PamiÄtnik-M
Witam
Mam pytanie do posiadaczy dieslów.
Na co trzeba zwrócić uwagę kupując puga z silnikiem diesla? Peugeot 405 1.9 SRDT
Czego szukać, żeby się nie naciąć?
Jaka jest kultura pracy silnika, czym się cechuje.
Silnik ma ok 255k przejechane.
Podkreślam, że nie mam nawet zielonego pojęcia o dieslach.
sasiad666, pompa jaka jest najlepiej zeby był to bosch, ciut wiecej pali od Lucasa ale bardziej nie zawodna. Jak odpala bo dłuższym postoju, czy mocno kopci tj. może ale nie na czarno ani niebiesko (podczas przyspieszania puści sobie chmurkę ale to jest normalne ) . Ogólnie silniki są bardzo dobre i praktycznie bezawaryjne A przebieg rzędu 250k km na diesla to naprawdę nie wiele jeżeli gościu dbał . Zawsze możesz podjechać do jakiegoś warsztatu żeby zmierzyli kompresje na garach i będzie wiedział w jakim stanie silnik Końcówki wtrysków praktycznie nie padają, tak mi mówił gościu w serwisie diesla w Szczecinie
Przede wszystkim sprawdź czy z turbiny się nie leje olej, i czy nic tam nie brzęczy, to samo cały dolot sprawdź czy nie jest zaolejony, bo turbina mmoże pompować olej do intercoolera no i ogólnie jak auto chodzi jak odpala, najlepiej podjechać oglądać z kimś kto coś w dieslach kuma
ja bym jeszcze zwrócił uwagę na układ chłodzenia, te silniki są mocno wrażliwe na temperaturę..
mój Diesel 1,9:
po nocy rano wsiadam do samochodu, grzeję świece i odpalam.
pozatym jak jadę na ciepłym silniku a "depnę" do spodu do dymek puszcza czarny ale to normalne.
ogólnie popatrzeć na silnik czy suchy, czy w turbinie nic nie stuka.
u mnie na filtrze powietrza po 5000 km od wymiany zaczyna się pojawiać plama od oleju ale tylko przy odmie (bo mam odme do filtra podciągniętą) też to wydaje mi się normalne.
możesz sprawdzić na działającym silniku układ chłodzenia (tylko musisz uważać bo wstępne małe ciśnienie może być) ale powoli wypuścić ciśnienie i patrzeć czy pęcherze nie idą powietrza.
jeżeli chodzi o kulturę pracy mojego Diesla to "chodzi jakby miał się rozlecieć" (szczególnie jak jest zimny) oczywiście w przenośni. jest to głośny motor ale ma swój urok.
Mogles sie ze mna przejechac w Zawoi, to byc poczul urok TD
Natomiast zwrocic uwage trzeba na:
- temperature robocza
- korek chlodnicy
- odpalanie poranne
- osiagi
Tak w skrocie.
- korek chlodnicy co masz na myśli ?
Ja jak bym kupywał diesla
przedewszystkim na stan zew. silnika: czy nigdzie nie zalany, mozesz tez gdzies na kanał wejsc i zerknąć czy z tyłu sie nie leje... kolektor wydechowy z taką bańką z tyłu ważne i dobrze go obejrzec bo nowy to min wydatek 200plnów za samą taką "bańkę" w sumie przy odpalaniu zobaczyć czy nie daje dymka i więcej nie wiem...
a i temp. cieczy czy po rozgrzaniu sie nie wacha
najlepiej rano zajechać i zobaczyc jak po nocce pali...
sasiad666, jeżeli to ten :
http://www.moto.allegro.p...rdzo_dobry.html
to rzeczy które się rzucają w oczy :
1. Brak gruszki
2. Brak przewodu z grila do filtra powietrza
3. Pominięty filtr paliwa oryginalny, ale to i tak by cię nie minęło
4. Nie oryginalny łącznik nad paskiem rozrządu do turbiny
5. Coś z bagnetem do oleju jest (może tylko rączka uwalona)
6. W odpowietrznik wkręcona śrubka
Lakier dość ładny cena też ciekawa szkoda że nie ma zdjęć wnętrza
O tego chodzi
hmm, wydaje mi sie, ze gruszka jest zaslonieta kolo filtru filtrona
Srubka w odpowietrznik - tez byly takie rozwiazania oryginalnie.... Ja tak np mialem...
