PamiÄtnik-M
Witam mam 405 z silnikiem 1.6 od czego moze być większe spalanie? ostatnie prawie 13 litrów a dzisiaj jak tankowałem 12,5 więc troche dużo filt powietrza ok zastanawia mnie czy świece mogę mięc na to wpływ?
rejent2, Wiesz co idź do wróżki z takim pytaniem albo wywal instalke LPG niewiadomego pochodzenia itd. itp. i ...........
po pierwsze jedź na sprawdzenie filterka gazu i regulację tak świece mogą mieć wpływ tak samo jak kable WN
Instalacje mam BRC, wymieniłem świece i wyregulowałem gaz ostatnie spalanie wyszło 11,2 pojadę wymienić filterek od gazu i filt powietrza bo ma juz prawie 9K
Witam a więc tak wymieniłem filtr powietrza, filtr gazu, świece oczywiście byłem na regulacji przed ostatnie spalanie trochę ponad 11 litrów dzisiaj na stacji po zatankowaniu wyszło ponad 14 litrów, odczytałem błedy i były następujące:
21 Czujnik położenia przepustnicy / Przełącznik biegu jałowego.
22 Regulacja biegu jałowego.
13 Czujnik temperatury powietrza.
31 Stosunek pow / pal. poza zakresem.
Gdzie tankujesz jak na Orlenie to stary zapomnij żebyś doszedł do ładu z tym problemem
najgorsze paliwo LPG przez ostatni rok jakie tankowałem to właśnie na Orlenie lub stacjach biorących od nich
Spalanie wychodziło rzędu 12,16 l /100 nie wspomnę o tym że nie dało się ustawić instalacji ciągle problemy
Tankuje tylko na dwóch stacjach lotos i shell.
Nie wiem już o co chodzi
Witam ponownie!.
już wszystko zrobione a spalanie bez zmian może coś z ssaniem jest nie tak?
bardzo mozliwe że tak a śmierdzi gazem na wolnych obrotach czy nie może masz reduktor walniety jak masz
BRC to jedz do gazownioka na kompa
Siema
Nie Śmierdzi gazem a reduktor nie dawno był regenerowany, ogólnie auto chodzi ładnie pracuje równo przyspiesza ale spalanie jest za wysokie, spokojna jazda, dłuższe odcinki większość po za miastem zawsze spalanie na poziomie 9 max 10 litrów a teraz 12 minimum.
moze u ciebie w okolicy dają za mało propanu do lpg a jak tak jest to niestety bedzie palić.
moze u ciebie w okolicy dają za mało propanu do lpg a jak tak jest to niestety bedzie palić. ciekawe pierwszy raz poważnie słyszę że może być za mało propanu
tankuje teraz w poznaniu i fakt ze kiedyś tankowałem na różnych stacjach i spalanie było różne kiedyś zatankowałem na carrefour i jak zawsze spalanie miałem koło 10 litrów a na ich gazie prawie 15.
Gdzie jest czujnik temperatury powietrza? bo minęły 2 tygodnie i odczytałem znowu błędy i był tylko kod 13 znowu.
wkręcany w kolektor ssący z lewej strony na klucz 19
W xu9m jest na klucz 21
w tym temacie mowa o 1.6.
znalazłem ten czujnik trochę przeczyściłem ale raczej jest do wymiany. A nie wiecie może gdzie można go kupić? jakoś nie mogę znaleźć a może on jest przyczyną podwyższego spalania
http://sklep.salko.pl/pro...ysk-2-piny.html
72zł +przesyłka za dużo można dużo taniej go kupić
rejent2 Jeżeli posprawdzałeś wszystko i nadal uważasz że za dużo Ci pali to zrezygnuj z gazu. Niestety, uważam że jeżeli gaz nie był fabrycznie założony to przeróbka nawet najlepszego fachowca wcześniej czy później zacznie coś niedomagać. Miałem dwa auta z gazem i więcej nie chcę.
ciekawe pierwszy raz poważnie słyszę że może być za mało propanu
To mało słyszałeś ...
adgrabowski ja w swoim gaz już mam przeszło 10 lat, przejechane ponad 180tyś km na gazie, aktualny stan licznika 313tyś i jest wszystko ok, co prawda już trzeci parownik, ale spalanie cały czas takie same
adgrabowski lubię grzebać przy aucie i tylko dlatego kombinuje z tym gazem wedle mnie to może palić tyle ile pali jakoś wielce to mi nie przeszkadza.
Wymieniłem ten czujnik i nie mam już błędu w kompie więc jest ok ale spalanie cały czas ponad 12 litrów jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to proszę pisać.
Po wymianie czujnika zauważyłem że auto lepiej się zbiera na niższych obrotach i pracuje równiej może po wymianie czujnika powinienem udać się na ponowną regulacje?
(dlaczego jak wchodzę na forum cały czas wyskakuje że znalazło trojana i blokuje połączenie?)
A jak u Ciebie z obudową filtra powietrza? Nie masz jakichś nieszczelności? Nieszczelności też potrafią sporo namieszać w spalaniu...
tam wszystko raczej jest ok staram się dbać o takie rzeczy właśnie żeby nie było nieszczelności itd a jeśli chodzi o spalanie to muszę wymienić reduktor albo zregenerować, bo spalanie mam już ponad 15 litrów na 100 i juz powoli nie mogę ustawić wolnych obrotów.
U mnie jest podobnie, ale pomimo ponad 70000 km przejechanych na reduktorze działa dobrze i na ok. wtorku zmieniam mikser. Kiedyś autko paliło 8 - 8,5l/100 km (przy jeżdzie 100-130 km/h), teraz dochodzi do 13 l. Zobaczymy czy przyniesie to zamierzony efekt... Ciekawa jestem jak u Ciebie będzie po wymianie reduktora. Pochwal się
już wymieniałem nie raz tzn regenerowałem ten co mam i zawsze jest tak samo ze wszystko wraca do normy ale jak by co napisze jaki tym razem był efekt
No to może szukać przyczyny nie w parowniku skoro problem wraca...
Wymieniłem reduktor i powiedzmy ze gaz chodzi zadowalająco ale wyskoczył problem ponieważ auto nie jeździ na benzynie wygląda to tak: że jak jest na ssania to wszystko jest dobrze pracuje równo i normalnie jeździ a jak się nagrzeje to tak jak by nie dostawał benzyny od razu gaśnie o co chodzi?