawie ciagla otwarta ze wzgledu na uszkodzenie jej. W tedy to palił mi nawet 16L
Dzięki za odpowiedzi.
Widzę że jednak można zejść ze spalaniem poniżej 11 litrów.
Tak jak pisałem po świętach kupuje Blosa i zobaczymy co będzie.
Jak spalanie nie spadnie to mam zamiar wymienić silnik na 2.0 i nie wiem
czy z wtryskiem Marelli czy Bosza. Myślę że przy Marelli powinna pasować wiązka przewodów do czujników a przy
Boszu trzeba będzie coś rzeźbić. Może ktoś mógłby się wypowiedzieć w tym temacie?
ja mam 1.9 z gaznikiem i blosem - na trasie z przewaga 120km/h 3 osobami i zapakowanym bagaznikiem 8,5l (mierzone 2 razy, niebawem bedzie 3ci) - bez blosa taka sama technika i taki sam zaladunek 9,5l (mierzone ponad 5 razy) - moj rekord to 7,6l/100, ale to sam, predkosc do 80km/h i bez blosa. Miasto latem 11l/100km bez i z 10,5l/100km z blosem - aktualnie z blosem przy nizszych temp. i przy 'jezdzie' po centrum gdanska 12l/100km.
Pawel
Wbrew pozorom 405 z silinkiem 1,4 pali w miescie 10-11 gazu . a silnik tylko 1,4 to pali od mojego tylko 3 litry gazu mniej . Ale 1,4 musi sie nameczyć trochę
Aha mojemu cos odwaliło i miasto 12l Czas na gazownika. Bo jaja nieziemskie mam teraz z gazem(paranoja)
Ja jestem w trakcie ustawiania bo zapalała mi sie kontrolka silnika po tym jak jeden gazownik mi pokręcił. Teraz zrobiłem że już sie nie pali ale musze podkręcić go bo troche osłabł i obroty ma zbyt wysokie
a moj pali 15 l gazu na 100 km w miescie przy spokojnej jezdzie, na trasie wychodzi okolo 13 chyba, tylko z zachaczeniem miasta.
a moje 1,6 pali róznie... na trasie 80-140km/h to tak w okolicach 7-16 zalerzy od trasy i czestotliwosci wyprzedzania w miesic e na spokojnie ok 9 na ciezka noge ok 15
tak srednie spalanie to ok 8,5 trasa i 10 miasto + olej
moze jakbym zmienił wreszcie sprzegło to by było mniej ale po co?
a moj ostatnio spalil 5,5 po miescie ale ropy a ojca polonez 11 na miscie lyknal gazu
spalil 5,5 po miescie jezdzis zjak panienka
swieta ida trzeba bylo przejsc na tryb oszczednosciowy ale na kresce zawsze mozemy stanc