Reszte moznaby ocenic jakby sie przejechalo samochodem
Zobaczymy dzisiaj....
sasiad666, i jak ten diesel, bo z tego co widzę uszczelka pod głowicą do roboty, gościu zmienił opis
Dokładnie....Okazało się przy nas....Na zimnym silniku wywalało płyn z chłodnicy.W płynie były widoczne drobinki metalu i masełko , a i wyjęliśmy kawałek jakiejś gumy czy czegoś z chłodnicy. Poza tym stan budy zadowalający. Aż mi żal było
1400 bym połozył i go zabrał...
Koleś chciał 2k...
Mi to od razu śmierdziało jak tylko gizmoo mi powiedział ,że z 3400 zł. zejdzie na 2400 zł. z tego względu,że jedzie na skoki ...
A teraz wystawił za 1,9k? Ja Wam mówie dzwoncie i powiedzcie ze 1400 dajecie a jak sie zastanowi to niech do Was zadzwoni Nic nie stracicie
Młody, i co na szmaty go chcesz czy naprawiać?
Ile wyda na zrobienie głowicy? 1000? to juz chyba na full wypasie bedzie remont i ma pewnosc. Ja do 2,0 ze wszystkim co było mozliwe na wierzchu+cały rozrząd i robocizna płaciłem 1600zł. Skoro tylko uszczelka to warto sie bawic...
No ja nie wiem czy 1000 by starczył przy pesymistycznej wersji Levis robił głowicę u siebie w dieslu to niech się wypowie.
Levis robił głowicę u siebie w dieslu to niech się wypowie
no robił i to nie raz, ale nie kazdy to Levis
pięęęęknie http://moto.allegro.pl/it...405_diesel.html
Silnik miał przegrzany........ i tyle w chłodnicy było wszystko tylko nie płyn.........
Reszta "laleczka" jak to sąsiado ujął ....... żal było.....
a jak gosciu rzucił hasło że go na zyletki da to chciałem go w...ać do bagola i na pole wywieżć z łopatą
Szkoda . Tel ma moze zadzwoni jak mu nikt nie kupi..........
Propozycję dostał ..
gizmo901, bierz i reanimuj.
1. Planowanie głowicy + sprawdzenie szczelności + dotarcie zaworów + nowe gumki na zaworach - koszt 240zł
2. Komplet uszczelek - 200zł
3. Rozrząd - 200zł
4. olej jakiś dobry 100zł
5. Nowe śruby - 70zł
A samemu możesz zrobić bo nie jest to mocno skomplikowane, ale masz silnik brzytwę dzięki temu i spokój na długi czas. Tylko pilnować temp i oleju, no i oczywiście żeby paliwa nie zabrakło Tak jak młody mówi on chce 1900 ty dasz 1400 i ustalcie cene na 1700 zł
Jak dla mnie to na 80% bedzie peknieta glowica wiec na start 400 pln na glowice.
Pozniej zawory i robocizna 350 pln
uszczelki 250
robocizna za zlozenie 300-400
levis, może choć nie musi, dlatego mówi się odrazy że mają najpierw sprawdzić szczelność kosztuje to 50 zł. Ceny są z zeszłego roku jak w lato robiłem u siebie A pozatym czemu zawsze zakładać najgorsze U mnie był uszczerbek na uszczelce w okolicy cylindra taki na max 3 mm
Jak kupi za 1400 to nawet silnik dokupić się opłaci, pod warunkiemże reszka jest fajna tak jak piszą
Ja wiem jak bylo u mnie. Jak byla uszczelka juz zmasakrowana to i tak nie wywalalo plynu z chlodnicy. Dopiero jak pekla glowica to zaczelo wywalac...
levis, u mnie odwrotnie co nie zmienia faktu ze trzeba pilnować temperaturę
[quote="Shaggy"]gizmo901, bierz i reanimuj.
A samemu możesz zrobić bo nie jest to mocno skomplikowane,.../quote]
Trzeba mieć gdzie zrobić , i trzeba mieć czas...........
Niestety i jednego i drugiego mam deficyt.
gizmo901, to fakt ja przez brak czasu zajęło mi to tydzień