ďťż

Pamiętnik-M

Mam problem z ręcznym,nie działa zupełnie,linka jest luźna i nie mam pojęcia jak ją naciągnąć Rozebrałem obudowe koło wajchy ręcznego ale nic nie znalazłem,próbowałem przy kołach i na tym trójniku przy tylnej belce i wszystko Czy regulacja jest pod samochodem tam gdzie linka wchodzi w tunel? Nie chce mi się tego rozbierać jak nie mam pewności ze coś tam znajde linka nie jest urwana,po prostu luźna Prosze o pomoc,bo zbliża się przegląd techniczny


u mnie linka wychodzi z tunelu, dochodzi do takiego rozgałeźnika na dwie strony i tam się naciąga, nic nie trzeba rozbierać wystarczy się położyć
Pasażer, na tym rozgałęźniku masz regulację, chyba że już masz linki tak wyciągnięte że regulacja się skończyła
U mnie skonczyla sie regulacja, wiec musialem dolozyc kawalek tulejki, tak zeby mozna ja bylo bardziej naciagnac. Wlasnie w tym miejscu pod samochodem, gdzie rozwidla sie na 2 kola.


wg mnie zardzewiały ci samoregulatory w bebnach i st ąd ten luz, proponuję sciągnąc bebny i przy okazji sprawdzic stan okładzin wyczyscici samoregulatory i powinno byc dobrze
Potwierdzam, zeby dzialal reczny, hamulce z tylu musza byc w pelni sprawne
U mnie zimą też w pewnym momencie nagle zrobił się taki luz że pomyślałem iż jest po lince. Okazało się jednak że nie, a regulacja nic nie daje. Okazało się że dźwigienki zacisków doszły do oporu, a że były zabadziewione to nie chciały wrócić. W dodatku przestawiły tłok zacisku na następny ząbek, więc zacisk nie chwytał.
Dopiero zdjęcie zacisku, przeczyszczenie, uruchomienie dźwigienki (ok 1000 wahnięć od oporu do oporu), wkręcenie tłoka pomogło.
sowa77, A nie blokowało ci kółek bo to wyglada jak byś jeździł na ręcznym
Nie. Któregoś razu zaciągnołem i poczułem że urwałem linkę
Ale to się nie stało. Mam już cienkawe tarcze więc luzu dużo miał. Zresztą zaraz będę wymieniał tylko się z silnikiem uporam. Wypadało by wymienić też wszystkie gumki w zaciskach i je naprawdę solidnie wyczyścić z rozbiurką.
Nie istotne
W każdym razie skoro ręczny nie odbija dokładnie to poprostu się jeździ z zaciągniętym hamulcem
A czym to grozi to chyba nie musze tłumaczyć
Trasha - to nie jest tak jak piszesz.
Jak zębatka Ci się na gwincie tłoka przestawi, to zmienia się - jak by to nazwać punkt zaciskania się szczęk które są rozwarte a linka całkowicie napięta.
Dźwigienka oparta jest o śrubę mocowania sprężynki wracającej. Żeby to zmienić trzeba rozebrać zacisk i ustawi dźwigienkę w pierwotnej pozycji i wyregulować tok zacisku.

są rozwarte
Babciu, ale dlaczego masz takie wielkie oczy?

Babciu, ale dlaczego masz takie wielkie oczy?
A to dla tego że u ciebie okładziny cierne są na ZEWNĄTRZ a nie wewnątrz bębna
i dlatego
są rozwarte i nie powodują blokady hamulca
W końcu mam tarcze - ale problemy z ręcznym są podobne i do tego znacznie częstrze

W końcu mam tarcze
Ale niestety w przypadku tarczy rozwarte znaczy dobrze chodzi tu o klocki hamulcowe
A w bębnach jest akurat odwrotnie rozwarte znaczy źle


tu się mylisz nie podobne tylko takie same
Bo tylko dzieciom trzeba tłumaczyć czym się może skończyć taka jazda


Piszę podobne, bo:
Raz - że sprawdza się prawda o dalszym bezsensownym regulowaniu linki, kiedy to zacisk czy szczęki bębna źle pracują.
I dwa - efekt końcowy zabrudzonego/zapieczonego hamulca - to, że może spowodować ciągłe tarcie okładzin i w efekcie zapowietrzenia układu. (Z wyjątkiem wspomnianej sytuacji, kiedy w tarczowym dźwigienka przeskoczy na śrubie tłoka i nie jest w stanie go wysunąć)
A różnice problemów i częstotliwość ich występowania wynikają z budowy hamulców zastosowanych w 405.
Problemy hamulców tarczowych z pojedynczym zaciskiem, którego tłok jest sterowany hydraulicznie i mechanicznie są znacznie bardziej skomplikowane, niż w przypadku hamulca bębnowego, w którym na szczęki działają osobno hydraulika (cylinderek z tłoczkami) i mechanika (rozpierak). W tarczowym syf w połączeniu z wodą powodują zatarcie się osi obrotu dźwigienki. Dodatkowo ułatwia to miejsce i sposób ustawienia osi dźwigienki. Więc jeśli to rozwiązanie ma sprawnie pracować trzeba zaglądać za koła dość często.
sowa77,
I to jest precyzyjna odpowiedź
Sposób na linkę to ją wyrzucić i zamontować ręczny hydrauliczny
Ja nie mam, ale choruję na takie coś, niezła żyleta
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • b1a4banapl.xlx.pl